Zijn er verschillende type onderstellen voor een V70 vanaf 2014.

Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21046
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik vraag mij af of er verschillende onderstellen voor de V70 zijn vanaf 2014.
Ik heb eigenlijk mijn zinnen gezet op een Volvo met het nieuwe DNA van Volvo.
De V90 lijkt mij toch te kostbaar eind 2017/begin 2018 en al nieuwe modellen (V60/XC40) komen pas beschikbaar eind 2018 begin 2019.
De huidge XC60 was een openbaring in vergelijk met mijn vorige V70 wat eigenlijk een te zacht afgeveerde auto was.
Het straf afgeveerde karakter van mijn huidige XC60 bevalt goed en vraag mij dus af of er verschillen zijn in uitvoeringen ten aanzien van veercomfort.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28666
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Volgens mij kon ik een straffer onderstel bestellen voor mijn V70.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Rha007
5th Gear member
Berichten: 1352
Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17

De Dynamic Edition modellen hebben volgens mij een ander onderstel.
Heb eens twee dagen een V70 Dynamic Edtion te leen gehad en merkte direct verschil tov mijn V70. Het stuurde zoveel malen strakker, minder zweverig.
Volgens mij zijn de uitvoeringen ook iets lager.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1931
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Vestandige modus aan.... Nee Tom... Niet doen joh. Gewoon een jaartje langer met de XC doorkarren....
Je gaat je 3 standen missen. Tegen die tijd koop je alsnog een V (60 of 90) van t nieuwe soort.Ik schat in dat je ander na 2e jas alsnog voor een Thor koppie gaat en je weet het he.. Elke overgang kost je een klein jaartje afschrijving.... ;-)

Emotie.. Wel lekker hoor. Die twin turbo met sensus en vlottere GT.. ;-)
Laatst gewijzigd door sanco op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21046
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Klopt Klaas, alhoewel deze wel helemaal naar smaak is.
http://www.autotrader.nl/auto/volvo-v70 ... navi-lede/
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Rha007
5th Gear member
Berichten: 1352
Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17

Mooie bak.
Een keertje praten met de dealer en proefrijden kan nooit kwaad :whistle:
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

diesel01 schreef: Klopt Klaas, alhoewel deze wel helemaal naar smaak is.
http://www.autotrader.nl/auto/volvo-v70 ... navi-lede/
Awd was toch een must voor jou...Ik zou in alle geval met xc60 blijven rijden tot je voor de nieuwe kan gaan...
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21046
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

BendW schreef:
diesel01 schreef: Klopt Klaas, alhoewel deze wel helemaal naar smaak is.
http://www.autotrader.nl/auto/volvo-v70 ... navi-lede/
Awd was toch een must voor jou...Ik zou in alle geval met xc60 blijven rijden tot je voor de nieuwe kan gaan...
Indien ik weer een XC zou kopen dan wil ik ook awd, mijn woon-werk is 68km waarvan 60km snelweg en 8km binnendoor.
Awd is handig voor de week wintersport en die week sneeuw die in NL ligt per jaar, ik heb in het dagelijks leven meer aan intellisafe dan de awd.
Ik verwacht een brandstofbesparing, besparing op mrb en verzekering bij aankoop van een V70.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1513
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

De bolide die ik nu mag rijden lijkt sterk op die in het linkje. Ander kleurtje leer en Audioline ipv Estateline erop. Een genot! Vooral de Intellisafe met ACC is heerlijk op de vrijwel dagelijkse trip over de A2 naar Amsterdam en terug.
Eerste 3000 km zitten erop, met steeds bijna 1100 km op een tank van kleine 70 liter. Dat is steevast 200 km verder dan met de XCD5GT uit 2004 die eraan vooraf ging.

(De mijne komt dan over een kleine 4 jaar uit de lease vrij, maar staat dan wel op de 200tkm =) )
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

Als je voor 1 week wintersport per jaar awd wil kopen,dan ben je goed gek...Wij zijn in het verleden ook veel op wintersport geweest met de de wagen fwd en mobilhome zelfs en het is ieder jaar goed gekomen...mijn broer heeft wel 4x4 maar trekt dan ook iedere week een paardenremorq over onverharde wegen,dan heb je er natuurlijk wel veel aan...
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21046
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

MN-NL schreef: De bolide die ik nu mag rijden lijkt sterk op die in het linkje. Ander kleurtje leer en Audioline ipv Estateline erop. Een genot! Vooral de Intellisafe met ACC is heerlijk op de vrijwel dagelijkse trip over de A2 naar Amsterdam en terug.
Eerste 3000 km zitten erop, met steeds bijna 1100 km op een tank van kleine 70 liter. Dat is steevast 200 km verder dan met de XCD5GT uit 2004 die eraan vooraf ging.

