Ik gebruik de MIO A201 met MIOMAP Europa. Ben hierover prima tevreden. Nieuwste MIOMap versie makkelijk in gebruik en heel europa op 1 Gb SD kaartje. Tevens alle POI die je nodig hebt inclusief flitspalen benelux! A201 is tevens als agenda ed te gebruiken. Super handig.
Succes met je keuze!
Navigatie systemen
-
- 2nd Gear member
Dank je, we kunnen het gebruiken:Bas R schreef:Succes met je keuze!
[*Zoveelste edit*]
Even een tweede rijtje aangemaakt na m'n eerste dwaling, ditmaal geselecteerd de apparaten die standaard (niet optioneel) TMC aan boord hebben.
NB Bij geen enkele TT is dit standaard, bij twee wel optioneel, die heb ik er als uitzondering bij gezet.
Becker Traffic Assist Highspeed II
Blaupunkt TravelPilot Lucca MP3 Edition
Falk N40
Fujitsu-Siemens Pocket LOOX N100
Fujitsu-Siemens Pocket LOOX N110
Garmin nüvi 660
Garmin StreetPilot c550
JVC KV-PX70
Magellan RoadMate 3050T Europe
Magellan RoadMate 6000T Europe
Mio C710
Navigon P9611 Porsche
Navigon PNA 6000T
Nokia 330 Auto Navigation
Novogo T50
Novogo T90
Novogo V50
Novogo V90
Route 66 Chicago 7000
Route 66 Chicago 9000
Sony Nav-U70
ViaMichelin X-950T
ViaMichelin X-980T
TomTom GO 710 (optioneel)
TomTom GO 910 (optioneel)
Volgende selectie ronde op het standaard aanwezig zijn van een kaart van Europa (16 over van de 25):
Becker Traffic Assist Highspeed II - Europa NAVTEQ
Blaupunkt TravelPilot Lucca MP3 Edition - Europa TA
Garmin nüvi 660 - Europa NAVTEQ
JVC KV-PX70 - Europa NAVTEQ
Magellan RoadMate 3050T Europe - Europa NAVTEQ
Magellan RoadMate 6000T Europe - Europa NAVTEQ
Mio C710 - Europa TA
Navigon P9611 Porsche - Europa NAVTEQ
Navigon PNA 6000T - Europa NAVTEQ
Nokia 330 Auto Navigation - Europa NAVTEQ
Novogo T90 - Europa NAVTEQ
Novogo V90 - Europa NAVTEQ
Route 66 Chicago 9000 - Europa NAVTEQ
Sony Nav-U70 - Europa NAVTEQ
ViaMichelin X-980T - Europa TA
TomTom GO 910 (TMC optioneel) - Europa, VS en Canada TA
Omdat ik als budget had gesteld de prijs van de TT910 blijven er (op papier) nog 8 deelnemers over:
Becker Traffic Assist Highspeed II - Europa NAVTEQ - € 485
JVC KV-PX70 - Europa NAVTEQ - € 529
Mio C710 - Europa TA - € 369
Navigon PNA 6000T - Europa NAVTEQ - € 319
Nokia 330 Auto Navigation - Europa NAVTEQ - € 449
Route 66 Chicago 9000 - Europa NAVTEQ - € 449
Sony Nav-U70 - Europa NAVTEQ - € 489
TomTom GO 910 (TMC optioneel) - Europa, VS en Canada TA - € 555
[*Exit edit, of zoiets*]
Info van www.jouwnav.nl en van persoonlijke meningen alhier ...
Zeg VolvoXC70, er lijken meerdere mensen te zijn die zich aan het oriënteren zijn, ... krijgen we bij jullie de speciale volvo-forum groepskorting ?
Volvo V40 1.9D Europa Elegance 2003
Volvo V40 1.9TD Europa Elegance 2004
- V70 titanium
- 2nd Gear member
Ik zou zeker eens kijken naar de tomtom 910, navigatie op harde schijf dus geen kaarten of cd wisselen aan de grens, flitspaalinformatie, prima werkende bleutooth carkit, mp3 speler enz.
