Ik ben momenteel zwaar aan het twijfelen om een s40 1.9 tdi (bj99) te kopen (omdat ik soms wat slechte zaken voor de s40 op het net lees). Ik heb er zonet mee gereden en de wagen rijdt goed.
Hetgeen mij opviel dat pinkers en koplamp niet mooi op één lijn zitten (aan beide kanten). is dat normaal of eigen aan de s40?
Verder zit er een builtje achteraan.
Ik ben ermee naar mn garagist geweest en die zegt dat de wagen in orde is. Veel getwijfel dus momenteel.
Ter verduidelijking:
het is een s40 van 99 met 102000 km (onderhoudsboekje beschikbaar)
De banden zijn praktisch nieuw(momenteel zitten er lage profielbanden op maar de originele worden er terug op gezet)
allerhande opties: abs, airbaigs, airco, enz.
builtje achteraan
distributieriem vervangen aan 77000km
Wat is een goede prijs volgens jullie voor die wagen? En wat denken jullie erover?
moeilijke beslissing. Misschien kunnnen jullie mij wijzer maken want ik ben een zware leek op dit gebied.
Alvast bedankt!!
hulp aankoop tweedehands wagen
- MDA
- 5th Gear member
Dat van die lampen is normaal. Of in ieder geval (laat ik voor mezelf spreken): dat heeft de mijne ook.
Super auto verder: rijdt heerlijk, heel betrouwbaar (kijk de "wie heeft de meeste km - topic"). Wat zijn de slechte verhalen die je hebt gehoord?? en wat zijn je andere opties?
Voor de prijs... tja: vergelijk eens met soortgelijke modellen op marktplaats en autotrader.
Super auto verder: rijdt heerlijk, heel betrouwbaar (kijk de "wie heeft de meeste km - topic"). Wat zijn de slechte verhalen die je hebt gehoord?? en wat zijn je andere opties?
Voor de prijs... tja: vergelijk eens met soortgelijke modellen op marktplaats en autotrader.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
-
- 1st Gear member
Dat de phase I (tot 2001) niet direct stuurt, je hebt geen gevoel wat de wielen doen...Dat hoor ik af en toe eens zeggen...MDA schreef: Wat zijn de slechte verhalen die je hebt gehoord?? en wat zijn je andere opties?
bedankt voor de reacties!!
- MDA
- 5th Gear member
Klopt helemaal... en hij onderstuurt ook behoorlijk. Het is dat ook niet echt de beste auto om sportief mee te rijden (vind ik...), maar hij rijdt rustig, is stil etc etc. Ik vind het een uiterst prettige auto om in te rijden.rallie schreef: Dat de phase I (tot 2001) niet direct stuurt, je hebt geen gevoel wat de wielen doen...Dat hoor ik af en toe eens zeggen...
bedankt voor de reacties!!
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
-
- 1st Gear member
ik heb V40 van 98 dus phase 1 rijd prima hoor.
van het vage sturen heb ik nooit hinder ondervonden.
maar distributieriem vervangen bij 77.000 klinkt mij vreemd, daar deze pas vervangen hoeft te worden bij 120.000km.
heb je de km stand laten controleren??
En klein puntje , standaard zakt de achtervering snel door als je de auto zwaar laad.
geeft verder geen problemen ook niet met rijden met zware belading, maar het valt mij gewoon op.
Maar als je zegt de garagist de auto heeft nagekeken ga ik er ook vanuit dat hij de schokdempers heeft nagezien.
succes,
van het vage sturen heb ik nooit hinder ondervonden.
maar distributieriem vervangen bij 77.000 klinkt mij vreemd, daar deze pas vervangen hoeft te worden bij 120.000km.
En klein puntje , standaard zakt de achtervering snel door als je de auto zwaar laad.
geeft verder geen problemen ook niet met rijden met zware belading, maar het valt mij gewoon op.
