Trillen deur bij bastonen

Geleverd vanaf 2003
Daanh78
3rd Gear member

tja... ook mijn auto had dat eigenlijk meteen al. Maar ik gaf mezelf de schuld hehehe interessant is wel dat het alleen de passagiersdeur is en niet m'n eigen.

wat is het verschil eigenlijk groot he, tussen B en NL. Mijn V50 1,6D heeft bijna 39.000,- gekost :S
Volvo V50 1,6D
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
sanco
5th Gear member

Raar. Hier ook na 20 maanden nog geen rammels in de deuren, terwijl ik af en toe graag een deuntje hoor. High Performance aan boord en daar ben ik best tevreden mee overigens.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
TheGemini
1st Gear member

Bij mij begint de binnenspiegel mee te dansen op het ritme van de muziek als ik deze weer wat harder zet. Ook het speaker rooster aan de passagierskant trilt mee.

Overigens heb ik 3 weken geleden de balans tussen voor en achter iets meer naar achter gezet, nu is het geluid werkelijk subliem. :twisted:
2005 Volvo S40 2.0D Momentum, Barents blue pearl, 17" Sagitta

http://members.cardomain.com/thegemini78
BG_V50
2nd Gear member

Iemand een idee om die knopjes van het slot niet te laten trillen,

ik heb mijn bas nu al onder de helft staan en die dingen rammelen vrolijk mee, moet je eens horen bij een langere bastoon, dan stoort dat pas.

Heb al eens gespeeld met voor/acher, geen verbetering,
heb al eens een hele rit op die knop zitten drukken om die knopjes o=mhoog/omlaag te zetten, nada.

Int weekend eens siliconenspray derop zetten?

Iemand al eens geprobeerd die er gewoon uit te draaien, ik heb een Rover gehad waar je die dingen gewoon kon losdraaien.

Die dingen zitten gewoon te los , maar ik moet toegeven dat ze serieus meetrillen.

Mijn spiegel trilt ook, maar het enige wat me daar soms aan stoort is dat de bestuurder achter me op het ritme van de bastonen troebel wordt :-)
Pulseke
2nd Gear member

Mijn bas is volledig uitgeschakeld... Trilt trouwens bijna even hard als ik de bas in het midden heb. Dit weekend eens de bekleding losmaken en eventueel isolatie steken, denk dat ik mss ook een combo setje ga steken en die roostertjes voor tweeters bijbestellen. Die standaardluidsprekers zijn echt crap, dual cone rommel...
Pulseke
2nd Gear member

Hey jongens, de oplossing voor het trillen is er!

Heb op mijn achterdeuren dynamat speakerkits geinstalleerd.

http://www.cardomain.com/item/DYN10115

Dit zijn een soort isolerende lappen die je over je speakerholtes plakt, dan uitsnijdt en het uitgesneden deel op de binnenzijde (dus achter de speaker) plakt. Eens je dan je speaker opnieuw op de deur monteert heb je een soort stevige en dempende basis waarop je speaker staat/hangt. Het neemt zowat alle trillingen in je deur weg.

Ik ben nu natuurlijk nog een stap verder gegaan en heb een combo setje van pioneer in de achterdeuren gestoken ook (samen met de dynamat natuurlijk).

http://www.pioneer.be/nl/products/25/13 ... index.html

Helaas heb je voor het monteren van nieuwe speakers wel speciale stukken nodig, een soort van plastic beugels die er voor zorgen dat je speakers niet te diep in de deur komen (en zo de ruit niet raken wanneer deze geopend is). Met wat gepruts ben ik er in geslaagd de orginele speakers uit deze plastic dingetjes los te maken (de speakers waren er namelijk ingelijmd in plaats van ingeschroeft), zodat ik ze kon hergebruiken (de orginele speakers zijn trouwens rommel, superkleine magneet en spoel enzo...). Nu ga ik dit allemaal nog eens overdoen voor de voordeuren. Het vergt wel wat prutswerk. Deurpanelen mooi losmaken, zien dat je niet te veel van die plastic pluggen kapotmaakt, het deurpaneel niet beschadigen en ja alles perect aansluiten en terug monteren...