Theo
Theo
-
- 4th Gear member
Je kunt het veld al heel makkelijk verkleinen door een budget aan te geven, en te besluiten of je een puur navigatiesysteem (tomtom) wilt, of een pda met navigatiefuntie (of vaste inbouw natuurlijk)....
Als je die variabelen invult zijn er vast mensen op het forum die je al de goeie kant op kunnen wijzen....!
Als je die variabelen invult zijn er vast mensen op het forum die je al de goeie kant op kunnen wijzen....!
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
-
- 4th Gear member
Kijk maar eens op kieskeurig.nl, veel problemen met de GPS fix. Het duurt erg lang voor het systeem weet wat je huidige positie is, bij mensen die meteen wegrijden kan dat zelfs tot 15 minuten duren. Lijkt me bijzonder lastig.
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
- Frumpy
- 5th Gear member
Hoi Roever,
Bedankt voor de tip. Ik kan me vergissen, maar onder de reviews http://www.kieskeurig.nl/review/8AD28A9 ... 45F104.htm staan eigenlijk alleen maar goede beoordelingen als probleemloos en snel. Behalve 1 persoon die zijn apparaat als "maandagochtendapparaat" beschrijft.
Kijk ik op een andere link dan die jij bedoelt?
Bedankt voor de tip. Ik kan me vergissen, maar onder de reviews http://www.kieskeurig.nl/review/8AD28A9 ... 45F104.htm staan eigenlijk alleen maar goede beoordelingen als probleemloos en snel. Behalve 1 persoon die zijn apparaat als "maandagochtendapparaat" beschrijft.
Kijk ik op een andere link dan die jij bedoelt?
-
- 4th Gear member
Sorry! Ik zie het, denk dat ik in de war was met een ander systeem van Navman, de ICN510 daar zijn meer problemen mee. Het is natuurlijk ook maar hoe erg je het vindt om te wachten met wegrijden tot het systeem de locatie gevonden heeft...
Gelukkig dat jezelf nog even op kieskeurig gekeken hebt!
Gelukkig dat jezelf nog even op kieskeurig gekeken hebt!
-
- 2nd Gear member
Theo, de TT910 hou ik in m'n achterhoofd juist om de specificaties die je aangeeft.
Roever, als budget hou ik de nieuwprijs van de TT910 aan. Ik heb de keuze gemaakt voor een PND, geen PDA om wat jij en VolvoXC70 schrijven, dat het altijd een compromis is. Vaste inbouw vind ik te duur.
Wat ik me afvraag over de mp3 functionaliteit van die dingen, moet ik ze als een 'Walkman' zien of zijn ze op je eigen audiosysteem in de auto aan te sluiten (met een goed geluid)
En wat is GPRS versus TMC (m.b.t. file-informatie) ?
En wat betekent ondersteuning voor WAAS en EGNOS ?
Heb een tijdje op kieskeurig.nl zitten lezen, mijn hemel, moet hier een hele studie van maken.
Waar ik op dit moment ook geen helder beeld van heb is waar je nou allemaal extra voor moet betalen: flitssevice, file-info, nieuwe kaarten ? En is dit dan in abbonementsvorm of eenmalige kosten.
En heb ik voor de filts en file service echt een bluetooth telefoon erbij nodig (daar ga ik dus niet aan beginnen).
Nu eerst maar eens verder schiften, eerst op text to speech.
Roever, als budget hou ik de nieuwprijs van de TT910 aan. Ik heb de keuze gemaakt voor een PND, geen PDA om wat jij en VolvoXC70 schrijven, dat het altijd een compromis is. Vaste inbouw vind ik te duur.
Wat ik me afvraag over de mp3 functionaliteit van die dingen, moet ik ze als een 'Walkman' zien of zijn ze op je eigen audiosysteem in de auto aan te sluiten (met een goed geluid)
En wat is GPRS versus TMC (m.b.t. file-informatie) ?
En wat betekent ondersteuning voor WAAS en EGNOS ?
Heb een tijdje op kieskeurig.nl zitten lezen, mijn hemel, moet hier een hele studie van maken.
