Het is een fase 1 met blauw Volvo in de grill en heldere koplampen zoals je ziet. Ben daar erg blij mee.

Ik zou er graag witte sidemarkers in zetten, maar 100 euro vind ik wel wat duur voor 4 stukjes plastic.

De lampen worden waarschijnlijk uitgerust met Philips Night/Blue?Silver Vision binnenkort.
Het verhaal ervoor/actueel.
Bij het eerste bezoek viel me al op dat tijdens de proefrit het stuur naar rechts stond, verder reed de auto goed. Dit zou verholpen worden voordat we hem op kwamen halen.
Bj het ophalen bleek dat het niet echt veel verbeterd was ondanks dat men zei dat het was gebeurt. Ik heb sowieso veel geleerd over het aankopen van een auto, eerst ALLES testen! Wijsheid achteraf. Op de weg terug even tanken. Na 40 liter in de auto hebben gegooid en de pomp stopte bleef tot mijn verbazing de meter op 0 staan en het tanklampje branden. Kapot dus. Nog even terug naar Auto Elburg. Na enig zoekwerk zou het waarschijnlijk aan de sensor in de tank liggen, maar daar kon men niet bij omdat de tank vol was. Uiteindelijk tot een deal gekomen dat de garage in mijn dorp de boel mocht maken en de rekening zou worden geregeld. Weer op weg naar huis. Eenmaal op de snelweg toen ik boven de 100 km/u reed, merkte ik dat de pedalen en het stoer gingen trillen. Damn! Bij de proefrit alleen op een 80 weg geweest, stom!
Gebeld onderweg, en waarschijnlijk moest de boel opnieuw uitgelijnd worden. Dit zou dan toch in Elburg moeten... Met als gevolg auto een dag of twee kwijt en alternatief vervoer regelen + zomaar vrij van het werk? D8 het niet.
Deze kwestie loopt nog. Ik heb gebeld en min of meer afgedwongen dat al de gebreken bij mijn garage verholpen zullen worden op kosten Elburg.
Ik heb 3 maanden garantie op "draaiende delen" zoals men dat noemt.
Het kriebelt dan toch en als je al een beetje slechte smaak hebt gekregen dan verwacht je nog wel meer. Op onderzoek!
Kleine dingen zoals het dashboardkastlampje wat niet werkt. Is opgelost door het buigen van het contactje (hels karwei, zwarte achterkapje viel in het dashboard).
Diverse lampen trouwens die niet werken. Achterlichten op de klep beiden stuk. Stadslichtje rechts stuk. Groot licht links stuk.
Subwoofer achter gaf geen "kick". Geen 12V+ op de aansluiting. Zelf opgelost door een lusje te zetten tussen de rode en rood/gele (Daar stond toevallig wel 12V op) draad om zo wel voeding op de sub te krijgen.
Nummerborden zitten slordig met parkers vast voor en achter. Twee nieuwe platen.
En... Sproeiers voor doen het niet. Geen verstopping in de motorkap, het zit ergens onder het reservoir. Ik ben bang dat je er alleen bij kunt als je de bumper en/of het spatbord weg haalt. Ben ik zelf nog niet aan begonnen. Kijken wat mijn garage ervan zegt.
Ik zal het verhaal aanpassen naarmate de boel vordert.
Verder zitten er wel wat krassen in de lak en een slechte reparatie van steenslag rondom de grill. Onder de auto zag ik dat er platen vast zitten met tiewraps. Hmmmm... De auto is uit 99/00 is natuurlijk al heel wat mee gebeurd
Ben wel erg blij met de auto hoor. Ik vind um pr8tig! Alleen jammer dat het dan niet gewoon in 1 x goed kan zijn. Dit verhaal is dan ook meer om stoom af te blazen en wellicht wat feedback te verkrijgen over de kwestie.
Greets.
SiR