Hallo,
Naar ik vermoed ligt onder het rooster van de dashboard speaker, die er niet inzit, de defecte carkit van de vorige eigenaar.
Hoe is hier bij te komen ? Kan dit rooster zonder schade verwijderd en teruggeplaatst worden en hoe ??
gr. Th.
rooster dashboard speaker verwijderen ?
-
- 1st Gear member
Dat rooster kun je idd gewoon naar boven toe verwijderen. Het rooster hangt vast aan een plastieken mal die in het gat ligt.
Kijk hier maar even : https://www.matthewsvolvosite.com/forum ... hp?t=56535
grts
Kijk hier maar even : https://www.matthewsvolvosite.com/forum ... hp?t=56535
grts
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Pas wel op, er is een behoorlijke kans dat je je dashboard onherstelbaar beschadigd/indeukt. Je kant beter via de luchtkanalen boven je radio. Als je die eruit hebt kun je het rooster van onderen af omhoog drukken (via de pennetjes waarmee die klikt, even goed kijken).
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- Oceanracer
- Geartronic member
Dat rooster trek je inderdaad niet zomaar even los, dat zich écht goed vastgeklikt!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik doe het niet dagelijks, maar áls ie eruit moet, pulk ik eerst dat rooster zelf, dus dat dunne ding met die gaatjes eruit en trek dan met verkrachte eenden vereende krachten de houder zelf eruit. Daarna dat gaatjes-ding weer netjes om de houder heen buigen en gezamenlijk terug klikken.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- thuizt
- 1st Gear member
Hmmmm.... vermoed dat er een wereld van verschil zit tussen het schijnbare gemak van de foto's in de URL en de werkelijkheid buiten in mijn auto 
Heb inderdaad het rooster iets los gekregen maar wil er niet volledig uit. Ben wellicht te angstig om het geheel dubbel te vouwen.
Maar dan die luchtkanalen,.. "Als je die eruit hebt...." Vond onderstaande:
http://docs.google.com/fileview?id=0B_j ... ZGZl&hl=en
Wordt daar ook nog niet veel wijzer van.

Heb inderdaad het rooster iets los gekregen maar wil er niet volledig uit. Ben wellicht te angstig om het geheel dubbel te vouwen.
Maar dan die luchtkanalen,.. "Als je die eruit hebt...." Vond onderstaande:
http://docs.google.com/fileview?id=0B_j ... ZGZl&hl=en
Wordt daar ook nog niet veel wijzer van.
V70 2.5t-2007 p3 (LPG binnenkort)
V70XC-2001-LPG
V70XC-2001-LPG
- ChrisMe
- 2nd Gear member
- Contacteer:
ik heb hiervoor een opener voor een verfblik gebruikt, de onderkant onder het rooster schuiven en dan horizontaal omhoog trekken. dat ging goed, zonder de bekleding te beschadigen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
hij: XC60 D5 AWD Polestar, MY 2011, 250.000KM
zij: Mitsubishi Colt 1.5, 2005, 210.000KM
in het verleden onder andere:
144, C70, 850, V70XC
zij: Mitsubishi Colt 1.5, 2005, 210.000KM
in het verleden onder andere:
144, C70, 850, V70XC
-
- 6th Gear member
Ik bedoelde het luchtrooster...Oceanracer schreef: Ik doe het niet dagelijks, maar áls ie eruit moet, pulk ik eerst dat rooster zelf, dus dat dunne ding met die gaatjes eruit en trek dan met verkrachte eenden vereende krachten de houder zelf eruit. Daarna dat gaatjes-ding weer netjes om de houder heen buigen en gezamenlijk terug klikken.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Het lucht rooster zit met 8 klemmetjes - 4 boven en 4 onder - vastgeklikt. Met 1 hand trek je aan de rand om het rooster heen, met de andere hand duw je de pennetjes met een mesje/schroevendraaier omhoog of omlaag. Stapje voor stapje zie je dat de pennetjes steeds losser gaan zitten en uiteindelijk heb je het hele rooster in je hand. Stekker van de knop van de alarmlichten los en dan kun je het rooster helemaal verwijderen.
Doe wel voorzichtig met het onhoog/omlaag wippen van die pennetjes, als je te wild doet of teveel kracht zet, kun je uitschieten en de beweegbare delen van het rooster lostikken. En dan ben je wel even zoet om die weer netjes terug te plaatsen...
Een tooltje zoals Chris aangeeft werkt het mooist, maar in de meeste gevallen heb je zoiets niet in huis
Doe wel voorzichtig met het onhoog/omlaag wippen van die pennetjes, als je te wild doet of teveel kracht zet, kun je uitschieten en de beweegbare delen van het rooster lostikken. En dan ben je wel even zoet om die weer netjes terug te plaatsen...
Een tooltje zoals Chris aangeeft werkt het mooist, maar in de meeste gevallen heb je zoiets niet in huis

Laatst gewijzigd door Doeke Dobma op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- thuizt
- 1st Gear member
Pfff gelukt.
Procedure OceanRacer (wederom) gevolgd.
Eerst het roostertje eraf, dat ging nog wel.
Het frame daaronder kreeg ik echter ook met die eenden niet los. Maanden zonder rooster rondgereden bij gebrek aan tijd om er aan te beginnen.
Uiteindelijk een brede schroevenddraaier naast die klempootjes (zie foto) gestoken en voorzichtig gedraaid. LOS.
Carkit ellende van de vorige eigenaar verwijderd. (Iemand nog onderdelen voor een Sony Ericsson kit nodig ? ) en center luidspreker geplaatst. Bekabeling zat keurig in het dummy frame geprikt.
Terugplaatsen stelt niets voor. Eindelijk weer netjes en nu een werkende Center speaker
Procedure OceanRacer (wederom) gevolgd.
Eerst het roostertje eraf, dat ging nog wel.
Het frame daaronder kreeg ik echter ook met die eenden niet los. Maanden zonder rooster rondgereden bij gebrek aan tijd om er aan te beginnen.
Uiteindelijk een brede schroevenddraaier naast die klempootjes (zie foto) gestoken en voorzichtig gedraaid. LOS.
Carkit ellende van de vorige eigenaar verwijderd. (Iemand nog onderdelen voor een Sony Ericsson kit nodig ? ) en center luidspreker geplaatst. Bekabeling zat keurig in het dummy frame geprikt.
Terugplaatsen stelt niets voor. Eindelijk weer netjes en nu een werkende Center speaker

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70XC-2001-LPG
V70XC-2001-LPG
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Als ie de auto uit z'n handtekening heeft zal het de HU-803 zijn. De HU-603 en HU-650 ondersteunen geen centerspeaker.jpwg001 schreef: Welke radioheb je er in zitten? Toevallig een HU-650?
- thuizt
- 1st Gear member
Inderdaad, de 603 vervangen door de 803.
Alleen verlichting en stuurbediening werken nog niet.
Maar dat liever dan terug naar de 603
Foto van rooster is trouwens niet van mijn auto.
(Gelukkig) geen beige interieur
Alleen verlichting en stuurbediening werken nog niet.
Maar dat liever dan terug naar de 603
Foto van rooster is trouwens niet van mijn auto.
(Gelukkig) geen beige interieur

V70XC-2001-LPG
V70XC-2001-LPG