automaat blijft in zn 1 hangen

Geproduceerd bij NedCar in Born
robv4010
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 15.03.2017 - 18:36

De automaat blijft in zn 1 hangen... als ik m rustig in Neutraal zet en toerental even laat vallen en dan een paar seconden (+- 3 seconden) wacht en m weer in Drive zet pakt ie m weer en schakelt gewoon rustig verder.. zonder gebonk.. versnellingsbak loopt gewoon soepel.. iemand? ik wil nog niet gaan flushen of versnellingsbak wisselen ... volgens mij is het wat anders... dacht even aan een solenoid.. of iets in computer systeem wat gerest moet worden... hoop dat iemand hier ervaring mee heeft..
robv4010
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 15.03.2017 - 18:36

nog een extra toevoeging in mn vraag... is een solenoid zelf te vervangen?
robv4010
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 15.03.2017 - 18:36

iemand die hier ervaring in heeft.. het kan toch echt niet zo zijn dat er een hele nieuwe versnellingsbak in moet?? jatoch..
M&M
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 31.08.2008 - 12:00
Locatie: Haarlemmermeer

Ik ken dit type automaat niet, maar het hoeft zeker niet een doemscenario meteen te zijn. Kan je met deze automaat handmatig schakelen (pookje naar rechts en + / -). Werkt het dan wel.
Volvo
Huidig:C30 sport, C70 T5

(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)

overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
robv4010
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 15.03.2017 - 18:36

nope.. alleen van voor naar achter en niet van naar links of rechts :)
robv4010
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 15.03.2017 - 18:36

er is 1 posting op youtube over de solenoids.. dat je de hele ophanging moet verlagen.. maar weet niet of dit voor een v40 geldt.. dat was onduidelijk
robv4010
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 15.03.2017 - 18:36

volvo v40 2 liter turbo
robv4010
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 15.03.2017 - 18:36

iemand met suggesties ?? zou echt tof zijn.. want een andere gearbox lijkt me iets teveel van het goede toch..
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Heb je het oliepei al gecontroleerd?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
robv4010
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 15.03.2017 - 18:36

ja met warme motor
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

En foutcodes uitgelezen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
robv4010
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 15.03.2017 - 18:36

neen dat nog niet... zag in de app store gisteravond een obd app... ga die zo proberen .. maar weet niet of ie werkt op een auto van 2000
robv4010
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 15.03.2017 - 18:36

las ook over vuile solenoids.. maar weet niet of die eruit te halen zijn... in de zin of ik dat zelf kan en bereikbaar zijn
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Je zou ramon&ramon even een berichtje kunnen sturen, die kent deze auto's van binnen en van buiten. Ik weet dat hij alleen niet meer zo vaak online is, dus of je een antwoord krijgt...
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Is overigens wel vaak een solenoid die dit soort problemen geeft. Wat is je motorcode?
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
robv4010
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 15.03.2017 - 18:36

YV1VW2550YF5070004 van kenteken.. welk gedeelte motor code is,, durf ik niet te zeggen.. nooit eerder gebruikt namelijk.. sommige dingen zijn nieuw voor me
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Is 1 cyfer of letter teveel, kun je hem even checken?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Heb even de laatste nul weg gehaald/ Je kunt het kleppenblok loshalen zonder de bak te demonteren. Je hebt de AW50-42. Deze zit ook in alle 850's en V70 classic. Daar is veel info over te vinden
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
robv4010
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 15.03.2017 - 18:36

ja klopt , 2 nullen hadden het moeten wezen..ben wezen kijken vandaag.. om olie eventueel zelf te flushen... maar kon bepaalde zaken nog niet herkennen.. auto is nieuw voor me..
robv4010
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 15.03.2017 - 18:36

haynes gedownload :)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”