Nu zijn mijn voorste speakers besteld en heb ik in tussentijd nog dit gekocht en aangesloten in de koffer:

http://www.canton.de/en-produktdetail-car-cs200a.htm

Dit is een actieve sub die ik op de outputs van de achterdeuren heb aangesloten. Ik heb deze outputs afgetapt in de middelste deurstijlen links en rechts ... Stroom heb ik genomen rechtstreeks van de accu. Onder de vloerbekleding aan het handschoenkastje, is er een rubber langs waar je met de stroomkabel naar binnen/buiten kan. Voor het leggen van alle kabels moest ik natuurlijk alle deurdrempels, bekledingen enzo losmaken... en alles goed aansluiten en monteren

Tot nu toe klinkt het al fantastisch, als de voorste speakers gaan inzitten, hopelijk nog wat beter. De kers op de taart! Wanneer ik hiermee begin zal ik wat fotos nemen om alles wat beter te illustreren en om jullie een beter beeld te geven van de dynamat enzo.

Groetjes :bday:
Pulseke
2nd Gear member

Ik heb nu de orginele dekseltjes voor de tweeters voor de voordeuren besteld: 18 Euro stuk. Zo zal alles mooi ingewerkt zijn.

Ik heb ook nog wat reservepluggen besteld, er gaan er waarschijnlijk nog wel enkele stuk.

Happy New year! :occasion9:
pieter007
5th Gear member
Contacteer:

kan je eens wat foto's maken ?
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
Pulseke
2nd Gear member

Zal ik dit weekend doen wanneer ik de voorportieren opengooi. :razz:
Wimpy
2nd Gear member

Heb je foto's van die originele kapjes van de voordeuren + eventuele artnr. ?
Ook foto's van de achterdeur?
Pulseke
2nd Gear member

Fotos van de achterdeur heb ik niet. Fotos van de voorportieren neem ik dit weekend. Denk dat je trouwens wel op meerdere plaatsen op dit forum fotos kan vinden.

Ik kan je wel direct zeggen dat er standaard speakers van 17 cm + tweeters in elke deur passen op voorwaarde dat je de orginele volvo beugels gebruikt.
newfh
2nd Gear member

Pulseke, wat en waar precies bedoel je met de middelste deurstijlen?
De stijl waarin de gordels voor de voorste passagier en de bestuurder vastzittten?
En waar en hoe heb je precies de aftakking gedaan?
V50 2.0D, Black Sapphire, 17"; Sculptors, 16"; Clava's voor de winter, High performance sound, VDO Arrow navigatie, Achterspoiler.
Pulseke
2nd Gear member

hey newfh,

Ik heb de aftakking gedaan aan de grond van de stijl van de voorste passagier en bestuurder (Dit is namelijk de enigste plaats waar je dit kan doen). Hier zie je namelijk de bundel draden die naar de deuren lopen (zijn 6 draadjes ofzo). Je moet hiervoor eerst het zijdekseltje aan de zijkant van het dashboard losmaken en zo alle deurdrempels losmaken (gaat allemaal heel snel los). Dan moet je eerst het bovenste deel van de deurstijl wat losmaken en daarna het onderste deel. Het enige dat je moet doen is eens goed hard trekken aan de zijkant van het bovenste deel en het is los. Daarna het onderste deel langs de onderkant beginnen losmaken.

De draden heb ik aangesloten met zo van die klemmetjes die je over bestaande draden klikt. Ik weet dat het aan één van de twee kanten een oranje /wit en grijs/wit gestreepte draad was. Wanneer je de middenstijl losmaakt zie je ook dat alles draden twee aan twee gebundeld zijn... Ik zal dit weekend nog eens kijken welke kleuren het exact waren. Je kan dit natuurlijk ook zien wanneer je de deurpanelen verwijdert.

