Kapotte combiklok

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Nutcaze
1st Gear member
Contacteer:

Vorige week viel ineens m'n complete combiklok uit. Het hele display werd ruisachtig paars en ging kort daarna volledig uit. Alleen de linkerkant (de brandstofmeter) en rechts (waar je kan zien in welke stand de bak staat) waren nog zichtbaar.
Bij de dealer langs geweest. Zij hebben nieuwe software geinstalleerd maar konden er niets meer aan doen behalve dan een nieuwe te bestellen en deze in te bouwen. Kosten 1200 euro waarvan de helft uit coulance wordt vergoed. Persoonlijk vind ik het erg vreemd dat zoiets het begeeft na 3 en half jaar maar goed...blijkbaar kan dat...ook bij een 70k kostende auto.
Nadat ie bij de dealer is geweest werkt echter ook de brandstof meter niet meer. Ook via de app kan ik niet meer zien hoeveel er in zit.

Echter een dag nadat ie bij de dealer is geweest (afgelopen zaterdag) deed de combiklok het ineens weer. BEHALVE de brandstofmeter. Is sindsdien niet meer uitgevallen maar ik kan niet zien hoeveel brandstof ik heb. De app geeft dit niet aan. Op het display brandt niks behalve dan eerste x sec. na starten een knippend rood lampje onderin. En de boordcomputer geeft ook geen actieradius aan. De dealer zegt dat evengoed de combiklok vervangen dient te worden om dit te verhelpen. Nou vind ik 1200 euro wel een hoop geld voor zo'n klein dingetje.

Tevens ben ik ook bang dat het probleem gewoon in de software of iets dergelijks zit. Want waarom zou de boordcomputer ook ineens niet meer weten hoeveel brandstof er aanwezig is?

Nog meer mensen die zoiets hebben gehad?

Ik ga in ieder geval wachten op de volgende software update alvorens ik iets ga doen.

Km-stand 71500 km.
Laatst gewijzigd door Nutcaze op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2013 Volvo V60 PIH MY14 Bright Silver metallic, Ixion 18", Hybrid Technology + Driver Support Line
RoaldH
6th Gear member

Nutcaze schreef: Vorige week viel ineens m'n complete combiklok uit. Het hele display werd ruisachtig paars en ging kort daarna volledig uit. Alleen de linkerkant (de brandstofmeter) en rechts (waar je kan zien in welke stand de bak staat) waren nog zichtbaar.
Bij de dealer langs geweest. Zij hebben nieuwe software geinstalleerd maar konden er niets meer aan doen behalve dan een nieuwe te bestellen en deze in te bouwen. Kosten 1200 euro waarvan de helft uit coulance wordt vergoed. Persoonlijk vind ik het erg vreemd dat zoiets het begeeft na 3 en half jaar maar goed...blijkbaar kan dat...ook bij een 70k kostende auto.
Nadat ie bij de dealer is geweest werkt echter ook de brandstof meter niet meer. Ook via de app kan ik niet meer zien hoeveel er in zit.

Echter een dag nadat ie bij de dealer is geweest (afgelopen zaterdag) deed de combiklok het ineens weer. BEHALVE de brandstofmeter. Is sindsdien niet meer uitgevallen maar ik kan niet zien hoeveel brandstof ik heb. De app geeft dit niet aan. Op het display brandt niks behalve dan eerste x sec. na starten een knippend rood lampje onderin. En de boordcomputer geeft ook geen actieradius aan. De dealer zegt dat evengoed de combiklok vervangen dient te worden om dit te verhelpen. Nou vind ik 1200 euro wel een hoop geld voor zo'n klein dingetje.

Tevens ben ik ook bang dat het probleem gewoon in de software of iets dergelijks zit. Want waarom zou de boordcomputer ook ineens niet meer weten hoeveel brandstof er aanwezig is?

Nog meer mensen die zoiets hebben gehad?

Ik ga in ieder geval wachten op de volgende software update alvorens ik iets ga doen.

Km-stand 71500 km.
Nee, niet gehad. Maar het display is toch rond de 500 euro?
http://accessories.volvocars.com/nl-nl/ ... 91733/2016
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
RichieB
6th Gear member

Ik ben het met je eens dat dit eerder klinkt als een software fout of een probleem met de brandstofmeter zelf. Ik zou opnieuw in gesprek gaan met de dealer en hem uit laten leggen hoe de combimeter er voor kan zorgen dat ook de app niet meer weet hoeveel brandstof je hebt.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Nutcaze
1st Gear member
Contacteer:

@RoaldH: ik kreeg van de dealer te horen 1200 euro. Waarvan een kwart door Volvo betaald zou worden, een kwart door de dealer en ik de rest.
@RichieB: ik ben momenteel bezig via andere kanalen advies in te winnen. Een kenneis die bij een andere dealer werkt adviseerde te wachten tot de volgende software update die er aan zat te komen. Momenteel heb ik nog een lijntje uitstaan die via een andere dealer advies in gaat winnen. Ik wacht nog even af.

Vandaag viel het display ineens weer een stuk of 10 keer weg. Om met 2 seconden ook elke keer weer terug te keren. Heel vaag. Klinkt meer als een losse connector of zo.

Heb er tevens een filmpje van:
2013 Volvo V60 PIH MY14 Bright Silver metallic, Ixion 18", Hybrid Technology + Driver Support Line
iRay
2nd Gear member

Kijkend naar het laatste deel van je filmpje heb ik sterk het gevoel dat het een connectie probleem is. Die strepen voor het wegvallen duiden eerder op een hardware dan een software probleem.
2002: Audi A4 Avant 2.5 TDI
2005: Toyota Avensis 2.2D-CAT
2009: Toyota Prius Executive
2013: Volvo V60 D6 Crystal White metallic
RoaldH
6th Gear member

@Nutcaze & iRay: Ik vermoed ook een probleem met een niet geheel vast connector.
Jelmer de Jong
6th Gear member

Of de solderingen van de connector op de printplaat aan beide zijdes van de kabel.
RoaldH
6th Gear member

Jelmer de Jong schreef: Of de solderingen van de connector op de printplaat aan beide zijdes van de kabel.
Maar die kan een goede "DHZ-er' misschien repareren.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”