2 pastten op elkaar en de klikklak deed het weer, de derde zal voor de stoelverwarming zijn. Blij dat dat niet past zou je zeggen
Veiligheidsgordel verklikker
-
Nigel
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Joepie, tijdens het stofzuigen vond ik 3 stekkertjes 
2 pastten op elkaar en de klikklak deed het weer, de derde zal voor de stoelverwarming zijn. Blij dat dat niet past zou je zeggen
2 pastten op elkaar en de klikklak deed het weer, de derde zal voor de stoelverwarming zijn. Blij dat dat niet past zou je zeggen
-
Axemen
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 16.07.2006 - 13:36
Ludo, 'k zal het proberen uit te leggen:
Dus, wanneer ik rij heb ik m'n gordel om, als ik stilsta niet. Dat komt voor in diverse situaties:
Als ik instap, niet volgens de wet eerst mijn gordel om doe, en de motor start. Dan leg ik nog even, wat zal ik zeggen, een pen in het handschoenenvak, pak m'n zonnebril, het frontje van de radio.
Als ik naar huis rijd uit het werk en het een mooie dag is. Ik rij een stukje om (omdat ik daarvan geniet) en rij binnendoor terug door het soms mooie drenthse land. Soms kom ik dan op zandpaden terrecht, rij stapvoets en kijk om me heen. Dan plots, ik noem maar een voorbeeld, staat er in het land een groep reeën (of hangt er een specht verticaal aan een boom). Ik stop, zet de radio iets zachter en doe m'n riem af, buig naar achteren om onder de bijrijdersstoel m'n verrekijker te pakken. De motor gaat op dat moment uit om het klikklak geluid, maar eigenlijk wil ik die laten draaien omdat ik altijd geleerd heb dat dat het beste is voor een diesel (als je na een paar minuten toch weer verder rijdt) maar ook om de ECC.
Als ik dan thuiskom, en de auto staat stil, doe ik m'n riem af, berg wat spullen op en laat de motor nog wat draaien om de turbo af te koelen (hier op 't forum gelezen en los van de zin of onzin daarvan). Als er net een intressante discussie op de radio is blijf ik nog een paar minuten zitten.
Ik kan nog wel een voorbeeld noemen, maar ik denk dat de strekking van het verhaal wel duidelijk is.
Dit alles doe ik dus zonder riem gewoon omdat ik dat prettiger vind en dat kan, zoals ik pagina 1 schreef, pietluttig zijn, maar ja, dat is dan maar zo, that's me ...
Ludo schreef:Met deze woorden maak ik mijn statement.Axemen schreef: 'k Vind dat klik klak klik klak geluid zo irritant van de verklikker die moet controleren of ik m'n gordel om heb.
... klik klak klik klak ... irritant ...
Met deze woorden geef ik aan dat ik mijn gordel om heb al ik RIJ, niet als ik stilsta, ik zal mezelf zo verklaren.Axemen schreef: IK DRAAG ALTIJD MIJN GORDEL ALS IK IN MIJN AUTO RIJ
Hier had ik dan misschien moeten zeggen: "Ik heb mijn gordel altijd om als ik rij, daar heb ik geen klikklak voor nodig.Axemen schreef:Ik heb mijn gordel altijd om, daar heb ik geen klikklak voor nodig. .
Ik snap niet wat hier tegenstrijdig is. Misschien had het duidelijker geweest als ik erbij vermeld had dat die 19 1/2 jaar zonder verklikker gereden zijn in auto's die geen verklikker hadden.Axemen schreef: Daarnaast rij ik nu 20 jaar in een auto, 19 1/2 met gordel en zonder verklikker, maar ik schreef al zoiets in het 3e bericht van deze draad...
dit lijken mij toch tegenstrijdige berichten hoor.
of waarover gaat dit topic dan?.
bij mijn weten stopt het klik-klak vanaf dat je de gordel omdoed.
waarom zou je je dan daaraan moeten irriteren?.
Dus, wanneer ik rij heb ik m'n gordel om, als ik stilsta niet. Dat komt voor in diverse situaties:
Als ik instap, niet volgens de wet eerst mijn gordel om doe, en de motor start. Dan leg ik nog even, wat zal ik zeggen, een pen in het handschoenenvak, pak m'n zonnebril, het frontje van de radio.
