(Met prijslijst)
http://assets.volvocars.com/nl-be/~/med ... f?la=nl-be
My18 online in B
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 31.07.2006 - 09:37
Laatst gewijzigd door drive_a_legend op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 27.11.2016 - 20:14
Zie niet zoveel veranderingen, alleen dat bw wat duurder is geworden en kinetic er niet meer bij staat
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 31.07.2006 - 09:37
De prijs heeft mij idd naar het buitenland geduwd... duitse import uit italie. Scheelt >10k€... wat meer geduld is dat me wel waard. Dealer gaf me gelijk en zal met veel plezier onderhoud en garantiezaken doen.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Je bedoelt ex de BTW en ex de BPM..... en aangezien we de BPM toch echt moeten betalen in NL is de bottom line volgens mij dat een XC90 D5 momentum in NL zo'n 15 k€ duurder is dan in B en er een klein voordeeltje is de halen wanneer een Belg zijn auto in NL koopt en uitvoert naar B maar wanneer de belg er achterkomt dat er NL zoiets is als afleverkosten (kennen ze in B niet ze hoeven geen BPM te ontwijken) het grootste deel van dit voordeel meteen weer inlevert en als ie de kosten voor herkeuring meeneemt dan kost het geld. Waarschijnlijk is daarmee het prijsverschil overigens verklaart.OGA244 schreef: zie voor BE ook een D4 AWD, bottom-line is dat een 5 zitter ex de BTW daar toch behoorlijk duurder is dan een 7 zitter in NL
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
NL XC90T5 7 zits Momentum € 48.537,- ex BTW /ex BPM
BE XC90T5 5 zits Momentum € 52.369,69 ex BTW
meerprijs 7 zitplaatsen BE € 1.239,67 ex BTW
----------------
Zonder kosten rijklaarmaken € 53.609,36 ex BTW
Een NL XC90T5 is dus voor een Belg zonder kosten rijkaarmaken ex BTW € 5.072,-- goedkoper, jij loopt voor substantieel minder geld al weg
BE XC90T5 5 zits Momentum € 52.369,69 ex BTW
meerprijs 7 zitplaatsen BE € 1.239,67 ex BTW
----------------
Zonder kosten rijklaarmaken € 53.609,36 ex BTW
Een NL XC90T5 is dus voor een Belg zonder kosten rijkaarmaken ex BTW € 5.072,-- goedkoper, jij loopt voor substantieel minder geld al weg
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Oga ga alsjeblieft je ontspanningsoefeningen even doen voordat je mensen betweter noemt aan meent te weten voor welke bedragen ze wel of niet weg zouden lopen, wat een drukte weer.
Ik reageer slechts op jouw stelling dat de auto ex BTW in Belgie substantieel goedkoper is door toe te voegen dat dit alleen waar is als je in NL ook de ex BPM prijs meeneemt in het vergelijk (en die BPM moeten wel wel betalen tenzij we een schot in de auto schroeven en omkeuren naar grijs). Vervolgens maakt ik een vergelijk met de D5 waar het verschil substantieel lager is dan hetgeen jij nu stelt met de T5 (nu kopen belgen veel benzine auto's toch
). Als wij auto's kopen in B kopen betalen we geen kosten rijklaar maken. Nu is het wel fijn dat die we die in NL wel hebben het drukt de BPM weer iets.
Fijne middag verder ik ga in de zon zitten Volvo's kijken !
Ik reageer slechts op jouw stelling dat de auto ex BTW in Belgie substantieel goedkoper is door toe te voegen dat dit alleen waar is als je in NL ook de ex BPM prijs meeneemt in het vergelijk (en die BPM moeten wel wel betalen tenzij we een schot in de auto schroeven en omkeuren naar grijs). Vervolgens maakt ik een vergelijk met de D5 waar het verschil substantieel lager is dan hetgeen jij nu stelt met de T5 (nu kopen belgen veel benzine auto's toch

Fijne middag verder ik ga in de zon zitten Volvo's kijken !
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Volgens mij kan je bij export de bpm terug vragen
https://www.vwe.nl/Autobedrijf/In-en-ve ... tor-export
Binnenkort loopt het dus storm met belgische klanten
Het zelfde effect als met de v60 hybrid maar dan andersom
https://www.vwe.nl/Autobedrijf/In-en-ve ... tor-export
Binnenkort loopt het dus storm met belgische klanten

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 31.07.2006 - 09:37
Op duitse motor-rad forum staat ook thread over veranderingen my18 - lijkt weinig overeenstemming met deze brochure te geven...
"Folgende Optionen werden aufgrund einer geänderten Produktstruktur im Modelljahr 2018 nicht mehr verfügbar sein werden.
XC90
Entfall der Ausstattungsvariante Kinetic (11, 21)
Klimatisierung der 3. Sitzreihe entfällt
Aufbewahrungstasche für Ladekabel entfällt
Lederveredelung - Wird ersetzt durch „Armaturentafel und Türverkleidung in Lederoptik mit Kontrastnähten“ (nur für R-Design + Inscription)
Homelink entfällt
Kompass im Innenspiegel entfällt
Digital TV entfällt
Echtholz Lederlenkrad Dark Flame Birch entfällt
Magic blau metallic entfällt "
(Bron : http://www.motor-talk.de/forum/v90-xc90 ... 21969.html )
"Folgende Optionen werden aufgrund einer geänderten Produktstruktur im Modelljahr 2018 nicht mehr verfügbar sein werden.
XC90
Entfall der Ausstattungsvariante Kinetic (11, 21)
Klimatisierung der 3. Sitzreihe entfällt
Aufbewahrungstasche für Ladekabel entfällt
Lederveredelung - Wird ersetzt durch „Armaturentafel und Türverkleidung in Lederoptik mit Kontrastnähten“ (nur für R-Design + Inscription)
Homelink entfällt
Kompass im Innenspiegel entfällt
Digital TV entfällt
Echtholz Lederlenkrad Dark Flame Birch entfällt
Magic blau metallic entfällt "
(Bron : http://www.motor-talk.de/forum/v90-xc90 ... 21969.html )
als dat op mij zou slaan - : het gaat over substantieel meer - het dubbele namelijk... Belgische dealers zitten blijkbaar redelijk vast qua marge - op de bodemprijs van de auto wel 8-10% (en hoger voor openbare diensten en zo) , maar op de optiepaketten slechts 3%.OGA244 schreef: jij loopt voor substantieel minder geld al weg
Laatst gewijzigd door drive_a_legend op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.