Waar ik op dit moment ook geen helder beeld van heb is waar je nou allemaal extra voor moet betalen: flitssevice, file-info, nieuwe kaarten ? En is dit dan in abbonementsvorm of eenmalige kosten.
En heb ik voor de filts en file service echt een bluetooth telefoon erbij nodig (daar ga ik dus niet aan beginnen).
Nu eerst maar eens verder schiften, eerst op text to speech.
-
- 2nd Gear member
Selekteren op text to speech dus, das een absolute voorwaarde voor me. Stel je voor, tegen de schemering, hartje Parijs ... dan wil ik niet op een schempje hoeven turen maar de blik op de weg kunnen houden.
Heb inmiddels alle merken die op pagina 1 van deze draad staan doorgewerkt, je zou d'r RSI van krijgen. Toen ik de laatste TT modellen wilde schiften kwam ik erachter dat de site waar de info vandaan komt aangeeft dat de "TomTom ONE New Edition Europa" geen text to speech functie heeft. Op kieskeurig.nl daarentegen is iedereen juist erg te spreken over de kwaliteit van het stemgeluid van dit apparaat, hetzelfde geld voor de TT710 ...
Voor wie de info dus zou willen gebruiken bij het maken van een keus, ik kan er niet meer voor instaan dat de info zoals ik 'm heb ingevoerd op pagina 1 ook klopt.
Heb inmiddels alle merken die op pagina 1 van deze draad staan doorgewerkt, je zou d'r RSI van krijgen. Toen ik de laatste TT modellen wilde schiften kwam ik erachter dat de site waar de info vandaan komt aangeeft dat de "TomTom ONE New Edition Europa" geen text to speech functie heeft. Op kieskeurig.nl daarentegen is iedereen juist erg te spreken over de kwaliteit van het stemgeluid van dit apparaat, hetzelfde geld voor de TT710 ...
Voor wie de info dus zou willen gebruiken bij het maken van een keus, ik kan er niet meer voor instaan dat de info zoals ik 'm heb ingevoerd op pagina 1 ook klopt.
-
- 2nd Gear member
Duidelijk, dank je !
Over de text to speech zullen we 'het nog wel even moeten hebben'. Ik heb er even snel doorheen gebrowsed (weer op kieskeurig.nl) en op het eerste gezicht hebben alle TT's stemsturing volgens hen ?
Zie ik iets over het hoofd ?
Over de text to speech zullen we 'het nog wel even moeten hebben'. Ik heb er even snel doorheen gebrowsed (weer op kieskeurig.nl) en op het eerste gezicht hebben alle TT's stemsturing volgens hen ?
Zie ik iets over het hoofd ?
-
- 2nd Gear member
Ja, ik zag iets over het hoofd, foutje ... excuseer ...
Al rond kijkende op de TT site kom ik er achter wat text to speech daadwerkelijk is (De TomTom GO 910 heeft een tekst-naar-spraakfunctie, waarmee de GO straat- en plaatsnamen, en zelfs sms-berichten kan voorlezen).
Ik heb 'automatisch' aangenomen dat de text to speech functie betekende het uitspreken van bijvoorbeeld "over 100 meter naar links" in plaats van dat die aanwijzing alleen in het beeldscherm te zien zou zijn.
Anyway, text to speech is dus niet hetzelfde als stemsturing.
Heb dus 'een halve dag' lekker voor niets zitten prutsen ](*,)
En het staat dus wel goed op de site jouwnav.nl, excuus VolvoXS70.
Al rond kijkende op de TT site kom ik er achter wat text to speech daadwerkelijk is (De TomTom GO 910 heeft een tekst-naar-spraakfunctie, waarmee de GO straat- en plaatsnamen, en zelfs sms-berichten kan voorlezen).
Ik heb 'automatisch' aangenomen dat de text to speech functie betekende het uitspreken van bijvoorbeeld "over 100 meter naar links" in plaats van dat die aanwijzing alleen in het beeldscherm te zien zou zijn.
Anyway, text to speech is dus niet hetzelfde als stemsturing.
