De perikelen met mijn V40 D4 kennen jullie allemaal nog wel.
De dealer heeft die auto terug genomen en ik heb een V40 T3 CC My2016 voor teruggekocht.
In het begin een keer terug geweest bij de dealer om te melden dat ik de auto niet echt fijn vond schakelen. Een monteur heeft toen even een stukje met mijn auto gereden en het leek erop dat het schakelmechanisme nog niet voldoende ingelopen was.
Bij de eerste beurt na een jaar en 28000 km de klacht weer doorgegeven. De auto heeft de onderhoudsbeurt gehad, maar om de klachten van het schakelen goed te controleren moest de versnellingsbak gedemonteerd worden.
Afspraak gemaakt en de controle is geweest. De reparatie ook trouwens!!
Grof gerekend is er voor €4715 aan nieuwe onderdelen in mijn auto gegaan.
Nieuw druklager, nieuwe drukgroep, nieuwe koppelingsplaat, nieuw vliegwiel en als klap op de vuurpijl een nieuwe versnellingsbak. Met tal van nieuwe pakkingen, moeren etc.
Dan vallen de kosten voor mij, van de eerste beurt €371,15 nog wel mee. Alhoewel dat ook niet niks is.
De klacht keurig gerepareerd door mijn dealer onder garantie. Ben benieuwd hoe dit verder gaat, of dat dit nu mijn tweede probleem Volvo is.
Ik heb op het forum nog niet echt iets eerder gelezen over deze klacht. Of heb ik er overheen gelezen???
Tis wel heel anders, maar toch!
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Heb een V70 gehad met hetzelfde probleem, ook de vea motor. Dit is dezelfde bak als de V40, de M66 6 bak handgeschakeld. Kon er geen vriendjes mee worden. Bij mij is ook de bak gedemonteerd en het druklager vervangen. Dat loste het probleem niet op. Auto is inmiddels weg.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 25.06.2006 - 19:30
- Locatie: Noord-Holland
- Contacteer:
Ik vond de bak in mijn auto ook niet altijd even lekker schakelen. Vrij hakerig en ook erg lastig om er soepel mee te schakelen.edraket schreef: Heb een V70 gehad met hetzelfde probleem, ook de vea motor. Dit is dezelfde bak als de V40, de M66 6 bak handgeschakeld. Kon er geen vriendjes mee worden. Bij mij is ook de bak gedemonteerd en het druklager vervangen. Dat loste het probleem niet op. Auto is inmiddels weg.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja auto is een jaar oud er zijn al even geen Ford brommers verkocht in nieuwe Volvo'sCHRISITO schreef: Is het de nieuwe T3 van volvo zelf of deze van Ford? Anders denk ik ziektes van nieuwe motorenlijn van volvo.. zal wel op punt staan na 5 a 6 jaar

Maar om je vraag te beantwoorden ik denk dat dit bij iedereen onder garantie gemaakt zou worden als de problemen er ook zijn zoals jij zegt.
Dus keurig van Volvo! Mijn D4 GT hoor je nu ook wat meer schakelen en wat trager zijn in schakelen. Zal het de dealer melden en kijken wat ze er van vinden. Hopelijk is het bij mij gewoon kwestie van olie.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5302
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Met een blauw stickertje op de kont loopt een D4 GT merkbaar soepeler door de versnellingenPaul schreef:Ja auto is een jaar oud er zijn al even geen Ford brommers verkocht in nieuwe Volvo'sCHRISITO schreef: Is het de nieuwe T3 van volvo zelf of deze van Ford? Anders denk ik ziektes van nieuwe motorenlijn van volvo.. zal wel op punt staan na 5 a 6 jaar
Maar om je vraag te beantwoorden ik denk dat dit bij iedereen onder garantie gemaakt zou worden als de problemen er ook zijn zoals jij zegt.
Dus keurig van Volvo! Mijn D4 GT hoor je nu ook wat meer schakelen en wat trager zijn in schakelen. Zal het de dealer melden en kijken wat ze er van vinden. Hopelijk is het bij mij gewoon kwestie van olie.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11
Ik vind mijn D2 (VEA) ook niet fijn van zn 1 naar 2 gaan, net of ik wat tandwielen voel knarsen als ik hem naar 2 wilt zetten.
Laatst gewijzigd door RB64 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Wat de precies mis is, ik heb er geen idee van. Mijn V40 D4 van een jaartje ouder had geen problemen met het schakelen. Ik neem aan in mijn T3 dezelfde motor en dezelfde bak als ik mijn D4.
Ben benieuwd hoelang dit goed blijft gaan. Na alle ellende met mijn D4 had mijn T3 veel in het werk gesteld om vertrouwen in Volvo te winnen, maar het heeft toch wel weer een flinke deuk opgelopen.
Maar toch ook weer opmerkelijk dat het kennelijk toch meer voorkomt. Met al die "poppenkast" moet het toch voor Volvo een prijzige zaak zijn.
Ben benieuwd hoelang dit goed blijft gaan. Na alle ellende met mijn D4 had mijn T3 veel in het werk gesteld om vertrouwen in Volvo te winnen, maar het heeft toch wel weer een flinke deuk opgelopen.
Maar toch ook weer opmerkelijk dat het kennelijk toch meer voorkomt. Met al die "poppenkast" moet het toch voor Volvo een prijzige zaak zijn.
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dat kost een boel centjes, maar veel minder dan wij denken dat het kost. Wordt allemaal tegen kostprijs vervangen natuurlijk, en die tarieven zijn " iets" lager dan wij betalen.
Komt overigens bij vrijwel alle merken voor hoor, is zeker niet alleen Volvo.
Komt overigens bij vrijwel alle merken voor hoor, is zeker niet alleen Volvo.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 09.07.2014 - 18:45
Bij mij is de hele versnellingsbak ook vervangen bij 75000 km D4 MY2016.In eerste instantie hadden ze de versnellingbak opnieuw ingesteld maar dat had geen zin.
Ik had voornamelijk problemen met van de 2 naar de 3. Dit ging vaak heel hakerig en af en toe pakte de 3 versnelling niet (hoop lawaai in de versnellingsbak :X) Ze hadden het over dat er niet genoeg druk werd opgebouwd. Geen idee wat de kosten waren maar ze waren er wel een hele dag mee bezig.
Alles is altijd netjes onder garantie opgelost bij de Volvo dealer, maar dat ik om de 15000 km met mechanische problemen bij de garage sta heb ik nog met geen enkele lease auto gehad. Ik heb er inmiddels heel wat gehad van verschillende merken.
Ik had voornamelijk problemen met van de 2 naar de 3. Dit ging vaak heel hakerig en af en toe pakte de 3 versnelling niet (hoop lawaai in de versnellingsbak :X) Ze hadden het over dat er niet genoeg druk werd opgebouwd. Geen idee wat de kosten waren maar ze waren er wel een hele dag mee bezig.
Alles is altijd netjes onder garantie opgelost bij de Volvo dealer, maar dat ik om de 15000 km met mechanische problemen bij de garage sta heb ik nog met geen enkele lease auto gehad. Ik heb er inmiddels heel wat gehad van verschillende merken.