Gevonden... nooit eerder geweten, dank!diesel01 schreef: Onderin het scherm staat een kopje citaat.
Start/stop systeem onveilig?
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21047
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Geen Dank!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Forrest
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 13.12.2015 - 14:40
- Locatie: Zuidwest Drenthe
Dit wordt keurig opgelost zie ik. Goed om te horen dat Volvo zo omspringt met zijn klanten.ufovolvo schreef:Ten leste: Zo blijkt Volvo nog steeds een serieuze partij als het over veiligheid gaat en de manier waarop Broekhuis reageerde verdient alle complimenten en lof. Laat dat dan ook hier 's geschreven zijn!
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21047
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Goeie club, de Volvo poot van Broekhuis.Forrest schreef:Dit wordt keurig opgelost zie ik. Goed om te horen dat Volvo zo omspringt met zijn klanten.ufovolvo schreef:Ten leste: Zo blijkt Volvo nog steeds een serieuze partij als het over veiligheid gaat en de manier waarop Broekhuis reageerde verdient alle complimenten en lof. Laat dat dan ook hier 's geschreven zijn!
Assen en Groningen heb ik ook goede ervaringen mee.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Nope. Pijltje is 3 sec groen. In die tijd zal de auto zelf het rijden in de file hervatten. Na 3 sec wordt pijltje wit en moet je ofwel das aanraken ofwel resume toetsen. En ZOU je dus kunnen uitstappen.OGA244 schreef: dat brein moet dan niet op standby staan als je autorijdt,
sta je met que assist al een tijdje stil gaat deze gewoon uit na het geven van een geluidje
slaat de motor af bij s/s gaat er steeds een rondlopend groen pijltje met een A erin branden
er zijn steeds zekere indicatoren maar de rode draad is hier toch "als ik er even niet met mijn hoofd bij ben"
daar gaat dan klaarblijkelijk ook geen geluidje of lampje meer bij helpen
Ja ik rij vast teveel file waar de acc dan weer best prettig is

- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
"Ach, de kleine liep net voor de auto langs toen ik uitstapte". "Zit nu klem tussen de bumper de de muur en ademt niet meer"Hans oet Twent schreef: Tis niet onveilig, je moet het even weten..... en er bij nadenken.
Ik vind het een onvoorstelbare ONTWERP-fout.
Wat er ook gebeurt, wat je ook doet, die automaat-kar mag niet wegrijden als jij uitstapt.
Sleutel eruit..... jemig wat een dom systeem. De auto is er om de eigenaar te dienen, niet andersom.
Ben je nu helemaal belatafeld?
Hopelijk lossen ze het op voor ELKE Volvo.....
Laatst gewijzigd door mad op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 D5 2009 Ocean Race
- Forrest
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 13.12.2015 - 14:40
- Locatie: Zuidwest Drenthe
Vandaag ook even getest. Automaat in de D, s/s actief en motor uit. Sleutel uit het contact. Gordel los, motor start direct. Ook start de motor direct, daar zit zeker geen twee seconden tussen.
Laatst gewijzigd door Forrest op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Is ook mijn constatering van vandaag. Als je gewoon rijdt, D, s/s, voet op rem, motor is uit.....en je maakt dan je veiligheidsriem los.......dan start de auto.
Dus hij reageert op de sensoren voor veiligheidsvoorzieningen maar of dit de wenselijke manier is ?????
Dus hij reageert op de sensoren voor veiligheidsvoorzieningen maar of dit de wenselijke manier is ?????
- Forrest
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 13.12.2015 - 14:40
- Locatie: Zuidwest Drenthe
Om eerlijk te zijn vindt ik dit gewoon een non discussie. Ten eerste moet je niet uit de auto stappen als de versnelling in de D staat. Ten tweede moet je altijd je veiligheidsgordel om tijdens het rijden. Als je die af doet als het s/s systeem actief is start de motor direct en kan je prima anticiperen.
