Ik ben me momenteel aan het oriënteren voor een volvo xc90 2.5 t uit 2003. ( ivm bijtelling) Zijn de vroege XC90 aan te raden of kan ik beter voor een 2004 gaan?
Mijn intentie was om de auto te voorzien van een lichte tune( naar 250 pk) en dan te voorzien van LPG . Ben aan het kijken naar een lage km stand xc90 ( rond de 100-130K km)
Graag hoor ik jullie advies.
xc90 2003 2.5 T
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13745
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Op LPG komt een XC90 2.5T niet veel voor, ervaringen zullen daardoor erg beperkt zijn.
Tunen geeft een automaatbak behoorlijk meer stress, die 5 bak kent zijn beperkingen.
Er is een forumsponsor die tuning verzorgt
Tunen geeft een automaatbak behoorlijk meer stress, die 5 bak kent zijn beperkingen.
Er is een forumsponsor die tuning verzorgt
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24662
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
als je onervaren bent met Volvo en die motor, waarom 'moet' je dan gelijk tunen? XC90 en 2.5T is een prima combi, 2003 zijn bijna allemaal T6 of D5 dus dat wordt zoeken. Lage km stand wordt ook een uitdaging. Kwalitatief maakt MY03 of MY04 m.i. niets uit. En mijn mening; de drie elementen 2.5T - Tunen - LPG laten zich slecht combineren, in alle mogelijke combinaties. Je praat over een auto van 13 jaar jong, dan is 100000-130000 km erg uniek. Het wordt al een leuke opgave een eerlijke onder de 200.000 km te vinden
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Als het je om de bijtelling te doen is moet je volgens mij kijken naar een auto van voor februari 2002........
Reken je overigens niet rijk. Vergeet niet dat je naast de bijtelling BTW over privé gebruik moet rekenen.
Het voordeel op zo'n auto is dan echt heel beperkt. Eerder tientjes dan honderden euro's per maand.
Ik zelf rijdt mijn auto privé en declareer 19 ct/km aan de zaak. Dat zijn zakelijke kosten waar je geen IB over betaalt. Bovendien haal ik over de zakelijk gereden kilometers de BTW op onderhoud en brandstof terug.
Scheelt in mijn geval netto toch ook 200,- euro per maand bij gemiddeld 36K per jaar aan kilometers, waarvan goed 60% zakelijk.
Waarom dus niet gewoon een diesel van een later bouwjaar? Auto's van 2002 met 100K op de teller ga je bijna niet vinden.
Als je centen wil besparen / kosten wil drukken moet je geen XC90 rijden, maar net als mijn vrouw een Aygo........
Benieuwd naar je beweegredenen.
Reken je overigens niet rijk. Vergeet niet dat je naast de bijtelling BTW over privé gebruik moet rekenen.
Het voordeel op zo'n auto is dan echt heel beperkt. Eerder tientjes dan honderden euro's per maand.
Ik zelf rijdt mijn auto privé en declareer 19 ct/km aan de zaak. Dat zijn zakelijke kosten waar je geen IB over betaalt. Bovendien haal ik over de zakelijk gereden kilometers de BTW op onderhoud en brandstof terug.
Scheelt in mijn geval netto toch ook 200,- euro per maand bij gemiddeld 36K per jaar aan kilometers, waarvan goed 60% zakelijk.
Waarom dus niet gewoon een diesel van een later bouwjaar? Auto's van 2002 met 100K op de teller ga je bijna niet vinden.
Als je centen wil besparen / kosten wil drukken moet je geen XC90 rijden, maar net als mijn vrouw een Aygo........
Benieuwd naar je beweegredenen.
Laatst gewijzigd door Gouwe op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Door die BTW afdracht voor privégebruik zou mijn huidige V70 zelfs duurder zijn geworden per maand als ik hem op de zaak zetten. Toevallig vorige maand mee bezig geweest namelijk. Pas als ik meer dan 20.000 km ga rijden of grof moet gaan betalen aan onderhoud is het goedkoper hem op de zaak te zetten. Maar die twee zijn bij mij niet aan de orde. Reken je inderdaad niet rijk door die lagere bijtelling, het is minder rooskleurig dan het lijkt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 15.02.2017 - 09:34
dank voor de nuttige info.
Een xc90 van feb 2002 ga ik niet vinden. De rede dat ik een MY 2003 zoek is omdat dan de problemen van de eerste aantallen wel eruit zijn. Momenteel rijd ik een saab diesel( welke ook getuned is) en wil eigelijk geen diesel meer. Mijn ervaringen zijn met tunen dat een auto vaak fijner rijd( ben geen strepentrekker) en net wat lekkerder oppakt dan een standaard auto.
De xc90 met een lage km stand, zie ik niet al een probleem. Heb er al een tweetal op het oog die rond de 120 K hebben gelopen.
