Aanschaf S40 T4 - Automaat bonkt

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
mons
Starter

Beste allemaal,

Graag zou ik even gebruik maken van jullie expertise zodat ik wellicht op korte termijn ook Volvo-rijder ben!

Op dit moment rij ik nog in een Saab 9-3 2.0t uit het jaar 2001. I.v.m. paplepel groot fan van Volvo (en ook Saab). Na een tijdje Saab wordt het nu tijd voor een Volvo. Voor aanschaf zou ik graag even gebruik maken van de expertise die aanwezig is op dot forum.

Vandaag heb ik een proefrit gemaakt in een S40 T4 uit het bouwjaar 2002 met 220dkm ervaring. Dit, nadat ik al een keer eerder in de 1.8 heb gereden. De T4 heeft een geweldige souplesse die ik gewend ben van de 205pk in mijn huidige Saab. Echter, tijdens de proefrit werd me al vrij snel duidelijk dat de automaat wat liefde en aandacht nodig heeft. De automaat schakelt bij lage last erg bonkig. Met name van 1-2 en 2-3. Hier zijn merkbare schakelmomenten met soms flinke klappen. Onder hogere last is het al een stuk minder. Aangezien de auto verder zeer mooi in de lak staat en een volledige onderhoudshistorie heeft, baalde ik hier best van. Aan jullie dan ook de vraag of deze symptomen de bestrijden zijn met een flush of iets dergelijks, of dat het verstandiger is om dit exemplaar te laten staan. Zelf heb ik weinig ervaring met automatische transmissies.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Met vriendelijke groet,

Eelke
evert65
6th Gear member

laat die wagen Staan!
zoals je het omschrijft is het precies een versleten brein
misschien dat een flush helpt , maar ik vrees van niet
flushen kost ca 350 , een brein reviseren ca 1000
ik denk dat je je geld liever ergens anders aan besteed
als je geen verstand heb van automaten kun je er beter eentje zoeken die min of meer onmerkbaar schakelt
Laatst gewijzigd door evert65 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
keep calm!, your randomizer is running
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”