Als bestuurder heb je ook een verantwoordelijkheid en moet je niet blindelings vertrouwen op allerlei veiligheidssytemen. Deze zijn er alleen maar om de bestuurder te helpen.
Als bestuurder heb je ook een verantwoordelijkheid en moet je niet blindelings vertrouwen op allerlei veiligheidssytemen. Deze zijn er alleen maar om de bestuurder te helpen.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Tuurlijk heb je altijd je eigen verantwoordelijkheid. Maar dan kan je al die veiligheids- etc. systemen eraf gooien. Het feit dat de auto juist start als je veiligheidsgordel losmaakt is duidelijk een ongewenst effect. Niet voldoende over nagedacht en dat is juist in dit verband wel raar. Use cases, test scenario's....
- Forrest
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 13.12.2015 - 14:40
- Locatie: Zuidwest Drenthe
Tja, alle veiligheidssystemen kunnen er ook wel af. Het is alleen een stukje ondersteuning voor de bestuurder. Ik hoor zo vaak de opmerking, ik heb geen last van de gladheid, ik hen winterbanden. Als er wat gebeurt heb ik altijd nog ABS, ESP, DSC, EBD of wat dan ook. Je rijdt dan al over de grens eigenlijk en gaat vertrouwen op de systemen. Je gezonde boeren verstand, GBV, moet je gebruiken.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8449
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ok, even recapituleren, iemand doet een handeling met een s/s auto die eigenlijk niet hoort (uitstappen met de bak in D), de auto raakt iets en wordt beschadigd.
Desondanks geeft de dealer aan dat de herstelling kosteloos zal gebeuren voor de chauffeur en er wordt een rapport aan Volvo gestuurd, die hoogstwaarschijnlijk met een s/w update gaan komen.
Issue closed toch, waarom wordt er dan nog steeds met pek naar Volvo gegooid ?
Wie heeft ooit al een s/w uitgegeven die feilloos was ?
Hoeveel security updates krijg je op je PC en op je smartphone ?
Ik snap de heisa niet helemaal.
Desondanks geeft de dealer aan dat de herstelling kosteloos zal gebeuren voor de chauffeur en er wordt een rapport aan Volvo gestuurd, die hoogstwaarschijnlijk met een s/w update gaan komen.
Issue closed toch, waarom wordt er dan nog steeds met pek naar Volvo gegooid ?
Wie heeft ooit al een s/w uitgegeven die feilloos was ?
Hoeveel security updates krijg je op je PC en op je smartphone ?
Ik snap de heisa niet helemaal.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Het gaat niet om "pek gooien naar Volvo". Het gaat niet om de schuld geven aan Volvo, noch om de schade die ontstaan is.BlackcurrantV70 schreef: Ok, even recapituleren, iemand doet een handeling met een s/s auto die eigenlijk niet hoort (uitstappen met de bak in D), de auto raakt iets en wordt beschadigd.
Desondanks geeft de dealer aan dat de herstelling kosteloos zal gebeuren voor de chauffeur en er wordt een rapport aan Volvo gestuurd, die hoogstwaarschijnlijk met een s/w update gaan komen.
Issue closed toch, waarom wordt er dan nog steeds met pek naar Volvo gegooid ?
Wie heeft ooit al een s/w uitgegeven die feilloos was ?
Hoeveel security updates krijg je op je PC en op je smartphone ?
Ik snap de heisa niet helemaal.
Het gaat erom dat het waarschuwingssignaal wanneer je de auto uitstapt terwijl de pook nog in D staat wel wat scherper zou kunnen, omdat dit toch een potentieel behoorlijk gevaarlijke situatie kan opleveren.
(en dan met name bij S/S versies en wat mij betreft PIH modellen)
Laatst gewijzigd door IkeV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Forrest
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 13.12.2015 - 14:40
- Locatie: Zuidwest Drenthe
- RobbertV70
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 20.05.2016 - 23:22
- Locatie: Kaatsheuvel
City safety werkt ook bij een kartonnen doos......HansEindhovenV70 schreef: Haastige spoed is zelden goed, maar dat is achteraf! Het verbaasd mij ook dat de auto tegen de muur aan komt.... Het city safety systeem werkt waarschijnlijk alleen bij detectie van metaal en niet bij een stenen muur....
