Sleutel vast in sleutelcassette/ contactunit
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 09.02.2009 - 01:45
- Locatie: Noordwijk Z-H
Dat zijn goede berichten! Hopelijk kun je voorlopig storingsvrij gaan rijden.
Volvo V90 T5 Polestar Inscription + Intro B&W + Luxury + Winter Line 02-2017.
Volvo 240 GL Grand Luxe 2.3 sedan 04-1984.
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ + Inscription + Luxury + Security Line 02-2015 (2019-2024)
Volvo S80 2.5 T Momentum + Professional + Winter + Climate Line 03-2010 (2014-2019)
Volvo S60 2.5T Momentum + Communication Line 06-2006 (2011-2014)
Volvo S70 2.4 20v Europa Exclusive 12-1999 (2008-2011)
Volvo 240 GL Grand Luxe 2.3 sedan 04-1984.
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ + Inscription + Luxury + Security Line 02-2015 (2019-2024)
Volvo S80 2.5 T Momentum + Professional + Winter + Climate Line 03-2010 (2014-2019)
Volvo S60 2.5T Momentum + Communication Line 06-2006 (2011-2014)
Volvo S70 2.4 20v Europa Exclusive 12-1999 (2008-2011)
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Ik hoop het ook.
Gelukkig is het financieel elke keer reuze meegevallen. Je kunt deze auto redelijk goedkoop onderhouden door gebruikte originele
onderdelen te monteren. Dat geldt natuurlijk voor alle iets oudere modeljaren. Voor nieuwe modellen valt niet altijd alles te krijgen lijkt me.
Een goede monteur die ook probeert reparaties uit te voeren ipv alleen maar onderdelen vervangen scheelt uiteraard ook.
Nu hopen dat de contactunit het volhoudt
Gelukkig is het financieel elke keer reuze meegevallen. Je kunt deze auto redelijk goedkoop onderhouden door gebruikte originele
onderdelen te monteren. Dat geldt natuurlijk voor alle iets oudere modeljaren. Voor nieuwe modellen valt niet altijd alles te krijgen lijkt me.
Een goede monteur die ook probeert reparaties uit te voeren ipv alleen maar onderdelen vervangen scheelt uiteraard ook.
Nu hopen dat de contactunit het volhoudt

Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- Forrest
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 13.12.2015 - 14:40
- Locatie: Zuidwest Drenthe
Heb dit draadje met interesse gevolgd. Goed om te lezen dat het probleem "eenvoudig" is opgelost.
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Fijn. Daarom ook een apart topic van gemaakt voor mede-forummers. Er valt nog weinig over te vinden.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
En na 7dgn nog altijd 100% functioneel. Ik verwacht er geen problemen meer mee.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Je klopt het toch wel af, bij elke update?? Fijn dat het gelukt is. Ik had laatst met mijn S80 iets vergelijkbaars: melding storing airbag bestuurdersstoel. Laten vervangen bij dealer schijnt rond de €1,500 te moeten kosten. Op Marktplaats een gebruikte gekocht voor vier tientjes, de oude vervangen en alles weer 100%.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente

Altijd proberen. Als het niet lukt kun je altijd nog naar de dealer voor nieuwe onderdelen.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- EMPool
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 06.09.2015 - 14:41
Voor de volgende keer.Carfreak schreef: De contactunit is binnen. Nu moet hij geïnstalleerd worden en voorzien vd juiste software zonder dat het stuurslot geactiveerd wordt.
Schijnt een uitdaging te kunnen worden. Als dat gebeurt staat de auto vast in de p-stand en kun je niets meer.
Maandag gaat de garage ermee aan de slag. De S80 wordt op de auto ambulance gezet alvorens men begint.
Just2Bsure......
Achter het zwevende middenconsole ligt een rubbermatje als je deze verwijderd zie je een sleuf waar je het metalen deel van de sleutel in kan steken.
Zo kan je de pook van de automaat in b.v. de stand neutraal zetten.
Filmpje van onze vriendelijke Rus:
https://youtu.be/pM3Nz0SGnXY?t=2m
dit filmpje laat ook nog andere leuke features zien.
- Volvo S80 summum 2.5T 2007
- VW polo 1.3 on steroids 1983 <- sold
- VW polo 1.3 on steroids 1983 <- sold
- Casey
- 3rd Gear member
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 18.09.2014 - 19:48
De truc met de ruitewisserbladen kende ik niet. Ergerde me steeds aan het feit dat ik ze niet omhoog kan zetten....
Nu dus wel.
Thnx Evgeny!
Nu dus wel.
Thnx Evgeny!
