Verlichting dorpellijsten

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
blauwe
1st Gear member

Afgelopen weekend nieuwe leaseauto opgehaald. Volvo XC90 T8 Momentum. Volgens de Volvo zou hij voorzien zijn van verlichting in de dorpellijsten, echter dit blijkt er niet op te zitten. Volgens de verkoper een foutje van Volvo, zit NL op geen een momentum. Nu wordt het alsnog ingebouwd. Er schijnen talloze XC90's rond te rijden waarbij de koper niet weet dat deze optie er niet op zit terwijl hij wel vermeld staat. Hoe zijn de ervaringen hier?
oostvleteren
2nd Gear member

In belgie enkel op inscription verlichte dorpellijsten, maakt deel uit van interieurverlichting niveau 3 ( denk ik )
OGA244
8th Gear member

Voor zover ik uit de prijslijst van 2017 kan halen in NL ook, vanaf de Inscription is er verlichtingspack 2 in de extrauitrusting tov een Momentum, eigenaardig...
oostvleteren
2nd Gear member

Zie hieronder, heb indertijd 2 offertes laten maken, inscription en momentum, ben uireindelijk voor inscription gegaan, wou absoluut bw, op momentum moest je dan ook als verplichte optie de electrische voorstoelen nemen en wou ook zeker de20 duims velgen zodat de wielkasten optisch wat meer gevuld waren, naar mijn mening toch. Dan kwam de momentum al tamelijk in de buurt van een inscription die toch nog ' beter ' uigerust is nappa , mooiere dakrails enz.

Anyway kun je zien in de specs dat er verschil is in interieurverlichting tss mom en inscr.

Daarom denk ik dat die dorpellisten alleen bij het uitgebreide interieurverlichtingspakket zit
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
leggodt
1st Gear member

Klopt. Ik heb ze op mijn momentum omdat ik de uitgebreide verlichtingspakket als optie had bijgenomen. Betreft XC90 T8 MY2017.
OGA244
8th Gear member

Als ze niet speciaal meebesteld zijn zullen ze er idd niet opzitten, wat probeert ts nu voor punt te maken?
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
oostvleteren
2nd Gear member

Gm, ik kan ergens wel begrijpen dat hij ontgoocheld is, maar heb nog eens nagekeken, in belgie alleen de upgrade interieurverlichting op momentum als je light pack aanvinkt, waar dan nog andere spulletjes bijzitten zoals dimmende buitenspiegels
blauwe
1st Gear member

Bij mij staan de verlichte instaplijsten vermeld als fabrieksoptie in een Momentum. Echter, ze zitten er niet op bij een momentum, volgens de verkoper weet Volvo dit maar wachten ze tot de koper het aangeeft en gaan ze pas handelen.
oostvleteren
2nd Gear member

Als jouw dealer dit alsnog monteert is dit goed voor jou, ik had het in bovenstaande over de belgische specs, kan afwijken van de nl uitvoeringen, alvast veel succes en rijplezier met uw xc90, je gaat niet weten wat je overkomt ;)
Summum
6th Gear member

blauwe schreef: Bij mij staan de verlichte instaplijsten vermeld als fabrieksoptie in een Momentum. Echter, ze zitten er niet op bij een momentum, volgens de verkoper weet Volvo dit maar wachten ze tot de koper het aangeeft en gaan ze pas handelen.
Volgens de huidige prijslijst van de XC90 zit op een momentum standaard een "verlichtingspack 1":

Verlichtingspack 1: Verlichting voetenruimte voor, sfeerverlichting voor en achter, omgevingsverlichting voor en achter, leeslampen voor en achter,
verlicht dashboardkastje, verlichting bagageruimte links en rechts, verlichting in opbergruimte in middenconsole voor en achter, twee verlichte
make-up spiegels voor en verlichting vanuit geopende voorportieren

De verlichte instaplijsten (voor en achter) komen pas terug in "verlichtingspack 2":

Verlichtingspack 2: sfeerverlichting voor en achter met 7 kleurinstellingen, verlichting
portiervakken, verlichting in portieropening voor en achter, omgevingsverlichting portieren
voor en achter, verlichte instaplijsten voor en achter, verlichting vanuit geopende
achterportieren, sfeerverlichting instrumentenpaneel, verlichting voetenruimte achter, verlichte
bekerhouders en verlichting vanuit geopende achterklep. Inclusief Piano Black afwerking
ventilatieroosters in het dashboard

Verlichtingspack 2 is standaard op de Inscription en de R-design en een optie op de Momentum (€ 200). Dus jouw info dat de verlichte instaplijsten een (fabrieks)optie zijn op een momentum is feitelijk juist. Oftewel, als je die optie niet bestelt (en betaalt) zitten ze er niet op.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
OGA244
8th Gear member

blauwe schreef: Bij mij staan de verlichte instaplijsten vermeld als fabrieksoptie in een Momentum. Echter, ze zitten er niet op bij een momentum, volgens de verkoper weet Volvo dit maar wachten ze tot de koper het aangeeft en gaan ze pas handelen.
een fabrieksoptie is geen standaard item, een trekhaak is ook een optie maar zit er ook niet op...
Heb nu 5 verschillende prijslijsten (qua datum) geraadpleegt maar tref nergens dat die verlichte instaplijsten erop horen te zitten, niet op de Momentum en niet op de Momentum T8.
Waar had jij die info gevonden?
blauwe
1st Gear member

Offerte
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
oostvleteren
2nd Gear member

Duidelijk
Summum
6th Gear member

Wat apart, kennelijk een foutje in het offertesysteem dan? Want op grond van de brochures is er geen twijfel dat de verlichte instaplijsten geen deel uitmaken van de standaard Momentum-uitrusting.

Dat neemt niet weg dat jou blijkens de offerte wel degelijk instaplijsten zijn beloofd, dus niet meer dan terecht dat de dealer ze dan alsnog achteraf levert. Gelukkig kan dat met deze optie zonder problemen. Gevalletje "vergissing van de bank in uw voordeel".

De vraag is dan dus eigenlijk of er meer mensen zijn die in hun offerte voor een Momentum verlichte instaplijsten hebben staan, terwijl zij niet voor verlichtingspack 2 hebben gekozen?
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”