Heb dus 'een halve dag' lekker voor niets zitten prutsen ](*,)
En het staat dus wel goed op de site jouwnav.nl, excuus VolvoXS70.
- V70 titanium
- 2nd Gear member
Ik heb de audio van de tt910 aangesloten op de hu603 via een imiv module dit werkt prima.
Als je de audio uitgang van de tt gebruikt kun je geen tmc antenne aansluiten.(zelfde uitgang)
Luidspreker van de tt is prima voor navigatie maar niet voor muziek.
Flitspaal service is geinstaleerd en kun je met een abonement wat per jaar ongeveer 30 euro kost up to date houden.
Theo
Als je de audio uitgang van de tt gebruikt kun je geen tmc antenne aansluiten.(zelfde uitgang)
Luidspreker van de tt is prima voor navigatie maar niet voor muziek.
Flitspaal service is geinstaleerd en kun je met een abonement wat per jaar ongeveer 30 euro kost up to date houden.
Theo
XC60 Inscription.
Evektor Eurostar 2008
Evektor Eurostar 2008
-
- 2nd Gear member
Voor wie op zoek is naar een navigatie systeem en ongeveer dezelfde eisen eraan stelt als ik, 'k heb op pagina 1 drie nieuwe rijtjes staan. De eerste rij is geselecteerd uit vele (niet alle) beschikbare nagigatiesystemen die standaard TMC ondersteunen (niet optioneel dus), 25 stuks . Tweede rij is een subselectie daarvan, het criterium was een volledige kaart van Europa, er bleven er 16 stuks over.
De derde rij is geschoond op basis van het voorgenomen budget (niet meer dan de TT910), nog 8 over.
De prijzen die genoemd zijn liggen op het niveau van de 'gewone' winkel. Via internetshops zijn ze over het algemeen vele tientjes goedkoper.
De volgende (en hopelijk laatste) selectie is o.b.v. gevoel, het lezen van reviews, fora and last but not least de prijs kwaliteit verhouding (sujectief dus)...
De derde rij is geschoond op basis van het voorgenomen budget (niet meer dan de TT910), nog 8 over.
De prijzen die genoemd zijn liggen op het niveau van de 'gewone' winkel. Via internetshops zijn ze over het algemeen vele tientjes goedkoper.
De volgende (en hopelijk laatste) selectie is o.b.v. gevoel, het lezen van reviews, fora and last but not least de prijs kwaliteit verhouding (sujectief dus)...
- v40pokemon
- 3rd Gear member
van mijn werkgever heb ik nu een HP Ipaq 5935(NL) gekregen. Een prima apparaat met een netto prijs van 375 euro. Kan van alles en heel europa staat erop voorgeinstaleerd. tevens met WIFI MP3 en Bluetooth. Een goedkoper alternatief voor een originele TomTom
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
- mees
- 6th Gear member
- Contacteer:
Sinds begin juni 2014 een Garmin 3598.
Omdat:
-- Het scherm met veel zonlicht voor bijrijder en bestuurder goed zichtbaar blijft
-- Hij snel reageert
-- Het menu voor ons snel duidelijk was
-- Scherm soms in 2 delen.
Ervaringen na 2 weken:
-- De afslagen in een 2e scherm verschijnen als een 'foto', dus een snelweg-afslag is gewoonweg niet te missen !
-- De afslagen geeft hij bijtijds aan!
-- Begin puntstuk / verdrijvingsvlak is ook het begin (en niet pas 3 seconden of zo later)
-- De 3D is werkelijk superb
-- In tunnels 'rijdt' hij door op de max snelheid en geeft dus al afslagen direct na de tunnel bijtijds aan.
-- De lichtsterkte wordt in een tunnel direct aangepast.
-- Flitspalen (ook de mobile en traject), file-informatie, wegwerkzaamheden en 'tijdelijke controles' geeft hij op juiste locaties aan.