V70 T4 PowerShift MY2014 Nordic+
Mazda MX5 MY2006
Yamaha Tracer 900GT MY2019
Mazda MX5 MY2006
Yamaha Tracer 900GT MY2019
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8449
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
En een garagedeur en een haag...allemaal zelf ervaren
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
We moeten nog maar afwachten of de uitspraak van de baliemedewerker van de dealer ook door zijn baas wordt gevolgd en laat ik op één punt heel duidelijk zijn: in deze discussie treft mijn dealer geen blaam. Dit is een discussie tussen - in beginsel - mij en Volvo, óf zij zijn-, óf ik ben aansprakelijk. Alles wat Broekhuis doet is te rekenen onder de vlag klantenbelang/binding en verantwoordelijkheidsgevoel en daarvan spreek ik nog steeds alle lof uit.
De eerste reactie van Volvo Beesd heeft een hoog afhoud-gehalte, wat ik ook verwachtte. Het zou mij verbaasd hebben als Volvo was gekomen met een reactie in de zin van: Gut, dat dit mogelijk was hebben wij in al onze testen nooit gezien. De standaard mededeling is, dat het zo is, dat het na onderzoek de keuze was, en - inderdaad - dat ik als bestuurder verantwoordelijk ben en dat het volledig logisch is dat bij het uitschakelen van het Start/stop-systeem de motor start en dat je dat kunt zien op het dashboard en er ook nog een piepje schijnt te zijn. Ik zou als Volvo medewerker ook bepaald niet te snel paniekerig reageren, al is het alleen maar omdat dat ik kan begrijpen dat de baas daar dat niet leuk zal vinden. De standaard mededeling gaat ook volledig voorbij aan de aangevoerde argumenten. Om niet te stellen dat het antwoord zo standaard was, dat ik eigenlijk aanneem, dat er op de achtergrond toch anders over deze zaak gedacht wordt.
Ik heb het nu uit handen gegeven aan mijn verzekering met als beschrijving "technische oorzaak zonder bestuurder door eigen handelen van de auto". We zullen wel zie hoe dit gaat aflopen.
Wakker liggen hiervan gaat wat te ver. Maar ik kwam nog wel 's in Utrecht centrum, waar je (ik weet niet of dat nog kan) de wagen met de neus richting gracht parkeerde. Hoe krijg ik snel genoeg de auto uit de gracht, als de auto in voorkomend geval met de kleinkinderen achterin besloten heeft om te gaan zwemmen?
De eerste reactie van Volvo Beesd heeft een hoog afhoud-gehalte, wat ik ook verwachtte. Het zou mij verbaasd hebben als Volvo was gekomen met een reactie in de zin van: Gut, dat dit mogelijk was hebben wij in al onze testen nooit gezien. De standaard mededeling is, dat het zo is, dat het na onderzoek de keuze was, en - inderdaad - dat ik als bestuurder verantwoordelijk ben en dat het volledig logisch is dat bij het uitschakelen van het Start/stop-systeem de motor start en dat je dat kunt zien op het dashboard en er ook nog een piepje schijnt te zijn. Ik zou als Volvo medewerker ook bepaald niet te snel paniekerig reageren, al is het alleen maar omdat dat ik kan begrijpen dat de baas daar dat niet leuk zal vinden. De standaard mededeling gaat ook volledig voorbij aan de aangevoerde argumenten. Om niet te stellen dat het antwoord zo standaard was, dat ik eigenlijk aanneem, dat er op de achtergrond toch anders over deze zaak gedacht wordt.
Ik heb het nu uit handen gegeven aan mijn verzekering met als beschrijving "technische oorzaak zonder bestuurder door eigen handelen van de auto". We zullen wel zie hoe dit gaat aflopen.
