Weet er iemand hoe die nieuwe bestuurdersprofielen werken? Is niets over te vinden in de manual. Is beschikbaar sinds de uodate van een maand terug, maar wat kan je ermee, hoe te koppelen aan de bestuurder?
En waar is de individual modus gebleven?
Bestuurdersprofielen instellen
-
- 2nd Gear member
Volgende week gaat de wagen binnen voor de bandenwissel, terugroepactie ivm de deurgrepen en update. Ik zal er dan eens naar kijkenAPI schreef: Weet er iemand hoe die nieuwe bestuurdersprofielen werken? Is niets over te vinden in de manual. Is beschikbaar sinds de uodate van een maand terug, maar wat kan je ermee, hoe te koppelen aan de bestuurder?
En waar is de individual modus gebleven?

Driving a Volvo xc90 MY17 T8 R-design onyx black
-
- 1st Gear member
Wordt gekoppeld aan de sleutel die gebruikt is om te ontgrendelen. Let op dat als je het profiel instelt de standaard profiel vervalt (als ik het mij goed herinner) en bovendien moet je al je instellingen opnieuw doen omdat je begint vanuit de standaard. Dat is een 1/2 uurtje werk.
Vind de functionaliteit eerlijk gezegd tegenvallen. Belangrijkste voordeel voor mij zou zijn dat de bestuurdersstoel en zijspiegels ingesteld worden op mijn favoriete houding en helaas als je met je eigen sleutel ontgrendelt is dat niet het geval. Je moet nu nog altijd de geheugenknopjes in de deur gebruiken om dit te bereiken. En even 10 seconden geduld hebben terwijl de stoel versteld wordt. Heb wel een oplossing hiervoor: niemand anders in mijn auto laten rijden
Maar dat was nou net het punt van profielen toch? Ach ja, ben aan het zeuren, luxe probleem. Maar ik zie een kans om iets echt top te laten werken want volgens mij zit alle techniek en mechaniek er al op.
On a side note, ik moet nog wel de eerste auto tegenkomen die ook de binnenspiegel meeneemt in de geheugenfunctie voor de stoaelen en de zijspiegls. Dat zou me een hoop ergernis en vingerafdrukken op de binnenspiegel schelen! Je zou denken dat het binnen bereik is maar....
Vind de functionaliteit eerlijk gezegd tegenvallen. Belangrijkste voordeel voor mij zou zijn dat de bestuurdersstoel en zijspiegels ingesteld worden op mijn favoriete houding en helaas als je met je eigen sleutel ontgrendelt is dat niet het geval. Je moet nu nog altijd de geheugenknopjes in de deur gebruiken om dit te bereiken. En even 10 seconden geduld hebben terwijl de stoel versteld wordt. Heb wel een oplossing hiervoor: niemand anders in mijn auto laten rijden

On a side note, ik moet nog wel de eerste auto tegenkomen die ook de binnenspiegel meeneemt in de geheugenfunctie voor de stoaelen en de zijspiegls. Dat zou me een hoop ergernis en vingerafdrukken op de binnenspiegel schelen! Je zou denken dat het binnen bereik is maar....
- RuudH
- 2nd Gear member
Bij mij wordt het juist gekoppeld aan de sleutel die de vergrendeling doet.
Als je daarna ontgrendeld met diezelfde sleutel gaan de instellingen terug naar de stand van toen die sleutel voor het laatst de auto vergrendelde...
Als je daarna ontgrendeld met diezelfde sleutel gaan de instellingen terug naar de stand van toen die sleutel voor het laatst de auto vergrendelde...
Laatst gewijzigd door RuudH op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
XC70 D5 AWD GT Summum '08
- Tqam
- 3rd Gear member
Wat is er met de deurgrepen ?
Af en toe heb ik het idee dat de keyless juist dicht gaat als ik mijn hand achter de hendel zet
Af en toe heb ik het idee dat de keyless juist dicht gaat als ik mijn hand achter de hendel zet
Volvo XC90 T8 Inscription My 2018 2018 - Onyx Black Full Options Luchtvering, 21 inch, B & W, Dab+, Zwarte hemelbekleding, Keyless, Neerklapbare Hoofdsteunen, Getint glas, Boodschappentas houder, Massage stoelen en 21 inch (zelfde als de zomerwielen ) Winterbanden, Digitale TV, Media Server, Luxury en Scandivia line Blis 360 camera, Donkere Achterramen
Volvo XC90 T8 Inscription Onyx Black 2017 -2018
Volvo XC70 3.2 Summum Oyster Grey Pearl 2008 - 2016
Volvo XC90 T8 Inscription Onyx Black 2017 -2018
Volvo XC70 3.2 Summum Oyster Grey Pearl 2008 - 2016
-
- 1st Gear member
Mijn verwachting was ook dat de stoel zich aanpast. Als je namelijk een ander profiel kiest in het menu gebeurt dat ook, maar als je met je sleutel ontgrendelt niet...leggodt schreef: Wordt gekoppeld aan de sleutel die gebruikt is om te ontgrendelen. Let op dat als je het profiel instelt de standaard profiel vervalt (als ik het mij goed herinner) en bovendien moet je al je instellingen opnieuw doen omdat je begint vanuit de standaard. Dat is een 1/2 uurtje werk.
Vind de functionaliteit eerlijk gezegd tegenvallen. Belangrijkste voordeel voor mij zou zijn dat de bestuurdersstoel en zijspiegels ingesteld worden op mijn favoriete houding en helaas als je met je eigen sleutel ontgrendelt is dat niet het geval. Je moet nu nog altijd de geheugenknopjes in de deur gebruiken om dit te bereiken. En even 10 seconden geduld hebben terwijl de stoel versteld wordt. Heb wel een oplossing hiervoor: niemand anders in mijn auto laten rijdenMaar dat was nou net het punt van profielen toch? Ach ja, ben aan het zeuren, luxe probleem. Maar ik zie een kans om iets echt top te laten werken want volgens mij zit alle techniek en mechaniek er al op.
Wat betreft binnenspiegel: De VW Phaeton doet/deed dat. Ooit 1 dag als vervangende auto gehad toen ik nog een lease-VW had. Alles om de zon tegen te houden ging ook elektrisch.
-
- 1st Gear member
gbooster schreef:Wie weet krijgen we ooit nog een update voor de profielen...leggodt schreef: Mijn verwachting was ook dat de stoel zich aanpast. Als je namelijk een ander profiel kiest in het menu gebeurt dat ook, maar als je met je sleutel ontgrendelt niet...
Wat betreft binnenspiegel: De VW Phaeton doet/deed dat. Ooit 1 dag als vervangende auto gehad toen ik nog een lease-VW had. Alles om de zon tegen te houden ging ook elektrisch.
Grappig dat andere autofabrikanten die innovatie van Phaeton niet hebben gekopieerd. Lijkt me zo logisch om te doen maar er zal vast een goede reden voor zijn. Bijvoorbeeld dat de kosten relatief te hoog zijn dan wel dat de risico op beschadiging te groot is doordat mensen alsnog handmatig proberen de spiegel te verstellen.
Laatst gewijzigd door leggodt op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- Overtoom
- 2nd Gear member
Had ik laatst ook last van. Bleek dat ik met mijn duim te dicht bij de achterkant van de greep kwam (de plek waar je je vinger op moet zetten om af te sluiten). Ik let nu beter op wat ik doe.Tqam schreef: Wat is er met de deurgrepen ?
Na 30 jaar weer een Volvo. Toen een 345GL (een oudje), sinds 2016 een XC90 en vanaf januari 2024 een XC60. Kan niet wachten op de EX60 ...