Achterbankverwarming al voorbereid in kabelboom

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Niels83
2nd Gear member

Dus, ik wil een achterbank kopen mét verwarming. Maar ja, dan moet die ook gaan werken natuurlijk. Dus ik keek even in mijn auto onder de achterbank (Volvo XC70 MY08) en tref deze zielige, losse stekker aan. Ik zou mij zo kunnen voorstellen dat die al voorbereid in de kabelboom zit (want één kabelboom maken is vele malen goedkoper dan auto-specifieke kabelbomen) en alleen de hardware in de stoel, de knoppen en de software ontbreken. Dus iemand met achterbank verwarming en/of technische kennis: Is dit de verwarming stekker?

Afbeelding

In close up, lijkt het ook wel op een plus/aarde voor links en een plus/aarde voor rechts, want je kunt de achterbankverwarming in twee stadia instellen. Dus dat zou kloppen!
Afbeelding

En dan zou je alleen deze knoppen nog moeten aansluiten (plus de software installeren):
Afbeelding
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Als je het zo bekijkt, dan zou dat inderdaad volgens de door jou benoemde hypothese mogelijk moeten zijn.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
passenger
3rd Gear member
Contacteer:

Hai Niels,

wederom niet perfecte referentie, maar ik kan morgen eens kijken hoe dat er in mijn 90 uitziet. Zou ander systeem kunnen zijn (andere knopjes!), maar wil even gluren.

Gr Mart
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan

940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
sbv
6th Gear member

Ik hoop voor je dat de software los te leveren is. Ook hier net als met de stoelkoeling het was geen dealer accessoire dus dan kan de software lastig worden.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Niels83
2nd Gear member

Dank allen voor de reacties. En je hebt een punt svb, gelukkig bestaat VolvoTune die het kan (na overleg), want we hebben via Vida eens even op basis van mijn VIN gekeken wat er in mijn auto ligt en...
Vida uitdraai schreef:Te activeren systemen:
NK01 FRONT SEAT VENTILATION Without Ventilated Front Seat
NN01 HEATED REAR SEAT Witout heated rear seat

CCM en CEM zijn extra uitgebreid of high spec, dus mogelijkheden:
8E04 CCM Extra variant
VX03 CEM High spec CEM

Kabels hebben allemaal de "extra varian", dus daar zitten mogelijkheden!
8257 CABLEHARNESS FLOOR Extra variant
8031 CABLEHARNESS COCKPIT Extra variant
81AB CABLEHARNESS ENGINE AREA Extra variant
8355 CABLEHARNESS infotainment Extra variant
8408 CABLEHARNESS ROOF Extra variant
9104 CABLEHARNESS TUNNEL Extra variant
Dus, de kabelboom ligt er, en de extra variant (vanwege de andere opties die mijn wagen al heeft). Dus daar kan je de hardware zo in prikken. Heb de CCM erbij gekocht met de knoppen voor de ventilatie voor en knoppen voor de verwarming achter. Na inbouw gaat VovoTune de CEM 'open' maken zodat de software er alsnog op geïnstalleerd kan worden. Het lijkt dus inderdaad allemaal te kunnen.

Maar ben benieuwd wat Mart nog gaat ontdekken in zijn grote zus van mijn 70 ^_^
passenger
3rd Gear member
Contacteer:

Niks te vinden dus... :-/ Ik heb die volgende dag wel gekeken, maar kon niks vinden. In mijn oude XC70 (MY05) kon je de hele zitting verwijderen, dat kan -voor zover ik met mijn 2 linkerhandjes kon vinden- niet in de grote zus. Hier is alles erg netjes afgewerkt, zodat ik je helaas het antwoord schuldig moet blijven.

De info van Volvotune is echter hoopgevend. Mocht je een dergelijke achterbank vinden, lijkt het me wel dat het director na activatie software moet werken. Maar nog altijd geen zekerheid te verschaffen... >_<
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan

940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
vankol
4th Gear member

Wordt wel een hoop moeite voor een plek waar je zelf niet eens zit :D
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”