De enige tip die ik kan geven is dat je niet "te voorzichtig" mag zijn. Je mag niet bang zijn om eens hard te trekken. Ik heb geen enkele plug beschadigd dus het kan er wel tegen... Alles komt er ook vrij snel af.
pieter007
5th Gear member
Contacteer:

ik weet van aan een v50 te werken
dat er achter draden liggen voor de tweeters, maar in het "huisje"(waar de tweeter in moet) zit niets in alleen zo een mouche rondje

kan je hier dan gewoon een tweeter op aansluiten ? of zijn de draden niet aangesloten aan de radio ?

en hoe heb je of ga je dit vooraan doen ? ik heb gezien dat die zwarte spiegelkapjes van de deurbekleding vastgesoldeert zitten aan de bekleding ( en top vlak gesmolten)
is dit dan gewoon los te boren ?
Pulseke
2nd Gear member

hey pieter,

je kan gewoon een tweeter aansluiten omdat die draden waarover je spreekt rechtstreeks afgetakt zijn van de draden die naar je woofer in die deur gaan. Ik heb dit gechecked en heb deze tweeterkabels dan ook niet gebruikt omdat ik scheidingsfilters heb geplaatst. :crazyeyes:

Hier vind je een topic die toont hoe iemand de tweeters installeert:

http://www.smallvolvos.com/index.php?topic=38806.0

Hier wordt beschreven hoe je de panelen goed verwijdert:

http://www.smallvolvos.com/index.php?topic=23218.0

Zoals je ziet zit het dekseltje niet vastgesmolten. Ik zou wel geen gaten boren in de dekseltjes aangezien ik wil dat je niet kan zien dat er aan geprutst is. Zo kan ik em ook makkelijker verkopen. De dekseltjes kosten ook maar 18 euro stuk dusja... Heb je er meteen de looks van de high performance bij. :notworthy:

Mijn speakers en dekseltjes zijn trouwens aangekomen, hopelijk kan ik de voordeuren afwerken dit weekend... :blob4:
pieter007
5th Gear member
Contacteer:

aaah nu zie ik het ja

ik dacht dat het kapje er niet afkon

ik had het dus over deze "soldeer" punten

Afbeelding
Pulseke
2nd Gear member

Ik heb de speakers in de voordeuren verwisseld, dynamat aangebracht en weg is het trillen. Nu met 9 luidsprekers en geen vibraties klinkt het echt fantastisch. Die Pioneers spelen loepzuiver en wat een bass!

Heb helaas wel geen fotos genomen van de montage... Had mijn fototoestel niet bij me...

op 3 uurtjes waren de voordeuren gepiept, even vlot verlopen als de achterdeuren. Ik heb nu ook een manier gevonden om makkelijk die pluggen te verwijderen zonder ze kapot te doen.

Mijn projectje is afgewerkt :blob2:
pieter007
5th Gear member
Contacteer:

waar heb je dan die 9 speakers gezet ?

of bedoel je
4 x Tweeters
4 X bass

en 1 sub woofer ?

wat heeft dit zoal gekost ?

spijtig dat je geen foto's hebt kunnen nemen !

en wat is dan je manier om deze makkelijk te verwijderen ?

want soms heb ik er op het werk (als ik een v50 of S40 demonteer) er ook wel één stuk

en wat is er zo speciaal aan een combo set ?

waarom niet gewoon een bass en een tweeter ? wat doet dat "kastje" eigenlijk juist ?
Pulseke
2nd Gear member

4 X tweeters en 4 X bass + Sub :thumbright:

Je moet de doppen er niet uitprutsen met een schroevendraaier maar uittrekken met een striptang. De striptang over het uiteinde van de dop zetten en trekken, ze komen er dan uit als niets. Die doppen hebben blijkbaar een mechanisme dat wanneer je ze op het paneel duwt, ze korter en dikker worden en dus vastzitten.

Die comboset heeft goeie filters (veronderstel dat je dit bedoelt met het kastje) die er voor zorgen dat de speakers enkel de tonen krijgen die ze het beste afspelen, zo ga je ze ook niet snel beschadigen. Het klinkt ook veel zuiverder. Die versterker heeft ook niet echt problemen met deze speakers, het speelt al veel luider bij een zelfde volume en gaat ook minder snel kraken (bass en treble op neutraal). Ik moet wel zeggen dat die Dynamat een groot verschil maakt, de deuren trillen niet en de bass klinkt veel strakker.

Nu kan je die dynamat voor 2 deuren al kopen voor 25 euro in de mediamarkt... Die sub heb ik daar trouwens ook gekocht.

Pieter waar woon je ergens? Anders passeer ik eens...
pieter007
5th Gear member
Contacteer:

woon tegen mechelen

woon jij in de buurt ?

zo deed ik het ook met die doppen maar soms braken ze al af als ik het deurpaneel er wou aftrekken
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”