Beste Forumleden,
Mijn schoonvader rijd al een tijdje met een volvo 850 2.0 op lpg 275.000km
De vorige eigenaar had dit bij de aankoop al vermeld als het kouder/winter gaat worden gaan er problemen zijn om te starten. Was er ook al een beetje gek naar gezocht in de zomer niets van te merken.
En idd de auto doet het soms gewoon niet. De auto start gewoon altijd op benzine en het overschakelen op gas is toerental gebonden.(oud systeem met een mengstuk)
Onlangs nog een panne met de auto wou niet starten.
Startpiloot gebruikt => geen reactie
Bougie uit gehaald=> geen vonk
Rotor/verdeelkop open gehad=> contacten niet nieuw maar zeker ook niet weg gebrand
Bobijn=> vonkte niet in een andere auto gestoken daar vonkte die gewoon wel
Niet verder gekeken naar de auto en raar maar waar de volgende dag deed die het gewoon wel weer.
Gek genoeg lijkt die precies te spoken.
Kan het niet dat de bobijn een signiaal krijgt van de nokkenassensor en dat deze het af en toe niet krijgt?
Of iets met de krukassensor... de lpg bekabeling is ook een zootje van goedkope klemmetjes verbindingen...
Volvo 850
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Ben geen expert maar zou het zelf zoeken in de bedrading. Er schijnt ook wel eens aan relais (benInepomp?) te haperen. En als er een startonderbreker in het circuit zit, misschien ook een kandidaat. Zit er op dit model al een OBD stekker?
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 02.01.2017 - 18:16
Zou wel kunnen want de bekabeling is een zootje.
Maar de lpgbekabeling onderbreekt normaal enkel de - van de benzineinjectoren en vangt een toerentalsigniaal op.
Dus daarom vind ik het wel raar/gek dat er geen vonk was die keer dat hij panne had.
Er zit links in de motorruimte een obdstekker.
Denk dat de auto van 1994 is dus vermoed geen startonderbreking/ews systeem op.
Maar de lpgbekabeling onderbreekt normaal enkel de - van de benzineinjectoren en vangt een toerentalsigniaal op.
Dus daarom vind ik het wel raar/gek dat er geen vonk was die keer dat hij panne had.
Er zit links in de motorruimte een obdstekker.
Denk dat de auto van 1994 is dus vermoed geen startonderbreking/ews systeem op.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
nee, hydraulische stoters als ik me niet vergis
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Thunderbird
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 11.05.2016 - 09:06
- Contacteer:
Is het alleen bij koud weer, of biij met name vochtig/regenachtig weer?
Mijn S70 10V had dit soms ook, met name bij vochtig weer. Bleek de verdeelkap te zijn die niet helemaal lekker aansloot op het motorblok. er kwam wat vocht in. Opgelost door de verdeelkap goed droog te blazen en bij montage er een paar drupje vloeibare pakking van 5 cent tussen te doen. Daarna geen enkel probleem meer gehad.
Mijn S70 10V had dit soms ook, met name bij vochtig weer. Bleek de verdeelkap te zijn die niet helemaal lekker aansloot op het motorblok. er kwam wat vocht in. Opgelost door de verdeelkap goed droog te blazen en bij montage er een paar drupje vloeibare pakking van 5 cent tussen te doen. Daarna geen enkel probleem meer gehad.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 02.03.2016 - 21:06
- Locatie: randstad
beste,
ik heb een 850 2.5 uit 94 met ouderwets gas en de toestand van de ontsteking is bij deze motoren heel erg belangrijk, als het ware de zwakke plek... als ie t even niet doet, dan ben je de druk in de motor kwijt en moet je wachten en als de ontsteking dan ook nog eens zo zo is....
Hoe oud zijn de bougies, de kabels en rotor?
ik heb een 850 2.5 uit 94 met ouderwets gas en de toestand van de ontsteking is bij deze motoren heel erg belangrijk, als het ware de zwakke plek... als ie t even niet doet, dan ben je de druk in de motor kwijt en moet je wachten en als de ontsteking dan ook nog eens zo zo is....
Hoe oud zijn de bougies, de kabels en rotor?
XC90 3.2 aut 2007
V60 HIP 2013
XC70 2.4 aut 2000
V70 2.5 aut 1998
850 2.5 aut 1994
V70 2.0 man 1997
V60 HIP 2013
XC70 2.4 aut 2000
V70 2.5 aut 1998
850 2.5 aut 1994
V70 2.0 man 1997
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als er helemaal geen vonk is dan kan dit natuurlijk niet de oorzaak zijn. Denk eerder aan de nokkenas positie sensor. Even uitlezen of er storingscodes zijn, als dit een auto tot 1995 is kan je hem zelf voorin uitlezen met het flash systeem.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 02.01.2017 - 18:16
Hey,
De volvo heeft het heel de week gedaan als die hem snachts afdekt met een deken in de motorruimte.
Gisteren niets gedaan en vandaag weer startproblemen ...
Ik denk toch ook meer aan een nokkenaspositiesensor die de sturing geeft voor de onsteking.
Maar is deze vocht/temperatuursgevoelig.
De bougies heb ik een maand geleden vervangen omdat ik er ook aan dacht.
De kabels en rotorkap zien er niet slecht uit. Alle contactpunten zijn er nog niet de helft weg gebrand ofzo.
Hoe kan ik de volvo uitlezen? Ik dacht dat de vorige eigenaar zij dat die de nokkenassensor ook had geprobeerd.
Hopelijk vind ik het probleem want het is niet echt leuk als je auto zulke kwaaltjes heeft die af en toe(vooral bij koud/vorstweer) voorkomen
De volvo heeft het heel de week gedaan als die hem snachts afdekt met een deken in de motorruimte.
Gisteren niets gedaan en vandaag weer startproblemen ...
Ik denk toch ook meer aan een nokkenaspositiesensor die de sturing geeft voor de onsteking.
Maar is deze vocht/temperatuursgevoelig.
De bougies heb ik een maand geleden vervangen omdat ik er ook aan dacht.
De kabels en rotorkap zien er niet slecht uit. Alle contactpunten zijn er nog niet de helft weg gebrand ofzo.
Hoe kan ik de volvo uitlezen? Ik dacht dat de vorige eigenaar zij dat die de nokkenassensor ook had geprobeerd.
Hopelijk vind ik het probleem want het is niet echt leuk als je auto zulke kwaaltjes heeft die af en toe(vooral bij koud/vorstweer) voorkomen
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
welk bouwjaar is jouw auto?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 06.10.2016 - 22:21
Start de auto niet of wil die niet aanslaan?
Als die niet wil aanslaan maar de motor wel rondgaat zou ik het bij de startmotor zoeken, en de dikke plus kabel naar de startmotor toe.
Ik zelf heb een 850 T-5R die met kouder weer ook helemaal niet wou aanslaan en heb de startmotor vervangen daarna prima starten.
Als die niet wil aanslaan maar de motor wel rondgaat zou ik het bij de startmotor zoeken, en de dikke plus kabel naar de startmotor toe.
Ik zelf heb een 850 T-5R die met kouder weer ook helemaal niet wou aanslaan en heb de startmotor vervangen daarna prima starten.