JosW schreef:Gezochte argumentatie om moeders de vrouw te overtuigen van de noodzaak van dit kostenplaatje.
Wel, toen ik met de eerste XC90 vorig jaar thuis kwam en de vrouw zag dat er geen getinte ruiten in zaten, was ze beetje ontgoocheld door het ontbreken van de getinte ruiten, wel tevreden dat ik een XC90 had genomen. Al een geluk
Nu moet je weten dat ze verre van een Marina is (hoe noemen jullie een vrouwelijke sjonnie in NL? Hier bij ons wordt wel eens Marina gezegd).
Ze dacht gewoon aan ons dochtertje dat achteraan in haar autostoeltje zit. Heb toen maar een afspraak gemaakt om de ramen te laten tinten. Weet niet meer welk percentage, maar het was donkerder dan af-fabriek.
Resultaat: zij content en ik bij uitbreiding dus ook

Nu met de andere XC90 heb ik wel de getinte ruiten genomen, samen met de zonnegordijnen. Als de zon fel schijnt, werkt de combinatie goed en weeral: moeder de vrouw content, iedereen content
JosW schreef:Volgens mij voor de meesten een cosmetische operatie, die mij trouwens ontgaat. Neigt al snel naar een bepaald Sjonnie-gehalte. Sorry.
Je moet niet sorry zeggen, denk dat je hier wel een punt hebt. Voor velen misschien een show gedeelte, maar er zijn ook andere mensen (zoals wij dus), die het bestellen om de praktische en niet zozeer een esthetische reden.