PGV70 schreef:
diesel01 schreef:
Klopt gedeeltelijk.
De XC moest eerst even nadenken wanneer je vermogen vroeg maar ging er dan met veel drama ongehoord hard van door en deed dat in 3 en 4 harder met een hardere schop onder de kont.
De V is veel meer geciviliseerd waarbij de ambiance van binnen helpt om sneller de schouders op te halen en te denken "het zal wel".
De V70 voldoet mij meer dan voldoende qua kracht en voorlopig hoeven we geen Polestar.
De ramen worden volgende week getint met 32% doorlatendheid, het hele donkere staat niet bij de auto en wil hem vooral gedistingeerd houden.
Mijn hond zat vanmorgen al te hijgen achterin dus die ramen moeten wel getint worden.
Komt het verschil ook niet door de (nieuwe) 8-traps Geartronic - omdat dat die veel soepeler schakelt?
Ik kan mijn huidige XC meoilijk vergelijken met de vorige V70, doordat de T5 echt anders in dan de (ouder) T4, en een GT8 echt anders rijdt dan een Manual-6;
Verschil is dat de XC wat comfortabeler is, wat hoger zit, waar de V beter bochtenwerk had.
Mijn XC60 stond op 19" banden met fourC, die was in sport al stugger dan de V70.
Mooi om te vergelijken is een punt om mijn dagelijks rit een stukje snelweg waar de V70 mooi comfortabel door heen gaat en de XC60 gaf daar echt een stoot aan de passagiers gaf.
Totaal verschillende onderstellen met dito gedrag.
Ik denk dat ik zomer en winter op 18" over ga waardoor het gevoel iets dynamischer word.
Mijn vrouw rijdt straks een stuk, benieuwd wat die er van vind.
Ambiance in het donker is erg fijn met verlichting pack2
Nog even iets anders, zijn er mensen die weten hoe ik aan 2x led Volvologo kom voor in de voorportieren?