Dynamo S60

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Jöng
2nd Gear member

Vanavond werd ik onaangenaam getrakteerd op een dynamo die niet meer bijlaadt. De auto kapte er uiteindelijk mee, is afgesleept en er zal een nieuwe dynamo moeten komen. Heeft iemand, al of niet bij benadering, wat de kosten van zo'n aggregaat zijn? En is het vervangen veel werk? Het is een S60 van 2007 Edition II met 2.4 140 pk motor.Alvast dank voor de recatie('s)
Jelmer de Jong
6th Gear member

Een nieuwe kost je zon 600.- bij de dealer, gereviseerd kan je wat geld besparen.
Jöng
2nd Gear member

Boing! Ik zag overigens een link met iets andere prijzen; hoe kan dat nou;

http://www.mister-auto.nl/fl/dynamo/vol ... 48_g4.html
Jöng
2nd Gear member

Kreeg zojuist telefoontje van mijn garage (Ford Dealer) voor 525,- ben ik weer de man met een Bosch dynamo, incl. montage en btw. Kan hem vanavond weer ophalen!
Jelmer de Jong
6th Gear member

Zat ik er niet heel ver naast. O-) De dynamo's van Mister auto zijn 2e hands en gereviseerd. Je betaalt ook 121.- bovenop de vraagprijs (kleine lettertjes) en die krijg je weer terug als je de 'defecte' opstuurt. Die dingen gaan vaak op dezelfde manier stuk en een 10 minuten durende video op Youtube is waarschijnlijk genoeg om het relatief goedkoop te repareren. Maar als je zelf niet zo handig bent of niet zonder auto kan zit er niets anders op dan geld op tafel leggen en er niet te lang aan denken.
Doeke Dobma
5th Gear member

Allemachtig wat een prijzen! Als je hem zelf uitbouwt en naar een revisiebedrijf brengt, ben je voor 100 euro weer klaar. De Valeo dynamo's zijn duurder, want daarvan slijten de sleepringen in. Bij die van Bosch niet, veel betere kwaliteit. Bij Bosch hoef je doorgaans enkel de vrijlooppoelie en spanningsregelaar met koolborstels te vervangen. Gouden business!
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
edraket
7th Gear member

Helemaal mee een Doeke, maar de mens is gemakkelijk tegenwoordig, en daar hangt een prijskaartje aan!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Jöng
2nd Gear member

Jullie hebben gelijk, het is gemakzucht. En dat kost geld; maar ik ben ook niet handvaardig om zelf uit te bouwen. Daarbij, ik stond langs de snelweg en de wagen deed niks meer. Dan geef je je garage op als adres waar ie heen moet. Ik weet op dat moment ook niet een revisiebedrijf op te hoesten waar ie heen gebracht zou kunnen worden. Achteraf bezien had ik gelijk bij de eerste waarschuwing in het display naar huis moeten rijden, dat had ik nog gered en dan had ik zo'n revisie adres kunnen raadplegen. Als als als......het lijken de verkiezingen wel. Maar madame rijdt weer als de brandweer!
Oceanracer
Geartronic member

Ik had de mazzel dat ik het op een korte rit bemerkte en dus nog thuis kon komen. Met hulp van het forum onderstaand resultaat:
Oceanracer schreef: Maar heren, hij zit er in en hij werkt!!!

Het is een klus die door iedere doe-het-zelver goed is uit te voeren!

- Minpool los
- reservoirs KVS en SBV aan de kant leggen
- met torx55 (60 moet ook passen, maar werkt minder handig gezien de weinige ruimte) spanner ontspannen
- riem van bovenste poelie halen
- SBpomp loshalen met 3 bouten en aan de kant letten
- Ik heb toch de slang van de KVS aan 1 kant losgehaald
- Dynamo verwijderen na 3 bouten en beide aansluitingen te hebben losgehaald
- Alles weer monteren en aansluiten

Al met al was ik met anderhalfuur klaar en ik krijg nu weer 14,3V.

Alleen die torx55/60 had ik niet, verder heb je alleen een doppen/ratelset en steek-/ringsleutelset nodig.

Allemaal hartelijk bedankt voor de vele tips. Zonder jullie had ik het niet aangedurfd! TOP!
Ik was voor een gereviseerd exemplaar € 239,00 kwijt bij de Volvo-dealer.

Ik snap dat je het ding snel weer klaar wilde hebben, maar met hulp van dit forum en natuurlijk de behulpzame leden valt er geregeld wat geld te besparen!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Jöng
2nd Gear member

Daar zal ik bij gelegenheid dan zeker gebruik van maken, dat zou zeker moeten kunnen want ik heb de wagen eigenlijk puur voor het genot, hij staat geregeld een week of meer stil en voor woon werk gebruik ik hem niet, dus theoretisch zou ik de tijd moeten hebben in geval van euvels, maar zoals gezegd; je staat in het donker langs de snelweg en je wagen wordt opgeladen en afgevoerd, en dan moet je snel wat regelen.....dank allen voor de input!
Laatst gewijzigd door Jöng op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Jelmer de Jong schreef: Zat ik er niet heel ver naast. O-) De dynamo's van Mister auto zijn 2e hands en gereviseerd. Je betaalt ook 121.- bovenop de vraagprijs (kleine lettertjes) en die krijg je weer terug als je de 'defecte' opstuurt. Die dingen gaan vaak op dezelfde manier stuk en een 10 minuten durende video op Youtube is waarschijnlijk genoeg om het relatief goedkoop te repareren. Maar als je zelf niet zo handig bent of niet zonder auto kan zit er niets anders op dan geld op tafel leggen en er niet te lang aan denken.
Dynamo,s van Mister auto zijn niet tweede hands, ik weet niet waar je dit vandaan hebt?
Die zijn nieuw en een stuk goedkoper dan van Volvo, plus het is meestal Bosch of Valeo
Ramon&Ramon
7th Gear member

Jelmer de Jong schreef: Zat ik er niet heel ver naast. O-) De dynamo's van Mister auto zijn 2e hands en gereviseerd. Je betaalt ook 121.- bovenop de vraagprijs (kleine lettertjes) en die krijg je weer terug als je de 'defecte' opstuurt. Die dingen gaan vaak op dezelfde manier stuk en een 10 minuten durende video op Youtube is waarschijnlijk genoeg om het relatief goedkoop te repareren. Maar als je zelf niet zo handig bent of niet zonder auto kan zit er niets anders op dan geld op tafel leggen en er niet te lang aan denken.
Voor 525 ben je knap duur uit..
Had voor 350 ook klaar geweest.
Jöng
2nd Gear member

Bedoel jij dan inclusief in en uitbouw?
Oceanracer
Geartronic member

Bij de dealer vroegen ze € 180,00 voor de- en montage.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Jelmer de Jong
6th Gear member

Ramon&Ramon schreef:
Dynamo,s van Mister auto zijn niet tweede hands, ik weet niet waar je dit vandaan hebt?
Die zijn nieuw en een stuk goedkoper dan van Volvo, plus het is meestal Bosch of Valeo
Ik had misschien iets specifieker over het merk moeten zijn. De Bosch die op mijn deurmat terecht kwam was een netjes gereviseerd exemplaar. Bij alle Bosch en Valeo staat ook vermeld dat ze de oude graag retour zien.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Ramon&Ramon schreef:
Voor 525 ben je knap duur uit..
Had voor 350 ook klaar geweest.

Dat is incl alles..
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”