Ga komende week eens goed rekenen. Ik rijd momenteel 30K per jaar.
Ben nog steeds benieuwd naar ervaringen met lpg op een xc90 2.5T .
Een xc90 van feb 2002 ga ik niet vinden. De rede dat ik een MY 2003 zoek is omdat dan de problemen van de eerste aantallen wel eruit zijn. Momenteel rijd ik een saab diesel( welke ook getuned is) en wil eigelijk geen diesel meer. Mijn ervaringen zijn met tunen dat een auto vaak fijner rijd( ben geen strepentrekker) en net wat lekkerder oppakt dan een standaard auto.
De xc90 met een lage km stand, zie ik niet al een probleem. Heb er al een tweetal op het oog die rond de 120 K hebben gelopen.
Ga komende week eens goed rekenen. Ik rijd momenteel 30K per jaar.
Ben nog steeds benieuwd naar ervaringen met lpg op een xc90 2.5T .
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24662
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Als de auto standaard niet naar je zin rijdt, heb je niet de goede motorisering gekozen. Maar wie ben ik... Ga dan voor een standaard zwaardere motor, kan beter rijden dan de getunede kleinere motor.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24662
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
caspar77 schreef: Ben nog steeds benieuwd naar ervaringen met lpg op een xc90 2.5T .
zoek maar eens naar scheuren in de 2.5T, niet alleen in de XC90 want die motor is in meer modellen geplaatst. Geweldige motor maar je hebt gewoon niet de marges die de schalere lpg, mede door de hogere verbandingstemperatuur, nodig heeft. Het feit dat je geen ervaring hoort, kun je ook iets uit concluderen. Er zullen bar weinig XC90's op gas gezet zijn, laat staan met de 2.5TWalter schreef:mijn mening; de drie elementen 2.5T - Tunen - LPG laten zich slecht combineren, in alle mogelijke combinaties.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Tsjemp
- 3rd Gear member
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43
De bijtelling btw mag je net als bij een privé auto doen, mits aantoonbaar. Dus wel de zakelijke kilometers bijhouden. Anders is het 1,5% van de NIEUWWAARDE ook bij 15jr>.
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Waarom niet 1 met D5 motor en die tunen? Heb je dat sommetje wel eens gemaakt? Heb je wel meer keuze gok ik.caspar77 schreef: dank voor de nuttige info.
Een xc90 van feb 2002 ga ik niet vinden. De rede dat ik een MY 2003 zoek is omdat dan de problemen van de eerste aantallen wel eruit zijn. Momenteel rijd ik een saab diesel( welke ook getuned is) en wil eigelijk geen diesel meer. Mijn ervaringen zijn met tunen dat een auto vaak fijner rijd( ben geen strepentrekker) en net wat lekkerder oppakt dan een standaard auto.
De xc90 met een lage km stand, zie ik niet al een probleem. Heb er al een tweetal op het oog die rond de 120 K hebben gelopen.
Ga komende week eens goed rekenen. Ik rijd momenteel 30K per jaar.
Ben nog steeds benieuwd naar ervaringen met lpg op een xc90 2.5T .
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Maar dat levert hooguit twee tientjes voordeel op (de fiscus is niet gek he..Tsjemp schreef: De bijtelling btw mag je net als bij een privé auto doen, mits aantoonbaar. Dus wel de zakelijke kilometers bijhouden. Anders is het 1,5% van de NIEUWWAARDE ook bij 15jr>.

Overigens is die 1,5% geldig voor een marge auto en is het 2,7% als het een BTW auto is.
Maar ik geef toe een BTW auto vinden van 2002/2003 wordt ook een lastige opgave.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ben benieuwd naar je berekeningen...........caspar77 schreef: dank voor de nuttige info.
Een xc90 van feb 2002 ga ik niet vinden. De rede dat ik een MY 2003 zoek is omdat dan de problemen van de eerste aantallen wel eruit zijn. Momenteel rijd ik een saab diesel( welke ook getuned is) en wil eigelijk geen diesel meer. Mijn ervaringen zijn met tunen dat een auto vaak fijner rijd( ben geen strepentrekker) en net wat lekkerder oppakt dan een standaard auto.
De xc90 met een lage km stand, zie ik niet al een probleem. Heb er al een tweetal op het oog die rond de 120 K hebben gelopen.
Ga komende week eens goed rekenen. Ik rijd momenteel 30K per jaar.
Ben nog steeds benieuwd naar ervaringen met lpg op een xc90 2.5T .
Als na 15 jaar de kinderziektes nog niet opgelost zijn zou ik elke auto laten staan trouwens

En ja de mijne rijdt met de Polestar tuning ook nog lekkerder dan orgineel.
Succes met zoeken!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor