klepsmeersysteem altijd ingebouw bij de 2.4?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 02.03.2016 - 21:06
- Locatie: randstad
ik wil een V70 2.4 op LPG aanschaffen en soms staat er in de advertentie "met klepsmeersysteem"en soms niet. Ik kreeg laatst te horen dat dat er altijd in zou zitten... hoe herken ik het klepsmeersysteem? Of zit dat er altijd in?
XC90 3.2 aut 2007
V60 HIP 2013
XC70 2.4 aut 2000
V70 2.5 aut 1998
850 2.5 aut 1994
V70 2.0 man 1997
V60 HIP 2013
XC70 2.4 aut 2000
V70 2.5 aut 1998
850 2.5 aut 1994
V70 2.0 man 1997
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Je bedoelt een Flash-lube systeem, dat is een vloeistof die mee ingespoten worden bij een LPG installatie om de kleppen te ontzien. Dat is niet standaard, en wordt op verzoek van de klant ingebouwd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ja, alleen kun je bij hogere km standen problemen aan de kleppen verwachten. Welk bouwjaar zoek je? Als het de classic is kun je misschien beter naar een 2.5 zoeken. Die heeft nog hydraulische klepstoters, en gaan nooit stuk.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Er zijn diverse systemen werkend op onderdruk en electronisch geregeld, deze laatste groep werkt veruit het beste.
Flash Lubeheeft beide systemen, maar hier heb ik niet zo'n goede ervaring mee, electronische variant ging na 1,5 stuk, en het systeem op vacuum is niet stabiel genoeg v w b afsteling omdat de vloeibaarheid sterk wisselt met de temperatuur.
JLM heeft ook een systeem werkend op vacuum
Waar ik wel goede ervaring mee heb is met Valve protector, dit electronisch geregeld systeem werkt met een netto overdruk van 2,5 bar en is hiermee dus ook geschikt voor een turbo motor
En dan is er nog het eigen systeem van Prins dat ook electronisch werkt
Flash Lubeheeft beide systemen, maar hier heb ik niet zo'n goede ervaring mee, electronische variant ging na 1,5 stuk, en het systeem op vacuum is niet stabiel genoeg v w b afsteling omdat de vloeibaarheid sterk wisselt met de temperatuur.
JLM heeft ook een systeem werkend op vacuum
Waar ik wel goede ervaring mee heb is met Valve protector, dit electronisch geregeld systeem werkt met een netto overdruk van 2,5 bar en is hiermee dus ook geschikt voor een turbo motor
En dan is er nog het eigen systeem van Prins dat ook electronisch werkt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27365
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik rijd ook rond met het systeem van Valve protector.
Systeem zat al in de auto toen ik het kocht, nu zelf 3000 km mee gereden en kan er nog weinig over zeggen.
Las er op internet een hoop goede dingen over.
Systeem zat al in de auto toen ik het kocht, nu zelf 3000 km mee gereden en kan er nog weinig over zeggen.
Las er op internet een hoop goede dingen over.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 02.03.2016 - 21:06
- Locatie: randstad
ok, ik ga onder de kap kijken, het is bij een XC70 classic uit 2000. 275000 op de teller. Dank zover voor je input!
XC90 3.2 aut 2007
V60 HIP 2013
XC70 2.4 aut 2000
V70 2.5 aut 1998
850 2.5 aut 1994
V70 2.0 man 1997
V60 HIP 2013
XC70 2.4 aut 2000
V70 2.5 aut 1998
850 2.5 aut 1994
V70 2.0 man 1997
- Scotloop
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 24.07.2012 - 19:17
- Locatie: Breukelen
Niet alle 2.5 hebben hydraulische klepstoters, volgens mij is dat vanaf 98/99 veranderd. Maar dat weet ik niet zekeredraket schreef: Ja, alleen kun je bij hogere km standen problemen aan de kleppen verwachten. Welk bouwjaar zoek je? Als het de classic is kun je misschien beter naar een 2.5 zoeken. Die heeft nog hydraulische klepstoters, en gaan nooit stuk.

Volvo 740 GL 1986
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
Mazda MX5 1997 1.6
Volvo 940 Polar LPT 1995
Volvo Amazon 1966 B18 Automatic
Volvo V70 2.5 20v aut. 1997
- henry classic v70
- 2nd Gear member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 11.12.2008 - 16:21
- Locatie: N.O. Veluwe
Alle 2.5 10V en 20V hebben hydraulische klepstoters!Scotloop schreef: Niet alle 2.5 hebben hydraulische klepstoters, volgens mij is dat vanaf 98/99 veranderd. Maar dat weet ik niet zeker![]()
Zelfs sommige 2.4 modellen hebben dit nog, echter zijn dat de overgangsmodellen.
Wil je zeker weten of je wel of geen hydraulische klepstoters hebt dan moet je de afdekkap die boven de bougies zit eraf halen. Zitten er vervolgens torx boutjes in de kop dan heb je geen hydro-stoters want dat zijn de inspectiegaten voor de klepspeling
Zie 850forum http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 568.0.html
V70 Classic 2.5 10V '99 Sandstone 437 Vialle lpi G3 570.000 km
Citroën C4 - Coupe 1.6 16V '05 Rouge Lucifer lpi G3 217.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V '09 Deep Dark Black lpi G3 230.000 km
Citroën C4 - Coupe 1.6 16V '05 Rouge Lucifer lpi G3 217.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V '09 Deep Dark Black lpi G3 230.000 km