Al een tijdje loop ik met het idee om de remmen van mijn auto aan te passen.
De klauwen zijn optisch redelijk aangetast door het weer/zout e.d. en het remvermogen mag ook wel wat beter. Het vermogen is uiteindelijk ook meer geworden.
Mede door het topic van Diesel01 over het upgraden van zijn remmen, werd het voor mij ook weer actueel.
Dacht eerst aan alleen schijven en blokken van Brembo en dan de klauwen laten coaten bij bv Renoblast in Mijdrecht.
Kost veel minder maar aangezien mijn motto is: als je iets doet doe het dan goed, twijfel ik nu of ik niet meteen de Big Brakes, Brembo GT er onder moet schroeven.
Maar voordat ik de creditkaart laat vlammen, wil ik eerst graag ervaringen horen (als die er al zijn).
Voordeel van deze set is dat, zoals de advertising doet vermoeden, het remvermogen veel meer is, smoelt het beter bij mijn huidige velgen en veel minder arbeidsintensief.
Nadeel, kost veeeeeeeuuuuuul meer.
Dus deel graag je ervaringen of eventueel alternatieven. Ben nog steeds in de oriënterende fase.
Brembo GT
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Stoer Sjoerd!
Vraag mij af of er mensen zijn, buiten Johann om, die hier ervaring hebben met dergelijke sets.
Niet gewoon wat dat spul moet kosten, het zal wel goed remmen.
Ik blijf het topic wel volgen.
Vraag mij af of er mensen zijn, buiten Johann om, die hier ervaring hebben met dergelijke sets.
Niet gewoon wat dat spul moet kosten, het zal wel goed remmen.
Ik blijf het topic wel volgen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Klopt die had ik al gevonden in mijn zoektocht naar rvs leidingen. 

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- CH Racing M900
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 24.11.2012 - 19:55
Op mijn 2007 V70 T5 zit standaard de XC90 remmerij. Zeker niet slecht,maar aangezien ik de auto heb laten tunen was ik op zoek naar (nog) meer remkracht.
Ik heb in de USA een big brake set aangeschaft van Wilwood. Wilwood levert 330 en 355 mm big brake kits, waarbij ik, omdat mijn winterwielen 17" zijn,gekozen heb voor de 330 mm variant. De schijven zijn geperforeerd. Ik heb de set er nu een maand of 11 onder zitten. Bevindingen so far:
-wat niemand mij voor de aanschaf van de kit verteld heeft, is dat geperforeerde remschijven bij hard remmen "zoemen".
-Daarnaast is het zo dat het raceklauwen zijn, die niet voorzien zijn van stofhoezen. Dat houdt in dat je het spul vaker moet schoonmaken.
-Tenslotte heb ik heel lang last gehad van piepende remmen (licht aanlopen van de blokken op de schijf) omdat er geen anti-piep plaatjes oid bij de kit zitten. Vet, schoonmaken, remblokken schuin afkanten, correct inremmen, niets bleek een permanente oplossing. Laatste 3-4 weken echter geen last meer van, zonder dat ik er iets aan gedaan heb??
- Het onafgeveerde gewicht is aanzienlijk lager, het gewicht van de aluminium klauwen is substantieel lager dan de standaard klauwen. Qua schijf zal het weinig schelen in gewicht.
Maar wat de kit moet doen, remmen, doet-ie fenomenaal! Heb de kit alleen op de vooras zitten, verkeer nog steeds in dubio of ik de achteras ook nog van een 330 mm set zal voorzien.
Ik heb de set zelf vanuit de US naar NL gehaald (zit in het transport) en met invoerrecht , BTW en transportkosten (duur, want zwaar) kwam ik rond de 2600 euro uit.
@ Diesel01 - ik heb er ook RVS omvlochten teflon leidingen bij, zorgt inderdaad voor een harder pedaal en zijn niet meer aan slijtage onderhevig.
Mocht er iemand meer informatie willen hebben, hoor ik het wel.
Ik heb in de USA een big brake set aangeschaft van Wilwood. Wilwood levert 330 en 355 mm big brake kits, waarbij ik, omdat mijn winterwielen 17" zijn,gekozen heb voor de 330 mm variant. De schijven zijn geperforeerd. Ik heb de set er nu een maand of 11 onder zitten. Bevindingen so far:
-wat niemand mij voor de aanschaf van de kit verteld heeft, is dat geperforeerde remschijven bij hard remmen "zoemen".
-Daarnaast is het zo dat het raceklauwen zijn, die niet voorzien zijn van stofhoezen. Dat houdt in dat je het spul vaker moet schoonmaken.
-Tenslotte heb ik heel lang last gehad van piepende remmen (licht aanlopen van de blokken op de schijf) omdat er geen anti-piep plaatjes oid bij de kit zitten. Vet, schoonmaken, remblokken schuin afkanten, correct inremmen, niets bleek een permanente oplossing. Laatste 3-4 weken echter geen last meer van, zonder dat ik er iets aan gedaan heb??
- Het onafgeveerde gewicht is aanzienlijk lager, het gewicht van de aluminium klauwen is substantieel lager dan de standaard klauwen. Qua schijf zal het weinig schelen in gewicht.
Maar wat de kit moet doen, remmen, doet-ie fenomenaal! Heb de kit alleen op de vooras zitten, verkeer nog steeds in dubio of ik de achteras ook nog van een 330 mm set zal voorzien.
Ik heb de set zelf vanuit de US naar NL gehaald (zit in het transport) en met invoerrecht , BTW en transportkosten (duur, want zwaar) kwam ik rond de 2600 euro uit.