Wakker liggen hiervan gaat wat te ver. Maar ik kwam nog wel 's in Utrecht centrum, waar je (ik weet niet of dat nog kan) de wagen met de neus richting gracht parkeerde. Hoe krijg ik snel genoeg de auto uit de gracht, als de auto in voorkomend geval met de kleinkinderen achterin besloten heeft om te gaan zwemmen?
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
mmm ...ufovolvo schreef: Ik kom net terug van de dealer. Zelfs de specialist is volkomen verrast over het gebeuren, hij achtte dit onmogelijk en ook een andere s/s-systeemreactie komt niet overeen met wat hij geleerd had. Naar zijn kennis behoort het s/s-systeem uitgeschakeld te worden door de transmissie in P te zetten. Dat gebeurt ook niet. Als je daarna de gordel af doet, start de motor niet, maar als je 'm daarna in D zet start hij wel weer. Er is een vermoeden, dat een laatste software-update hier wijzigingen heeft aangebracht, waar niemand het bestaan en de gevolgen van kent.
In ieder geval is bij nadere inspectie de schade wel wat groter dan alleen een kras. Bumper gescheurd, grill gescheurd, een PDC houder beschadigd, windgeleiderplaat gescheurd. Kortom.. dat wordt een nieuw front. Maar zij zijn duidelijk: al weten ze nog niet precies wie dan wel, zeker is dat ik het niet hoef te betalen.
De zaak is nu aangekaart bij Volvo, met een uitgebreid verslag en zelfs foto's en filmpjes en het dringende verzoek om softwareaanpassing. Hun stelling is, dat wanneer het s/s-systeem zich pas in kan schakelen als de bestuurder de gordel heeft ingeklikt, dat het systeem dan ook moet uitschakelen als de bestuurder zijn gordel af doet.
Ten leste: Zo blijkt Volvo nog steeds een serieuze partij als het over veiligheid gaat en de manier waarop Broekhuis reageerde verdient alle complimenten en lof. Laat dat dan ook hier 's geschreven zijn!
Dus de softwarefout zit hem in het van P naar D zetten met de sleutel in het contact en de gordel af?
En ze vergoeden het helemaal? omdat ze vinden dat het hun verantwoording is?
Goeie tent die Volvomensen!
Ik blijf zeker bij dit merk! Gratis butsen tegen iedereen.
Nog even verder dollen: eigenlijk zouden we daar een challenge mee moeten doen . Auto op een circuit zetten bijrijder er in. Bestuurder stapt uit en dan kijken hoe ver je komt.
nog leuker: een S90 of V90 met Autopilot zo een route laten rijden. kijken hoe lang het goed gaat zonder dat de bijrijder hoeft in te grijpen met de remmen.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- AST
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 06.10.2013 - 13:03
- Locatie: Hart van de BNL
Nee. Niet relevant. Als bij een handgeschakelde auto het s/s aanstaat start hij niet bij uitstappen. Hij vraagt om startknop in te drukken om opnieuw te starten.Forrest schreef: En moet dat signaal ook bij schakelbakken?
XC60 D4 MY17 Polar+. Onyx Black
VolvoV70 D4 VW Passat CC 2.0 TDI VW Passat Variant 2.0 TDI VW Passat 2.0 TDI Volvo V40 1.9D Volvo V40 1.9D
Volvo V40 1.8 Audi A4 1.6 Golf II 1.4D Alfa Romeo 75 1.6 Volvo 340 1.4 Mitsubishi Galant 1.8
VolvoV70 D4 VW Passat CC 2.0 TDI VW Passat Variant 2.0 TDI VW Passat 2.0 TDI Volvo V40 1.9D Volvo V40 1.9D
Volvo V40 1.8 Audi A4 1.6 Golf II 1.4D Alfa Romeo 75 1.6 Volvo 340 1.4 Mitsubishi Galant 1.8