Mcgard wielsloten verwijderen

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
Olly XC90
1st Gear member

Ik heb een aantal berichten reeds gezien maar vandaag met wat stuntwerk de eerste van 2 Mcgard eraf gekregen.

Nu moet ik zeggen dat ik trotse bezitter ben van 3 sets velgen en deze vind ik de minst aantrekkelijke dus mocht er lasschade ontstaan maakt mij dat niet uit. Heb er dus wel 2 over binnenkort :-) zonder lasschade.

Na wat gerommel met een m12 moer op de slotbout van Mcgard heb ik er een m14 opgelast. Deze weer goed laten koelen en met de momentsleutel en kruipolie er voorzichtig beweging in gezet en het hele zwikje kwam er gelukkig vanaf!!

Kruipolie er van te voren in doen en dan lassen zal het door de temperaturen wel redelijk diep penetreren zodat de werking alleen maar toeneem.

Zal straks de 2e helemaal in foto's toevoegen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ChrisMe
2nd Gear member
Contacteer:

Verschrikkelijke dingen die McGards. Ik heb ze ook via de las-truc laten verwijderen. Ze komen er bij mij in elk geval nooit meer op.
hij: XC60 D5 AWD Polestar, MY 2011, 250.000KM
zij: Mitsubishi Colt 1.5, 2005, 210.000KM
in het verleden onder andere:
144, C70, 850, V70XC
dbosker
6th Gear member

ChrisMe schreef: Verschrikkelijke dingen die McGards. Ik heb ze ook via de las-truc laten verwijderen. Ze komen er bij mij in elk geval nooit meer op.
Ik heb ze ook met een grote boog in de kliko gemikt.

laatste Volvo (960) verkocht
evert65
6th Gear member

Ik heb ze gelukkig op tijd kunnen lozen
Vorig jaar begonnen ze wat lastig verwijderbaar te worden ,
Na de horror verhalen op het forum heb ik er maar gewond wielbouten in gedraaid
keep calm!, your randomizer is running
snorremans
5th Gear member

Ik heb het zelfde gehad maar dan met slotwielmoeren, even goed bestuderen hoe het in elkaar zat en een special tool gemaakt.

Pijp paste inwendig om het schroefdraad heen en het afgebroken stuk van de wielmoer aan de binnenzijde van de pijp gelast, eerst de overige wielmoeren eraf gedraaid om zo min mogelijk spanning op de afgebroken wiel moer te houden. uiteindelijk was dit een klein klusje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door snorremans op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
sebastiaan84
4th Gear member
Contacteer:

Hier ooit een auto gekocht met die krengen erop waarvan de vorige eigenaar ze kneiter hard had vastgedraaid. Zelf een adapter verneukt doordat je met een ratel en dop niet rechtstandig kracht kan zetten. Garage adapter in dop met luchtsleutel, geen succes. Aangeklopt bij een bedrijf in vrachtwagen banden en dito zwaarder materieel. Geen succes.

Terug naar garage. Moer erop gelast en met een sleutel en een pijp heel voorzichtig kracht gezet. Kwam uiteindelijk los maar heeft me wel een set velgen gekost omdat die schade van de warmte van het lassen hadden.

Nooit meer die meuk voor mij. Mijn verzekeraar vergoed naar mijn weten de schade als men mijn wielen de moeite vind om te stelen.
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
dbosker
6th Gear member

sebastiaan84 schreef: Nooit meer die meuk voor mij. Mijn verzekeraar vergoed naar mijn weten de schade als men mijn wielen de moeite vind om te stelen.
zo heb ik ook geredeneerd.

laatste Volvo (960) verkocht
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”