V70 (2006) D5 v/a 140000 tot 440000
V70 (2011) D3 v/a 160000 tot 272400
C70 (2011) T5 Summum v/a 95000 tot ...
V70 (2011) D3 v/a 160000 tot 272400
C70 (2011) T5 Summum v/a 95000 tot ...
- DinanT
- 3rd Gear member
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 09:05
- Locatie: Zwijndrecht
Even hierop inhakend; ik had dit issue vorige maand óók ineens. Bij nader inzien deed het contactslot al een tijdje 'vervelend', alsof ie de eerste keer de sleutel niet herkende, en er dus niets werd geactiveerd als ik op de start/stop knop drukte.
Maar laatst kwam ik thuis, parkeerde de auto, zette de electrische handrem erop, en zette de auto uit en drukte op de sleutel... Gebeurde niets. Ook niet na herhaaldelijk drukken (misschien klemde er iets...?) Tot mijn schrik kon ik de auto toen ook níet meer op contact zetten... Hij deed he-le-maal niks meer!!
Dan maar een noodgreep: accupool er af gehaald. Toen even de auto laten 'rusten', en de accupool er weer op. Dat hielp; de auto startte weer, de handrem werkte weer. Probleem 1 opgelost.
Probleem 2 was de sleutel die er niet meer uit wilde... Dan maar even ouderwets met het sleuteltje de auto open en op slot draaien, en online onderzoek doen.
Na enig zoeken kwam ik onder andere dit topic tegen. Nadat ik de klokkenwinkel eruit had gehaald, kon ik twee van de hierboven genoemde drie schroefjes vinden ...
Na met perslucht eens voorzichtig om de sleutel heen te hebben geblazen kwam er wel wat prut uit. Voornamelijk stof.
Na nog een paar keer drukken leek er toch Wst meer beweging in de sleutel. Na enig "intern beraad" toch maar een tang gepakt en geprobeerd of ik em eruit kon trekken.
Dat had maar heel weing kracht nodig! Toen met perslucht de boel maar eens goed schoon geblazen. De sleutel ging er toen een stuk soepeler in en uit. Daarna er een klein beetje WD40 in gespoten en met perslucht en een doekje nóg eens doorgeblazen.
Kennelijk was dat een keer nodig, want sindsdien werkt het weer feilloos.
Óók het eerder genoemde haperen heb ik niet meer gehad.
Ik begrijp dat dit al een oud topic is, maar dit leek me wel een nuttige toevoeging.
Maar laatst kwam ik thuis, parkeerde de auto, zette de electrische handrem erop, en zette de auto uit en drukte op de sleutel... Gebeurde niets. Ook niet na herhaaldelijk drukken (misschien klemde er iets...?) Tot mijn schrik kon ik de auto toen ook níet meer op contact zetten... Hij deed he-le-maal niks meer!!
Dan maar een noodgreep: accupool er af gehaald. Toen even de auto laten 'rusten', en de accupool er weer op. Dat hielp; de auto startte weer, de handrem werkte weer. Probleem 1 opgelost.
Probleem 2 was de sleutel die er niet meer uit wilde... Dan maar even ouderwets met het sleuteltje de auto open en op slot draaien, en online onderzoek doen.
Na enig zoeken kwam ik onder andere dit topic tegen. Nadat ik de klokkenwinkel eruit had gehaald, kon ik twee van de hierboven genoemde drie schroefjes vinden ...
Na met perslucht eens voorzichtig om de sleutel heen te hebben geblazen kwam er wel wat prut uit. Voornamelijk stof.
Na nog een paar keer drukken leek er toch Wst meer beweging in de sleutel. Na enig "intern beraad" toch maar een tang gepakt en geprobeerd of ik em eruit kon trekken.
Dat had maar heel weing kracht nodig! Toen met perslucht de boel maar eens goed schoon geblazen. De sleutel ging er toen een stuk soepeler in en uit. Daarna er een klein beetje WD40 in gespoten en met perslucht en een doekje nóg eens doorgeblazen.
Kennelijk was dat een keer nodig, want sindsdien werkt het weer feilloos.
Óók het eerder genoemde haperen heb ik niet meer gehad.
Ik begrijp dat dit al een oud topic is, maar dit leek me wel een nuttige toevoeging.
Groeten,
Dinant
| 440 1.8DL 2005-2007 | S40 2.0T 2007-2009 | V70 T5 2010-(2020) | S80 T6 2020- . . . |
Dinant
| 440 1.8DL 2005-2007 | S40 2.0T 2007-2009 | V70 T5 2010-(2020) | S80 T6 2020- . . . |