Ik heb sinds één week een Volvo V70, 2.4 D5, 20/09/2005, 163 pk, automaat. 185.000 km op de klok. Vierde eigenaar ben ik, maar altijd onderhoud gehad bij dezelfde Volvo dealer hier in Luxemburg (ik woon in Luxemburg).
Volgens het boekje heeft hij ongeveer elke 15.000 km onderhoud gehad omdat ze 12 maanden aanhielden als interval. Lijkt me uitstekend.
Het rijdt goed en ik ben erg onder de indruk van het verbruik op mijn eerste rit naar Frankrijk: 5,5L/100km (grotendeels 90 of 110 km/uur, dus dat is uiteraard zuinig).
Ik heb enkele vragen en daar zal ik zelfstandige topics voor aanmaken, maar deze 5 stel ik toch alvast even:
- Heeft deze Volvo een roetpartikelfilter? Ik heb de indruk van niet.
- Hoe weet ik of ik een standkachel heb? Zou mooi zijn

- Of wellicht een verwarmd oliefilter? Dat soort dingen lijkt me erg mooi om slijtage van de motor te voorkomen in de winter.
- Is officieel het onderhoud om de 20.000 of 30.000 km? Het boekje is er niet heel duidelijk over, schijnt allebij voor te komen, maar ik zal nog eens goed kijken.
- Is dit een "ouderwetse" automaat of de geartronic? (5-traps is hij). Ik lees wat problemen over de geartronic, maar heb geen idee of ik die heb of een traditionele automaat

Alvast bedankt!!
Ik ga proberen een fototje te plaatsen.
groeten,
Peter