Maar als je zegt de garagist de auto heeft nagekeken ga ik er ook vanuit dat hij de schokdempers heeft nagezien.
succes,
-
- 1st Gear member
bedankt voor de reacties. Ja blijkbaar kon mijn garagist zien dat toen de ditributieriem is vervangen...Even ter verduidelijking (ik heb al wat van de prijs kunnen af doen): de vraagprijs is 5000 euro.
Een wagen die niet goed stuurt is natuurlijk niet zo prettig. Moeilijke beslissing hoor...
Een wagen die niet goed stuurt is natuurlijk niet zo prettig. Moeilijke beslissing hoor...
-
- 1st Gear member
Nou ga er nog meer eens goed mee rijden.
ik moet zeggen dat ik de volvo behoorlijk sportief rijd en dat gaat toch prima.
Ik heb ook een citroen saxo vts, deze stuurt strakker op de korte bochtjes buiten bebouwde kom, maar dat komt omdat de wielbasis veel korter is. Snelweg klaverblad op en af kan ik met de volvo toch behoorlijk snel doen.
Nee als je het op het rijden laat vallen zou ik toch echt denken dat je fout begaat.
prijs klink niet te hoog (in nl) ligt uiteraard ook aan de opties en de staat.
Ik heb ook een citroen saxo vts, deze stuurt strakker op de korte bochtjes buiten bebouwde kom, maar dat komt omdat de wielbasis veel korter is. Snelweg klaverblad op en af kan ik met de volvo toch behoorlijk snel doen.
Nee als je het op het rijden laat vallen zou ik toch echt denken dat je fout begaat.
-
- 1st Gear member
De wagen ziet er goed uit. Enkel een builtje achteraan (onder achterlicht), maar de lak is ongeschonden. Verder ziet hij er goed uit (tja opties: passagiers en bestuurdersairbag, airco, elektrische ramen, enz. Opties zijn in feite niet zo belangrijk voor mij maar wel de veiligheid, duurzaamheid en rijcomfort.99arie99 schreef:Nou ga er nog meer eens goed mee rijden.
- menjo
- 7th Gear member
Heb je zelf al gereden? Uit je verhaal lijkt van niet, dat moet je dan toch eens doen, dan weet je of het sturen echt een probleem is.
Het stuur is inderdaad een beetje gevoelloos in de middenstand, maar als je eenmaal echt een bocht moet maken merk je niets van gevoelloosheid is mijn ervaring. Laatst reed ik met een nieuwe Toyota Avensis, toen bleek pas dat de gevoelloosheid in de middenstand juist heel fijn is, bij die auto zorgde iedere lichte beweging aan het stuur direct voor merkbare wieluitslag en dat is helemaal niet fijn rijden.
Het stuur is inderdaad een beetje gevoelloos in de middenstand, maar als je eenmaal echt een bocht moet maken merk je niets van gevoelloosheid is mijn ervaring. Laatst reed ik met een nieuwe Toyota Avensis, toen bleek pas dat de gevoelloosheid in de middenstand juist heel fijn is, bij die auto zorgde iedere lichte beweging aan het stuur direct voor merkbare wieluitslag en dat is helemaal niet fijn rijden.
-
- 1st Gear member
ja ik heb er al mee gereden en die reed goed. Ik had alleen een beetje een vertekend beeld (lichtjes schuin trekken) van het rijgedrag doordat er net 17 inch lage profielbanden op zaten die nog niet uitgelijnd waren. De verkoper zegt dat hij er de oorspronkelijke wielen weer wil opsteken (met recente banden van uniroyal) en dan rijdt hij volgens hem perfect. Ik mag hem nog eerst eens testrijden met de oorspronkelijke wielen alvorens ik moet kopen...moeilijk...en wat denken jullie van de prijs?
- MDA
- 5th Gear member
"Opties zijn in feite niet zo belangrijk voor mij maar wel de veiligheid, duurzaamheid en rijcomfort. " -> Koop een volvo!
Maar inderdaad: let op die km-stand (NAP?). De prijs is prima lijkt me. Zelfs aan de lage kant voor een td met slechts 100dkm erop...
Maar inderdaad: let op die km-stand (NAP?). De prijs is prima lijkt me. Zelfs aan de lage kant voor een td met slechts 100dkm erop...
