hulp hulp!!
-
- Starter
hallo!! ik heb een volvo v50 met een 2.0 l diesel de auto heeft groot onderhoud gehad in volvo dealer en de vacuum slangen zijn per ongeluk los gekomen. ze wisten niet meer hoe deze moesten gaan, en ze hebben deze vervangen. nu heb ik soms het probleem dat als ik rij en het gaspedaal in een keer in druk tijdens inhalen stikt de motor als ik rustig gas geeft is er geen probleem, en de auto verbruik meer brandstof. de egrklep is dicht gezet maar dat is al twee jaar zo en ik heb ook nooit eerder dit probleem gehad. ze willen dus dat de erg en roetfilter vervangen. mijn vraag is wat is dit probleem en wat kan ik er aan doe om het te verhelpen
- teebee
- 7th Gear member
'onderhoud bij Volvo dealer' en 'ze wisten niet meer hoe deze moesten gaan' ..... huh???
Indien de Volvo dealer er niet zeker van is dat de slangen opnieuw goed zijn aangesloten en hierdoor mogelijk problemen zijn ontstaan is dat een kwestie van garantie op de uitgevoerde werkzaamheden. Laat de betreffende dealer eerst maar uitsluitsel geven.
Indien ze dit echt niet meer wisten zou ik als ik jou was een andere dealer zoeken.
Indien de Volvo dealer er niet zeker van is dat de slangen opnieuw goed zijn aangesloten en hierdoor mogelijk problemen zijn ontstaan is dat een kwestie van garantie op de uitgevoerde werkzaamheden. Laat de betreffende dealer eerst maar uitsluitsel geven.
Indien ze dit echt niet meer wisten zou ik als ik jou was een andere dealer zoeken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- m-kliko
- 4th Gear member
Sorry dat ik het zeg. Maar van je verhaal valt weinig te maken, mede door het missen van de nodige interpunctie.
Is er toevallig wat mis met je toetsenbord of zo?
Voorstellen (met foto's) is ook gewenst hier op het forum in plaats van zo met de deur binnenvallen.
Is er toevallig wat mis met je toetsenbord of zo?
Voorstellen (met foto's) is ook gewenst hier op het forum in plaats van zo met de deur binnenvallen.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White
Je kan nooit teveel PK's hebben.
Je kan nooit teveel PK's hebben.

-
- Starter
hi, bedankt voor je berricht, maar dit helpt niet met het probleem. sorry als ik mijzelf niet voorstel heb. maar ik denk aan het probleem nu.
- teebee
- 7th Gear member
Ben je wellicht van niet-Nederlandse afkomst? Niks mis mee natuurlijk, maar indien je de Nederlandse taal niet goed machtig bent is het wat lastig communiceren.
Bij een probleemomschrijving is het redelijk essentieel dit nauwkeurig te be-/omschrijven.
We willen indien mogelijk je natuurlijk graag helpen of van advies dienen, maar een zekere basis is wel prettig.
Bij een probleemomschrijving is het redelijk essentieel dit nauwkeurig te be-/omschrijven.
We willen indien mogelijk je natuurlijk graag helpen of van advies dienen, maar een zekere basis is wel prettig.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

-
- Starter
ik ga beter mijn vraag formulieren. bedankt.
-
- 2nd Gear member
En ik maar denken dat Volvo-rijders ruim denkende mensen waren. Ik schrikt hier oprecht van. "Voorstellen met foto's is hier ook gewenst", de beste man heeft een probleem, ga daar dan ook als dusdanig mee om. David, mijn kennis in deze is niet toereikend, er zijn vast andere mede forumleden wie dat wel zijn. Succes.
