Nu een dag of tien voor de deur wat een juweeltje!
Van binnen net zo mooi als van buiten.
Woensdagmiddag bij Qarz opgehaald en keurig afgeleverd met alles wat afgesproken was.
En wat een verschil met de Fiat (zie aankoop/voorgaande/verhaal hieronder) we kunnen nu gewoon met elkaar praten op de snelweg.
Waar ik ook erg blij mee ben is de Subwoofer in combinatie met de HU-603, stevig volume geeft geen tot bijna geen vervorming.
Was vanmiddag bij de auto interieur shop voor het zijstuk van de bestuurdersstoel en die vroeg of de bekleding nog de originele was hij zegt alleen schoon maken met groene zeep/lauwwater plus beschermlaagje verder helemaal niks aan doen. Prettig!
Van deze schone gaan we nog een boel lol beleven.
Groet Rojo!
Goedenavond,
Een aantal maanden geleden aangestoken met het Volvo-virus door goede vriend en buurman.
De Fiat is zeer zeker aan vervanging toe en de kinderen verdienen wel wat meer ruimte op de achterbank!
Een heel aantal weken rond gekeken op het internet, autosites en natuurlijk hier op het forum.
Het moest een Volvo worden lekker veilig de weg op en een mooie wagen om te zien.
Veel auto's online bekeken met veel kilometers of bijzonder aan de prijs.
Ik vind het bijzonder om te zien dat sommige verkopers werkelijk geen enkele sjoege hebben van wat ze verkopen en vrolijk 2.4T als T5 de deur uit willen doen terwijl er gewoon 2.4T op de klep staat

Type bekend alleen wat voor blok?
Op het forum wordt je dan ook niet veel wijzer, velen zijn dik tevreden met wat ze hebben en over het algemeen zijn het gewoon sterke motoren.
Ik had al eens proef gereden in een V70T5 uit het midden van het land die tegen de 3 ton aanzat en getuned door Volvotune. Wel haar onderhoud gehad maar dankzij het forum had ik toch zo mijn vermoeden dat er binnenkort een hele trits aan delen aan zaten te komen. Daarbij zat er schade aan de voorkant misten er strippen en leek het wel alsof de wagen door een grindbak was gegaan. Dit werd hem dus ook niet.
Nu had ik in mijn zoektocht ook al eens een wat vage foto voorbij zien komen van een V70 die geimporteerd ging worden met eigenlijk zo weinig kilometers dat ik deze in combinatie met de foto's toch door ge-swiped heb.
Een keer gebeld naar een V70 2.5T uit het Noorden van het land maar die was net weg, eentje in Nijkerk waar de verkoper zo vriendelijk was heeel moeilijk te gaan doen over een aankoop keuring 20km verderop omdat hij maar 1 setje groene platen had. En bang was klanten te moeten afwijzen voor een proefrit als ik ermee weg was...... (wilde een afspraak maken voor dinsdag ochtend 0900 net alsof autokopers dan je zaak platlopen)

Nu was de directrice

Ben ik mij hier toch eens wat verder in gaan verdiepen, in eerste instantie lijken mij de voorstellen soms wat raar maar achteraf heeft ze het meestal toch wel bij het rechte eind.
Stond te koop bij Qarz in Eemnes, ik gebeld deze auto kunnen we elk moment binnen krijgen maar ik zou terug gebeld worden wanneer ze binnen was. Ik wilde toch eens kijken of ik wat meer te weten kon komen over deze wagen en had van Marc keurig de kopieen van onderhoudsboekje Zweedse kenteken en motor nummer gekregen.
Dealer gebeld in de buurt en die kon mij meedelen dat Nederlandse dealers alleen historie kunnen opvragen van in Nederland bekende auto's. B

Hmmmm maar in Zweden zelf weten ze dat vast wel, ik in steenkolen-google-vertaal Zweeds een mailtje gemaakt en die naar Volvo Zweden, twee dealers in de grote steden en eentje naar een klein dorpje bovenin Zweden gestuurd.
Volvo Zweden kwam terug met de vraag naar welke dealer ik precies op zoek was met de twee grote steden dealers kreeg ik geen beeld en geluid. Tot mijn grote vreugde kreeg ik twee weken later een mailtje uit het hoge noorden met het excuus dat men op vakantie was geweest en de volledige onderhouds historie voor zover die bekend was!! Dat werd nog wel even een Zweedse puzzel maar ben nu een heel stuk wijzer!
Inmiddels was ik toch echt wel enthousiast geworden!!
Nu wilde ik toch ook wel een aankoop keuring doen. Met de gegevens via kenteken van de transportstyrelsen.se had ik wel het ideen dat de km klopten.
Eerste week van Maart telefoon de Volvo is binnen. Ik een afspraak gemaakt voor de volgende dag boter bij de vis gang is alles! Nu nog een aankoop keuring.... Vijf telefoontjes verder had ik nog geen afspraak, toen een medewerker van Buitenweg Baarn gelukkig nog wat kon schuiven in de agenda.
Nog even bijzonder trouwens... Een zichzelf wel zeer speciaal vindende dealer in Roomsoes (-Room + t) doet liever geen aankoop keuringen van Volvo's het schijnt namelijk zo te zijn volgens de telefonist dat de ANWB hier meer verstand van heeft?

Maar goed.. Ik naar Eemnes prachtige wagen.
Zit er oprij schade aan de voorkant... transport dingetje... voor de rest keurige wagen en ik vind die lampen eigenlijk ook wel humor. Standkachel, HU-603, klapsleutels, stoelverwarming, raar stopcontact (220V) onder dashboard?, stoelverhogers achterbank DSTC enz enz.
Stukje binnendoor naar Baarn dan kunnen we over de snelweg terug hebben we meteen wat rotondes drempels en invoegstroken gehad. Nu technisch. Ik was de auto nog niet uit of de vraag kwam al wat heb jij nu voor op je wagen hangen??? Helemaal enthousiast. Trouwens allemaal daar bij Buitenweg net zo vriendelijk tegen iemand voor een aankoopkeuring voor een auto uit 2003 als voor iemand die zijn V90 komt ophalen. Geeft een goed gevoel.
De werkplaats chef was in eerste instantie net even wat minder enthousiast (oprijschade / lampen / jaartal).
Maar de zon brak al snel door toen de motorkap open ging en er werkelijk een brandschoonblok te voorschijn kwam. Interieur werkelijk alsof nooit gebruikt. Geen rare dingen bij het uitlezen. alleen wat leeftijdsgebonden dingetjes.
Eindoordeel: Zeer nette wagen en de kilometerstand geloofde hij echt wel.
Das een lekker gevoel met terug rijden. Ik terug naar Eemnes en meteen gekocht de aandachtspunten van de keuringsmeester worden opgelost schade gerepareerd en gespoten.
Happy nu afwachten, met een beetje geluk kan ik haar volgende week woensdag gaan halen

Na ophalen volgen er natuurlijk meer foto's en wat meer details.