(De mijne komt dan over een kleine 4 jaar uit de lease vrij, maar staat dan wel op de 200tkm =) )
Kijk dat zijn aantallen waar we wat mee kunnen, dezelfde tank diesel brengt mij 500km minder ver.
Ritje Dld op snelheid maakt dat ik soms na 450/500km weer aan de pomp sta, normaal verkeer met een beetje stad e.d is het na 600km wel op, gemiddeld 1op10.
Het ding uit de link is best wel vol, met open dak, intellisafe, automatisch grootlicht, alleen een trekhaak mist nog.
@bdew mensen die een XC kopen op alleen fwd, de wil wel maar kan niet mensen, snap ik niet.
Je koopt een XC met awd om met het ding door de modder te kunnen, hetgeen ik ook regelmatig deed.
Met het hondje naar het bos via het modderpad, tegenwoordig heb ik de vinexhut verkocht en woon ik aan de bosrand en loop dus vanuit huis het bos in.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5253
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Met zo'n V70 haal je makkelijk 1:15 zelfs bij veel snelweg verkeer en 130 kmh. De combi D4 met GT8 is erg prettig
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21046
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Er zit natuurlijk 8 jaar evolutie in beide auto's maar het awd systeem brengt 300kg in de schaal en de stroomlijn van een flatgebouw help niet in het verbruik.
De huidige V70 is tov de V70N behoorlijk gegroeid qua binnenruimte wat met name de achter passagiers ten goede komt, eigenlijk allemaal win.
We gaan het even op een rijtje zetten..
Onderstel kan natuurlijk aangepast worden indien het heel comfortabel is, en 19" Bor doet ook al een hoop met het weggedrag.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4273
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

ik vind de V70 D4 GT8 een heel prettige auto. De ruimte op de achterbank is echter geen sterk punt, en dat 'behoorlijk gegroeid' t.o.v. de V70N (die ik ook heb gehad) kan ik niet onderschrijven. De koffer is wel een stukje ruimer dan die van de XC60. Het is maar net wat je zelf denkt nodig te hebben : meer beenruimte achteraan of meer kofferruimte. Zowel XC60 als V70 zijn auto's waarmee het doorsnee gezin prima terecht komt (zeker als je aan je jeugd denkt en hoe je toen op vakantie ging met het hele gezin en een veel kleinere auto).

Ik zit aan een gemiddeld verbruik tussen 6,2 tot 6,8 l/100 km. Dat hoogste cijfer is op de winterbanden. Hoewel die een maatje kleiner en smaller zijn, zorgen ze toch voor wat meer verbruik. Zal ook aan het seizoen liggen natuurlijk, wat meer verbruik door de winterkoude. Ik zit nu doorgaans toch zo'n anderhalve liter per 100 km zuiniger dan met mijn vorige vijfcylinder.

Motor en bak-combinatie is lekker, maar als je veel Duitse snelweg doet komt hij wat adem tekort t.o.v. het vijfcylinderblok, de fut is er dan wat uit boven de 130 km/u. Daarom krijgt de mijne vrijdag een BSR-kuurtje en wordt hij opgekieteld naar 250 PK en 515 Nm. Dit zal door het toegenomen vermogen ook het iets te vlijtig terugschakelen bij gas geven verbeteren. Ik ben benieuwd....

De V70 is absoluut geen verkeerde keuze, maar je zou ook kunnen overwegen om te wachten op de nieuwe XC60, en als die niet aan je wensen of budget voldoet kan je een jonge V90 occasie op de kop tikken, waarbij de eerste eigenaar de zwaarste afschrijving al heeft afgetikt.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
BendW
5th Gear member
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40

diesel01 schreef:
MN-NL schreef: De bolide die ik nu mag rijden lijkt sterk op die in het linkje. Ander kleurtje leer en Audioline ipv Estateline erop. Een genot! Vooral de Intellisafe met ACC is heerlijk op de vrijwel dagelijkse trip over de A2 naar Amsterdam en terug.
Eerste 3000 km zitten erop, met steeds bijna 1100 km op een tank van kleine 70 liter. Dat is steevast 200 km verder dan met de XCD5GT uit 2004 die eraan vooraf ging.

(De mijne komt dan over een kleine 4 jaar uit de lease vrij, maar staat dan wel op de 200tkm =) )
Kijk dat zijn aantallen waar we wat mee kunnen, dezelfde tank diesel brengt mij 500km minder ver.
Ritje Dld op snelheid maakt dat ik soms na 450/500km weer aan de pomp sta, normaal verkeer met een beetje stad e.d is het na 600km wel op, gemiddeld 1op10.
Het ding uit de link is best wel vol, met open dak, intellisafe, automatisch grootlicht, alleen een trekhaak mist nog.
@bdew mensen die een XC kopen op alleen fwd, de wil wel maar kan niet mensen, snap ik niet.
Je koopt een XC met awd om met het ding door de modder te kunnen, hetgeen ik ook regelmatig deed.
Met het hondje naar het bos via het modderpad, tegenwoordig heb ik de vinexhut verkocht en woon ik aan de bosrand en loop dus vanuit huis het bos in.
En als je nu graag een hoge zit wil,goed overzicht op de weg en een veilg gevoel hebben maar in het dagelijks gebruik alleen maar op verharde wegen komt,is het dan niet te begrijpen dat je voor een xc60 fwd kiest?..
Laatst gewijzigd door BendW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21046
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Fulaks schreef: ik vind de V70 D4 GT8 een heel prettige auto. De ruimte op de achterbank is echter geen sterk punt, en dat 'behoorlijk gegroeid' t.o.v. de V70N (die ik ook heb gehad) kan ik niet onderschrijven. De koffer is wel een stukje ruimer dan die van de XC60. Het is maar net wat je zelf denkt nodig te hebben : meer beenruimte achteraan of meer kofferruimte. Zowel XC60 als V70 zijn auto's waarmee het doorsnee gezin prima terecht komt (zeker als je aan je jeugd denkt en hoe je toen op vakantie ging met het hele gezin en een veel kleinere auto).

