temp problemen

Plaats reactie
ronaldrzb
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25.07.2009 - 15:33

hallo
wie kan mij helpen mijn volvo s80 van 1999 heeft sinds 2 weken een tempprobleem
de temp blijft oplopen tot in het rode vlak en gooit dan de koelvloeistof eruit
ook na vervanging van de temperatuur zender en de thermosstaat en koelvloeistofzender blijft het probleem bestaan de fan werkt gewoon

ik weet het niet meer ook de garage waar deze reparaties gedaan zijn zitten met hun handen in het haar
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Waterpomp kapot!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41375
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

@Ronald,

Kijk je mailbox svp even na, ik krijg foutmeldingen dat je mailbox vol is
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Denk eerder de koppakking stuk..
Kan hem wel voor je testen het koelsysteem op CO lekkage..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Dan moet het oliepeil toch (behoorlijk) stijgen en de auto witte rook uitblazen?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Zou niet weten waarom,het is niet altijd zo als de koppakking stuk is het oliepeil stijgt.Ligt aan de plek waar hij stuk is.
Als hij tussen twee cilinders stuk is,dan bouwt hij dusdanig druk op in het koelsysteem dat hij alles er uit perst.
Compressiedruk is namelijk stuk hoger dan de druk in het koelsysteem.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2815
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Controleer of er via de ontluchting slang (zie pijl) koelvloeistof stroomt als de motor bv 2500 toeren draait, zoniet, dat zeer waarschijnlijk waterpomp stuk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Gokje op koppakking...
Waterpomp zou je voelen aan de verschillen in temperatuur (volgens mij) op verschillende plekken aan de slangen en dat heeft je garage vast geprobeerd....
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 30268
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Klinkt inderdaad als een defecte koppakking, bij een defecte waterpomp wordt er geen koelvloeistof uitgeperst.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2815
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

lint schreef:Klinkt inderdaad als een defecte koppakking, bij een defecte waterpomp wordt er geen koelvloeistof uitgeperst.
?

Wat nu als er schoepen afgebroken zijn of het hele schoep wiel los op de as.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Dan heb je aan 1 kant van je slangenboel de temp laag en aan de andere kant hoog... (heel hoog)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Het is simpel te testen doormiddel van een CO test of cilinderlektest,maar ok..
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Die heeft hij vast niet zelf... krijg de indruk dat hij even wil weten of hij zelf een richting van't zoeken kan bepalen...
(is immers al ongeholpen weg bij een dealer/reparateur..)

Maar wat denk jij, kunnen we waterpomp uitsluiten als 1 alles warm wordt? (alle slangen etc.?)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Denk het wel,als de kachel warm wordt,circuleerd hij,dus ja,dat zou hij even kunnen proberen.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
ronaldrzb
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25.07.2009 - 15:33

hallo mensen
ten eerste sorry dat ik nu nog/pas reageer maar was het totaal vergeten maar het euvel was destijds de as van het schoepenwiel van de waterpomp was uitgebroken en nam soms wel soms niet het schoepenwiel mee zodoende had ik de ene keer temp problemen en soms ook gewoon een paar dagen niks aan de hand.

groeten ronald
Plaats reactie

Terug naar “S80”