Volvo 245 Polar 1992
Volvo V50 Edition II 2009
Volvo V70 T5 2002
Volvo V40 Comfortline 1997
Volvo B18 Amazon 19kruik
Volvo V50 Edition II 2009
Volvo V70 T5 2002
Volvo V40 Comfortline 1997
Volvo B18 Amazon 19kruik
- Viccie
- 1st Gear member
Nou mag ik zelf graag sleutelen aan auto's en motoren en ben ik gezegend met een flinke plaat voor m'n kop (als ik het los krijg, krijg ik het ook wel weer vast).Davidv502.02006 schreef: hallo!! ik heb een volvo v50 met een 2.0 l diesel de auto heeft groot onderhoud gehad in volvo dealer en de vacuum slangen zijn per ongeluk los gekomen. ze wisten niet meer hoe deze moesten gaan, en ze hebben deze vervangen. nu heb ik soms het probleem dat als ik rij en het gaspedaal in een keer in druk tijdens inhalen stikt de motor als ik rustig gas geeft is er geen probleem, en de auto verbruik meer brandstof. de egrklep is dicht gezet maar dat is al twee jaar zo en ik heb ook nooit eerder dit probleem gehad. ze willen dus dat de erg en roetfilter vervangen. mijn vraag is wat is dit probleem en wat kan ik er aan doe om het te verhelpen
Maar als ik iets loshaal waarvan ik niet weet hoe het vast moet en dat levert daarna problemen op, dan ga ik eerst uitzoeken hoe ik het weer goed in elkaar krijg. De klep en roetfilter vervangen is onzin. Dat is net zoiets als je tank vol diesel gooien omdat je met je linkervoorwiel lek is. Als je volvo dealer het niet opgelost krijgt, zou ik heel snel een andere garage zoeken die wel weet waar ze mee bezig zijn. (En vertel de nieuwe garage eerlijk wat er mis gegaan is bij de dealer, dan weten ze waar ze moeten gaan zoeken!)
2009 V50 total-loss
2006 C30
2006 C30
- Fredhead
- Geartronic member
Ik zou direct terug gaan naar de dealer.
Zoals hierboven al is gezegd heeft het niets met de EGR of roetfilter te maken.
Komt deze dealer er niet uit zoeken zij maar een collega-dealer die het wel voor je op kan lossen, want zij hebben het in dit geval veroorzaakt.
Zoals hierboven al is gezegd heeft het niets met de EGR of roetfilter te maken.
Komt deze dealer er niet uit zoeken zij maar een collega-dealer die het wel voor je op kan lossen, want zij hebben het in dit geval veroorzaakt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
-
- Starter
dat wist ik al jongens, maar ik moet in een tecnische manier het weten. ken iemand een automonteur of zo die dit probleem kan uitleggen? bedankt allemaal voor jullie reacties.
- Fredhead
- Geartronic member
Misschien eens contact opnemen met Dennis van Volvoservice.eu?
Of uiteraard een ander, maar dat is een naam die mij zo snel te binnen schiet die ik ken
Of uiteraard een ander, maar dat is een naam die mij zo snel te binnen schiet die ik ken
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
-
- 2nd Gear member
Heb je euro 3 auto?
Stopklep moet niet aangesloten worden en egr ook niet. Zorg dat deze laatste mechanisch dicht is en elek afgekoppeld.
Stopklep (die gasklep) mogen darmpjes gewoon afgekoppeld worden. Vacuum pomp naar reservoir. Van reservoir naar turboregelventiel. En van daar naar turbo. Steek nieuwe darmpjes en maak foto om te laten tonen als je niet weet wat alles is.
Dit enkel bij euro 3 autos uitvoeren. De roetfilter moet je dan ook niet vervangen.
Gelieve met meer duidelijkheid vragen te stellen en proberen om zoveel mogelijk info door te geven. Alles kan helpen. Foto's, filmpjes enz
Iedereen is hier om te helpen in de mate van zijn kunnen, met de informatie wat is gegeven.
Stopklep moet niet aangesloten worden en egr ook niet. Zorg dat deze laatste mechanisch dicht is en elek afgekoppeld.
Stopklep (die gasklep) mogen darmpjes gewoon afgekoppeld worden. Vacuum pomp naar reservoir. Van reservoir naar turboregelventiel. En van daar naar turbo. Steek nieuwe darmpjes en maak foto om te laten tonen als je niet weet wat alles is.
Dit enkel bij euro 3 autos uitvoeren. De roetfilter moet je dan ook niet vervangen.
Gelieve met meer duidelijkheid vragen te stellen en proberen om zoveel mogelijk info door te geven. Alles kan helpen. Foto's, filmpjes enz
Iedereen is hier om te helpen in de mate van zijn kunnen, met de informatie wat is gegeven.
-
- Starter
hi hi! volvo v50 2.0 / 2006 morgen stuur ik fotos!1 bedankt!Apox schreef: Inschrijvingsbewijs, 8ste teken in chassisnr, of als er verschildruksensor onder motorkap zit of niet. Zo kan je verschil makkelijk zien tusse euro 3 en 5.
Laat wete welke; uitleg is verschillend
-
- Starter
motor.
Laatst gewijzigd door Davidv502.02006 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.