Ik zit aan een gemiddeld verbruik tussen 6,2 tot 6,8 l/100 km. Dat hoogste cijfer is op de winterbanden. Hoewel die een maatje kleiner en smaller zijn, zorgen ze toch voor wat meer verbruik. Zal ook aan het seizoen liggen natuurlijk, wat meer verbruik door de winterkoude. Ik zit nu doorgaans toch zo'n anderhalve liter per 100 km zuiniger dan met mijn vorige vijfcylinder.

Motor en bak-combinatie is lekker, maar als je veel Duitse snelweg doet komt hij wat adem tekort t.o.v. het vijfcylinderblok, de fut is er dan wat uit boven de 130 km/u. Daarom krijgt de mijne vrijdag een BSR-kuurtje en wordt hij opgekieteld naar 250 PK en 515 Nm. Dit zal door het toegenomen vermogen ook het iets te vlijtig terugschakelen bij gas geven verbeteren. Ik ben benieuwd....

De V70 is absoluut geen verkeerde keuze, maar je zou ook kunnen overwegen om te wachten op de nieuwe XC60, en als die niet aan je wensen of budget voldoet kan je een jonge V90 occasie op de kop tikken, waarbij de eerste eigenaar de zwaarste afschrijving al heeft afgetikt.
De V70 zoals in mijn link staat volgend jaar rond deze tijd ook wel te koop.
De XC heeft op dit moment 169k gelopen en die wil ik onder de 200k houden, met 30k per jaar gaat het dus lukken om hem volgend jaar rond deze tijd weg te doen, vraag mij alleen af of er dan al betaalbare V90 voor handen zijn.
Ik heb geen zin om 35/40k bij te leggen op een auto, 20/25k nu op een jonge volle V70 zou bespreekbaar zijn.
Voordeel is dat je weer een jaar of 3/4 verder kunt, nadeel is dat de XC60 goed bevalt en eigenlijk niet weg hoeft ondanks zijn leeftijd van 8 jaar.
Ondanks dat de cijfers netjes zijn, 400nm en 181pk kom je toch adem te kort op de autobahn?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1513
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

diesel01 schreef:Ondanks dat de cijfers netjes zijn, 400nm en 181pk kom je toch adem te kort op de autobahn?
Die test staat voor begin maart op de rol bij mij 8-)

Vond de XC al prima in dat opzicht, en heb met een eerdere V70NN D5 GT AWD zo'n 25000 km door Duitsland gedaan. Voldoet prima, tussen Frankfurt en München moet je wel je spiegel in de gaten blijven houden maar iemand met een grotere is er altijd (zolang je geen POTUS bent :bandit: )
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4273
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

diesel01 schreef:Ondanks dat de cijfers netjes zijn, 400nm en 181pk kom je toch adem te kort op de autobahn?
Ach, wat heet te kort. We zijn verwend, dat besef ik wel. En gewoon omdat het kan leek mij dit een leuke opfrisbeurt in afwachting van iets nieuws, mijn auto is voor mij nu ongeveer mid-life. Een cadeautje voor mezelf vond ik dus wel kunnen. En aan vrouwlief is de boodschap : "Schat, de auto wordt 10 % zuiniger !"

Zonder gekheid, meer vermogen geeft uiteraard meer reserves, maar lijdt tot (nog) relaxter rijden. Vergelijk het met financieel vermogen : overschot geeft rust.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3156
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Twee filmpjes van een V60, eentje met 181PK/400NM en eentje met 230PK/500NM. Beide auto's met vier pitjes en een GT8.




En als bonus nog eentje van V60 met een D5244T15

Laatst gewijzigd door Jelmer de Jong op 01.01.1970 - 01:00, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21046
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

We gaan voorzichtig op zoek naar een jonge Inscription of Polar+ met intelligent safe
Mijn vrouw zou wel een blauw met mocco leer willen hebben, indien gevonden eerst maar eens rijden.
Heb alleen in een D4 V90 gereden en samenspel motor+bak gaf lekker veel rust.
De huidige D5 met polestar gaat met erg veel drama en lawaai van zijn plek, leuk maar we zijn wellicht toe aan iets anders.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”