Dashcam dual 2ch welke

xray
1st Gear member

Ik heb een BLACKVUE DR650S-2CH op het oog, wie heeft er ervaring met dit soort cams of andere.
bv de parkeerstand, nacht, achtercamera met getint achterzijde etc.

thanks
1e time Volvo driver V60 T3 tuned 190PK 340NM
Silver_R
6th Gear member

Heb deze cam in mijn auto. Prima beeld, ook met donkere achteruit. Goede app waarmee je live mee kunt kijken. Goede download mogelijkheid naar de telefoon. Heb de cloud optie maar gebruik ik niet omdat mijn auto geen internet heeft.
Niet goedkoop en zeker niet klein maar al met al een geweldig ding.
Ernst64
3rd Gear member

De Blackvue die je hebt uitgezocht, heb ik een paar maanden geleden geinstalleerd en hij bevalt prima. Hij is gekoppeld via de Power Magic Pro en staat continu aan. Nu is het in mijn situatie zo dat de auto thuis continu aan een druppellader staat en de PMP de camera nog nooit heeft uitgeschakeld. Maar zonder druppellader zal de PMP na verloop van tijd wel ingrijpen, want de camera genereert wel warmte, zie foto. Een paar opmerkingen, koop er een met een Blackvue geheugenkaart, de problemen met Blackvue-camera's waar je over leest, worden bijna allemaal veroorzaakt door universele geheugenkaarten. Bewegingsdetectie in de parkeerstand, wordt gestoord door de alarmled op het dashboard, hij bleef continu opnemen. Hij staat nu zo ingesteld dat er alleen bij beweging van de auto wordt opgenomen. In Belgie wordt hij het voordeligst aangeboden.
De kwaliteit is goed, zie dit filmpje
Ervaring met sterk getinte ramen heb ik niet maar het zal opnamen in het donker lastiger maken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Ernst64 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
sergestoord
2nd Gear member

Ik heb een Thinkware F750, destijds verkozen boven de Blackvue wegens voor en achter 1080p en de ingebouwde voltage cutoff. Heb achter getint glas, dan zie je wel wat minder, met name in donkere omstandigheden maar het valt mee.
V60 D6 PIH MY2014
diesel01
Geartronic member

Hier ook Blackvue, weleenswaar enkel kanaals.
Helder beeld is wat hij geeft en de beelden kan ik op locatie terug kijken dmv een app op de telefoon en dat kan wel eens makkelijk zijn bij grove fouten/opzet van partijen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
xray
1st Gear member

Ernst64 schreef: De Blackvue die je hebt uitgezocht, heb ik een paar maanden geleden geinstalleerd en hij bevalt prima. Hij is gekoppeld via de Power Magic Pro en staat continu aan. Nu is het in mijn situatie zo dat de auto thuis continu aan een druppellader staat en de PMP de camera nog nooit heeft uitgeschakeld. Maar zonder druppellader zal de PMP na verloop van tijd wel ingrijpen, want de camera genereert wel warmte, zie foto. Een paar opmerkingen, koop er een met een Blackvue geheugenkaart, de problemen met Blackvue-camera's waar je over leest, worden bijna allemaal veroorzaakt door universele geheugenkaarten. Bewegingsdetectie in de parkeerstand, wordt gestoord door de alarmled op het dashboard, hij bleef continu opnemen. Hij staat nu zo ingesteld dat er alleen bij beweging van de auto wordt opgenomen. In Belgie wordt hij het voordeligst aangeboden.
De kwaliteit is goed, zie dit filmpje
Ervaring met sterk getinte ramen heb ik niet maar het zal opnamen in het donker lastiger maken.
Oké ik weet meer.. aangaande de alarmled... Reactie... Hij neemt dus niets op als er iemand in buurt van je geparkeerde wagen komt zoals jij hem heb ingesteld....
PietB
2nd Gear member

Hoeveel last heb je van de voorruit verwarming?
xray
1st Gear member

Silver_R schreef: Heb deze cam in mijn auto. Prima beeld, ook met donkere achteruit. Goede app waarmee je live mee kunt kijken. Goede download mogelijkheid naar de telefoon. Heb de cloud optie maar gebruik ik niet omdat mijn auto geen internet heeft.
je hebt toch inter net op je mobiel daar haal je ze meer naar die cloud toch
PietB
2nd Gear member

Iemand ervaring met Iroad V9?
PietB
2nd Gear member

Wil en kan de Volvo dealer inbouwen?
Ervaringen?
xray
1st Gear member

PietB schreef: Iemand ervaring met Iroad V9?
is idd ook een mooi apperaat
xray
1st Gear member