@ Diesel01 - ik heb er ook RVS omvlochten teflon leidingen bij, zorgt inderdaad voor een harder pedaal en zijn niet meer aan slijtage onderhevig.
Mocht er iemand meer informatie willen hebben, hoor ik het wel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door CH Racing M900 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC90 T8 - 2017 - R-Design
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Zooo serieus spul zeg, mooi hoor.
Bedankt voor je reply op mijn leidingen, ik zal ze bestellen en de monteur vragen of hij ze er op wil zetten.
Bedankt voor je reply op mijn leidingen, ik zal ze bestellen en de monteur vragen of hij ze er op wil zetten.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27342
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Voordeel van de Brembo kit is volgens mij dat er wel weer stofhoezen bij zitten.
Spul is wat meer op straatgebruik gericht in tegenstelling tot Wilwood en AP klauwen.
Hier ook wat ervaring met Wilwood, niet onder een eigen auto maar wel de nodige keren mogen rijden met auto's die het wel hadden.
Remkracht van de sets was bijzonder goed te noemen!
Mocht je er voor een leuke prijs aan kunnen komen is het het overwegen waard, anders vind ik het persoonlijk "zonde" van het geld als het alleen maar voor gewoon gebruik is.
Spul is wat meer op straatgebruik gericht in tegenstelling tot Wilwood en AP klauwen.
Hier ook wat ervaring met Wilwood, niet onder een eigen auto maar wel de nodige keren mogen rijden met auto's die het wel hadden.
Remkracht van de sets was bijzonder goed te noemen!
Mocht je er voor een leuke prijs aan kunnen komen is het het overwegen waard, anders vind ik het persoonlijk "zonde" van het geld als het alleen maar voor gewoon gebruik is.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Om dit topic geen stille dood te laten sterven, toch maar weer eens een update.
Heb nog niets besloten. Wellicht ga ik alleen RVS leidingen doen en andere schijven/blokken.
Maar dan begint het weer te kriebelen, toch ook maar een andere set klauwen? Komt toch minimaal op €3000.-
Veel geld maar als ik iets half doe, krijg ik er achteraf misschien spijt van. Het is jammer dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb. Zal zeer waarschijnlijk wel de eerste V60 worden met de Brembo GT kit.
De berichten van fredhead en CH racing M900 hebben me ook weer aan het denken gezet. Pfoeh, wat heb ik me nu weer op de hals gehaald.
Heb nog niets besloten. Wellicht ga ik alleen RVS leidingen doen en andere schijven/blokken.
Maar dan begint het weer te kriebelen, toch ook maar een andere set klauwen? Komt toch minimaal op €3000.-
Veel geld maar als ik iets half doe, krijg ik er achteraf misschien spijt van. Het is jammer dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb. Zal zeer waarschijnlijk wel de eerste V60 worden met de Brembo GT kit.
De berichten van fredhead en CH racing M900 hebben me ook weer aan het denken gezet. Pfoeh, wat heb ik me nu weer op de hals gehaald.
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Plan gaat voorlopig even in de ijskast. Heb een stetje RVS remleidingen besteld bij VIVA Performance in the US. Dat icm met andere blokken en evt schijven moet toch een betere rem sensatie geven.
Dan de klauwen mooi in de kleur, ben ik ook een heel eind.
€3K blijft echt een bak geld.
Wie weet wordt het vervolgd.
Dan de klauwen mooi in de kleur, ben ik ook een heel eind.
€3K blijft echt een bak geld.
Wie weet wordt het vervolgd.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb een V70 op het oog, indien dat hem is dan wil ik daar ook dergelijke remslangen op.
Valt mij op dat de V70 beter remt dan mijn huidige XC maar dat scheelt dan ook 200kg.
3k voor een brakekit is ook erg veel geld terwijl het std spul ook al een hoop kan.
Valt mij op dat de V70 beter remt dan mijn huidige XC maar dat scheelt dan ook 200kg.
3k voor een brakekit is ook erg veel geld terwijl het std spul ook al een hoop kan.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Heel verstandig Sjoerd!
Kun je een hoop andere leuke dingen mee doen
Kun je een hoop andere leuke dingen mee doen

S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09
XC90 remmerij erop, werkt bij mij in ieder geval perfect!
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Was op mijn XC90 336 mm Sjoerd..
Polestar chassis set, kijk dat ga je wel merken met het rijden........
Polestar chassis set, kijk dat ga je wel merken met het rijden........
Laatst gewijzigd door Marc Apeldoorn op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
De remleidingen van VIVA zitten er ondertussen onder. Al een kleine verbetering merkbaar, minder sponzig pedaal.
Maar ben ook weer een stap verder in een mogelijke nieuwe opzet. De schijven die er nu onder zitten blijken na keurig opmeten 315mm te zijn.
Ik heb een set klauwen van een V60PIH op het oog, Deze zijn 336mm, net zoals die van de XC90 (zoals Marc al aangaf).
Deze klauwen met evt andere blokken/schijven moeten toch echt de verbetering geven die ik zoek en dan voor een stuk minder geld dan de ruim €3K voor een setje Brembo.
Maar ben ook weer een stap verder in een mogelijke nieuwe opzet. De schijven die er nu onder zitten blijken na keurig opmeten 315mm te zijn.
Ik heb een set klauwen van een V60PIH op het oog, Deze zijn 336mm, net zoals die van de XC90 (zoals Marc al aangaf).
Deze klauwen met evt andere blokken/schijven moeten toch echt de verbetering geven die ik zoek en dan voor een stuk minder geld dan de ruim €3K voor een setje Brembo.