-- Max snelheids-piepertje is niet irritant (zelfs welkom) en gaat bijna gelijk als er een bord komt
Dat hij lekker plat is, is mooi 'meegenomen'…..(in een etui)
De zilverkleur buiten(voor)zijde is helaas wel opvallend maar hij absorbeert minder warmte; hij wordt ook amper warm, mits airco aan…
Maar (ondanks dat de laatste kaart-update erin zit):
-- De rijstrook-indeling klopt niet altijd ! Dit is echt een 'let-op': gebruik je gezonde verstand.
-- De werkelijke gps-lokatie zit er nog weleens naast
dus als je vanuit je campingboek een gps-positie intikt, dan brengt hij je NIET precies naar die lokatie.
nu 2 keer meegemaakt dat hij een weggetje rechts aangaf, terwijl het linksaf moest zijn.
en met een smal, steil weggetje met caravan is dat echt niet leuk. (foutje in boek misschien)
-- De kogelbevestiging lijkt 'slap'; benieuwd of die niet (snel) lam wordt.
-- Er zit in de houder een tussenstuk met electronica met daarin de stekker. Dik snoer met na 15 cm daarin een rechthoekig blok met weer 'electronica'.
-- Hij pakt niet altijd een gps signaal. (op plaatsen waar de oude MIO het wel doet!)
De uitgebreide mogelijkheden om hem te koppelen met en hem te programmeren door een computer hebben we nog niet uitgeprobeerd.
Ook leuk: hij geeft de maan- en zonnestand; er kunnen ook wandel en waterkaarten in.
De voordelen zijn vele malen groter dan de nadelen; wij zouden hem weer kopen.
Omdat:
-- Het scherm met veel zonlicht voor bijrijder en bestuurder goed zichtbaar blijft
-- Hij snel reageert
-- Het menu voor ons snel duidelijk was
-- Scherm soms in 2 delen.
Ervaringen na 2 weken:
-- De afslagen in een 2e scherm verschijnen als een 'foto', dus een snelweg-afslag is gewoonweg niet te missen !
-- De afslagen geeft hij bijtijds aan!
-- Begin puntstuk / verdrijvingsvlak is ook het begin (en niet pas 3 seconden of zo later)
-- De 3D is werkelijk superb
-- In tunnels 'rijdt' hij door op de max snelheid en geeft dus al afslagen direct na de tunnel bijtijds aan.
-- De lichtsterkte wordt in een tunnel direct aangepast.
-- Flitspalen (ook de mobile en traject), file-informatie, wegwerkzaamheden en 'tijdelijke controles' geeft hij op juiste locaties aan.
-- Max snelheids-piepertje is niet irritant (zelfs welkom) en gaat bijna gelijk als er een bord komt
Dat hij lekker plat is, is mooi 'meegenomen'…..(in een etui)
De zilverkleur buiten(voor)zijde is helaas wel opvallend maar hij absorbeert minder warmte; hij wordt ook amper warm, mits airco aan…
Maar (ondanks dat de laatste kaart-update erin zit):
-- De rijstrook-indeling klopt niet altijd ! Dit is echt een 'let-op': gebruik je gezonde verstand.
-- De werkelijke gps-lokatie zit er nog weleens naast
dus als je vanuit je campingboek een gps-positie intikt, dan brengt hij je NIET precies naar die lokatie.
nu 2 keer meegemaakt dat hij een weggetje rechts aangaf, terwijl het linksaf moest zijn.
en met een smal, steil weggetje met caravan is dat echt niet leuk. (foutje in boek misschien)
-- De kogelbevestiging lijkt 'slap'; benieuwd of die niet (snel) lam wordt.
-- Er zit in de houder een tussenstuk met electronica met daarin de stekker. Dik snoer met na 15 cm daarin een rechthoekig blok met weer 'electronica'.
-- Hij pakt niet altijd een gps signaal. (op plaatsen waar de oude MIO het wel doet!)
De uitgebreide mogelijkheden om hem te koppelen met en hem te programmeren door een computer hebben we nog niet uitgeprobeerd.
Ook leuk: hij geeft de maan- en zonnestand; er kunnen ook wandel en waterkaarten in.
De voordelen zijn vele malen groter dan de nadelen; wij zouden hem weer kopen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.