PietB schreef: Wil en kan de Volvo dealer inbouwen?
Ervaringen?
mijn dealer wel en kan ook.......... maar kosten ruim 500 euro belachelijk, terwijl je gem 160 euro inbouw kwijt bent zeg max 200 euro
xray
1st Gear member

diesel01 schreef: Hier ook Blackvue, weleenswaar enkel kanaals.
Helder beeld is wat hij geeft en de beelden kan ik op locatie terug kijken dmv een app op de telefoon en dat kan wel eens makkelijk zijn bij grove fouten/opzet van partijen.
ervaring met parkeerstand?? en mis je die 2e cam niet want de meeste zaken gebeuren achter je op de weg>>>>
Silver_R
6th Gear member

xray schreef:
Silver_R schreef: Heb deze cam in mijn auto. Prima beeld, ook met donkere achteruit. Goede app waarmee je live mee kunt kijken. Goede download mogelijkheid naar de telefoon. Heb de cloud optie maar gebruik ik niet omdat mijn auto geen internet heeft.
je hebt toch inter net op je mobiel daar haal je ze meer naar die cloud toch
Zeker wel. Maar de beelden worden nu in een loop op de SD kaart opgeslagen en de andere functies vd cloud gebruik ik niet.
PietB schreef: Wil en kan de Volvo dealer inbouwen?
Ervaringen?
Gewoon zelf doen. Kleine 1.5 uur ben je klaar. Misschien nog wel minder zelfs.
PietB
2nd Gear member

500 Euro belachelijk meeste schade bedrijven monteren camera voor 120 Euro.
diesel01
Geartronic member

xray schreef:
ervaring met parkeerstand?? en mis je die 2e cam niet want de meeste zaken gebeuren achter je op de weg>>>>
Geen ervaring met parkeerstand.
Auto staat thuis op eigen grond in een buurt waar wij de gemiddelde leeftijd behoorlijk naar beneden halen :-)
Op mijn werk staat de auto in een priveparking waar ook geen mensen bij kunnen.
De 2e cam heb ik nog niet gemist, wanneer ik een "dingetje" heb laat ik mij niet opnaaien en wanneer ze mij willen "afstraffen" staan ze op de camera.
Mijn dealer heeft hem ook gemonteerd, was niet heel spannend want ik weet niet meer wat het gekost heeft, zeker geen €500.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
xray
1st Gear member

diesel01 schreef:
xray schreef:
Geen ervaring met parkeerstand.
Auto staat thuis op eigen grond in een buurt waar wij de gemiddelde leeftijd behoorlijk naar beneden halen :-)
Op mijn werk staat de auto in een priveparking waar ook geen mensen bij kunnen.
De 2e cam heb ik nog niet gemist, wanneer ik een "dingetje" heb laat ik mij niet opnaaien en wanneer ze mij willen "afstraffen" staan ze op de camera.
Mijn dealer heeft hem ook gemonteerd, was niet heel spannend want ik weet niet meer wat het gekost heeft, zeker geen €500.

ook dat is weer waar, bumperklevers die je uiteindelijk inhalen met de bekende ..I.. staan er dan ook op.
Ernst64
3rd Gear member

xray schreef:
Ernst64 schreef: Bewegingsdetectie in de parkeerstand, wordt gestoord door de alarmled op het dashboard, hij bleef continu opnemen. Hij staat nu zo ingesteld dat er alleen bij beweging van de auto wordt opgenomen.
Oké ik weet meer.. aangaande de alarmled... Reactie... Hij neemt dus niets op als er iemand in buurt van je geparkeerde wagen komt zoals jij hem heb ingesteld....
Inderdaad,maar dat is minder erg dan het lijkt. De camera's werken continu en bufferen 5s. Vindt er een beweging plaats, dan worden ook de 5s voorafgaand aan dat moment opgenomen, genoeg om te zien waar het 'onheil' vandaan kwam.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
Maikel1991
2nd Gear member

Ik overweeg ook een dashcam aan te schaffen maar vroeg me af: hoe hebben jullie 'm aangesloten? Ik heb namelijk geen zin in een kabelbende door de auto... Moet dus eigk aangesloten worden op permanente stroom maar dat lijkt me dan weer best een tijdrovend klusje?
XC60 D4 2014 VEA Momentum Winterline
S60 D2 2013 Momentum + Business Pack
xray
1st Gear member

Idd geen internet in je wagen nutteloos optie.
Ik ga dan voor de 650gw deze is zonder cloud optie verder zelfde... Maar €50 goedkoper....
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”