- <30k - auto doet het prima! Niets mis mee!
- 30k - onderhoudsbeurt - Volvo dealer - Nieuwe voorbanden -> trillend stuur
- 3 keer terug geweest bij Volvo dealer --> Eindelijk verholpen door balanceren banden
- 45k - Zomer naar Winterbanden (nieuwe banden) - Euromaster --> trillend stuur
- 4 keer teruggeweest bij euromaster om te balanceren --> euvel eindelijk verholpen
- 55k - Winter naar Zomerbanden wissel, nieuwe achterbanden bij Euromaster-> trillend stuur, auto trekt naar rechts
- 1e terugkom poging, auto uitgelijnd, auto rijdt als een dwijl, net alsof ik achter lekke banden heb met overstuur.
- Banden balanceren met Hunter GSP9700 Roadforce
- Poging 1: 1 van de achterbanden (Bridgestone) vervangen, deze was kapot (karkas breuk
- Poging 2: Auto reed lekker, na 500 km te hebben gereden toch trilling in het stuur
- Voor en achterbanden omgewisseld —> Nog meer trilling, auto trekt naar rechts ondanks prima uitlijning.
- Poging 3: Banden weer omgedraaid, stuur trilt bij 70 a 80 km per uur. Karelsen erkend klachten en geeft aan trilling te voelen in de onderrug, alsof het vanachter komt. Kunnen niets meer doen, geven aan dat het niet aan de banden ligt.
- Werkzaamheden: Onderhoudsbeurt 60k km
- Na bezoek: Trilling is minder voelbaar maar nog wel steeds aanwezig / Auto trekt subtiel naar rechts
- Voor bezoek: Trilling is minder voelbaar maar nog wel steeds aanwezig / Trekken naar rechts is ‘verdwenen’
- Analyse tijdens bezoek: Subframe krom? Of scheef onder auto? rechtgezet / Achterband vervangen ivm profiel slijtage
- Na bezoek: Niet optimaal, toch auto meegenomen. Monteur geeft aan dat de rest zit in contact band/wegdek / Auto trekt subtiel naar rechts
- Auto stuurt zwaarder
- Iets meer onbalans achter bij uitwijken (wiegelen) tov andere V60
- Na bezoek: Auto trekt subtiel naar rechts / Stuur trilt bij snelheden 80 km/h + Ik geef het op.
- Voor bezoek: Auto trekt naar rechts / Stuur trilt bij snelheden 80km/h+
- Analyse tijdens bezoek: Banden gebalanceerd / Onafhankelijk onderzoek. Auto goed bevonden
- Stuur trilt bij 105+ km/uur / Trilling voelbaar in hoofdsteun passagiersstoel
- Woeshend geluid op achteras. Waarschijnlijk cupvorming
- Trilling is erger als auto paar dagen heeft stilgestaan. Ineens spraken van vierkante wielen (Volvo Nederland)
17 maart weer naar de volvo dealer. Ik voel me in de kou gelaten door Volvo. Nooit meer een volvo!
Herkent iemand deze problemen ook? of creatieve suggesties wat er aan de hand kan zijn Ik ben ten einde raad mbt mijn auto. Heb er handklachten van gekregen.