-
- 1st Gear member
je het onderhoudsboekje is erbij. Wel vanaf ergens in de 80000 is het onderhoudsboekje niet meer bijgehouden doordat de eigenaar nr een andere garage is gegaan die het boekje niet verder heeft ingevuld, maar de km's lijken me wel te kloppen. (volledig zeker ben je nooit zeker?)
en van die lampen die niet mooi op één lijn staan (gewone lampen en pinkers) is dus normaal en duidt daarom niet op aan accident?
nog een vraagje: is volvo werkelijk zo duur in onderhoud? hebben s40 phase 1 rijders al veel grote kosten gehad aan hun auto?
en van die lampen die niet mooi op één lijn staan (gewone lampen en pinkers) is dus normaal en duidt daarom niet op aan accident?
nog een vraagje: is volvo werkelijk zo duur in onderhoud? hebben s40 phase 1 rijders al veel grote kosten gehad aan hun auto?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
de distributieriem moet niet alleen bij 120.000km maar ook om de 7jaar, wat het eerste bereikt is.99arie99 schreef:maar distributieriem vervangen bij 77.000 klinkt mij vreemd, daar deze pas vervangen hoeft te worden bij 120.000km.
-
- 7th Gear member
en bij zo,n diesel het liefst nog eerder dan die 7 jaar,ze breken weleens spontaan....
-
- 7th Gear member
en dat doet erg au.

-
- 1st Gear member
Volvo onderhoud is vrij duur bij de officiele dealer, bij een andere garage valt het wel mee.
Grote kosten (buiten distributieriem) heb ik nog niet gehad,
wat betreft banden ivm afrolgeluid monteer ik alleen michelin banden onder de auto.
Hebben meer mensen hier daar problemen mee gehad.
ter info de volvo diesel is een renault (dus een franse) motor.
ik denk dat een volvo van 99 vergelijken met zijn collega jappe en fransozen een stuk degelijker is.
In nederland zijn diesel rijders meestal ook km vreters, dan zou 102.000 km wel een erg lage stand zijn voor een diesle van '99. maar ik geloof dat dat in belgie anders ligt, niet waar.
als je twijfelt aan deze volvo, zoek eens naar een andere, er zijn er echt wel meer.
succes,
Grote kosten (buiten distributieriem) heb ik nog niet gehad,
wat betreft banden ivm afrolgeluid monteer ik alleen michelin banden onder de auto.
Hebben meer mensen hier daar problemen mee gehad.
ter info de volvo diesel is een renault (dus een franse) motor.
ik denk dat een volvo van 99 vergelijken met zijn collega jappe en fransozen een stuk degelijker is.
In nederland zijn diesel rijders meestal ook km vreters, dan zou 102.000 km wel een erg lage stand zijn voor een diesle van '99. maar ik geloof dat dat in belgie anders ligt, niet waar.
als je twijfelt aan deze volvo, zoek eens naar een andere, er zijn er echt wel meer.
succes,
- V480-S60
- Geartronic member
Ik heb het gevoel dat rallie een zuiderbuur is.
Sommige adviezen zijn dus niet van toepassing zoals NAP etc.
Ik weet niet wat je duur vindt. Sommigen zeggen van wel anderen van niet.
Een dealer is lang niet altijd duurder dan de normale vakgarage.
Het is maar hoe je de auto gaat gebruiken en hoeveel onderhoud je gaat geven.
Normaal onderhoud (zonder extra onderdelen) is ongeveer 275 Euro per beurt bij de dealer.
Sommige adviezen zijn dus niet van toepassing zoals NAP etc.
Ik weet niet wat je duur vindt. Sommigen zeggen van wel anderen van niet.
Een dealer is lang niet altijd duurder dan de normale vakgarage.
Het is maar hoe je de auto gaat gebruiken en hoeveel onderhoud je gaat geven.
Normaal onderhoud (zonder extra onderdelen) is ongeveer 275 Euro per beurt bij de dealer.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)