Als ik naar huis rijd uit het werk en het een mooie dag is. Ik rij een stukje om (omdat ik daarvan geniet) en rij binnendoor terug door het soms mooie drenthse land. Soms kom ik dan op zandpaden terrecht, rij stapvoets en kijk om me heen. Dan plots, ik noem maar een voorbeeld, staat er in het land een groep reeën (of hangt er een specht verticaal aan een boom). Ik stop, zet de radio iets zachter en doe m'n riem af, buig naar achteren om onder de bijrijdersstoel m'n verrekijker te pakken. De motor gaat op dat moment uit om het klikklak geluid, maar eigenlijk wil ik die laten draaien omdat ik altijd geleerd heb dat dat het beste is voor een diesel (als je na een paar minuten toch weer verder rijdt) maar ook om de ECC.
Als ik dan thuiskom, en de auto staat stil, doe ik m'n riem af, berg wat spullen op en laat de motor nog wat draaien om de turbo af te koelen (hier op 't forum gelezen en los van de zin of onzin daarvan). Als er net een intressante discussie op de radio is blijf ik nog een paar minuten zitten.
Ik kan nog wel een voorbeeld noemen, maar ik denk dat de strekking van het verhaal wel duidelijk is.
Dit alles doe ik dus zonder riem gewoon omdat ik dat prettiger vind en dat kan, zoals ik pagina 1 schreef, pietluttig zijn, maar ja, dat is dan maar zo, that's me ...
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
Okè, nu kan ik me er iets bij voorstellen. Misschien had het handig geweest om dit bij je eerste post te zetten. Maar hierboven zegt iemand dat een xc70 een beltoon heeft. Het klik klak lijkt mij ook een relais, dus ik denk dat je een andere relais moet, of de relais moet opzoeken en eventueel onderzoeken hoe het geluid veroorzaakt word.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
-
Ludo
- 6th Gear member
- Berichten: 3031
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
ah okee dat is idd duidelijker.
het geluid komt idd uit een relais, zit normaal tegen het spatbord aan de binnenkant, onder het stuur.
in de relais zit een 'plaatje' dat op en neer gaat.
je zou er iets op kunnen plakken om het geluid te dempen, maar hou er dan rekening mee dat het electrisch contact niet mag verbroken worden.
het plaatje verbuigen zodat de slag korter word (veroorzaakt minder hard geluid) kan ook al helpen.
het is dus een secuur! hobby en prielwerk. :twisted:
het geluid komt idd uit een relais, zit normaal tegen het spatbord aan de binnenkant, onder het stuur.
in de relais zit een 'plaatje' dat op en neer gaat.
je zou er iets op kunnen plakken om het geluid te dempen, maar hou er dan rekening mee dat het electrisch contact niet mag verbroken worden.
het plaatje verbuigen zodat de slag korter word (veroorzaakt minder hard geluid) kan ook al helpen.
het is dus een secuur! hobby en prielwerk. :twisted:
- General
- 3rd Gear member
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 13.03.2005 - 17:37
- Contacteer:
Dan zal ik nou ook maar eens reageren...
1) Het verhaal over de toepassing van de wegenverkeerswetgeving op particulier terrein: Da's de grootst mogelijke onzin!
Pak de wegenverkeerswet er maar even bij, in plaats van deze onzin hier (tot 2x toe) uit te kramen.
En zeker als je dan ook nog pretendeerd een specialist te zijn op milieu en veiligheid.
(laat me raden... je hebt de ARBO cursus "milieu & veiligheid" gevolgd?)
2) Ik kan heel goed begrijpen dat iemand van dat irritante gepingel af wil raken.
Zelf ben ik heel serieus bezig met mijn audio in mijn auto.
Zo ben ik regelmatig deelnemer aan EMMA wedstrijden, waarin het geluid niet alleen op inbouw wordt gejureerd, maar ook op zuiverheid en klank.
Het is dan ook heel erg irritant als dat gepingel klinkt, terwijl ik de audio zo mooi, zuiver en subtielst mogelijk probeer af te stellen.
En dan heb ik het nu nog niet eens over de daadwerkelijke jurering.
En ook IK rij elke meter met de gordel aan!!!
1) Het verhaal over de toepassing van de wegenverkeerswetgeving op particulier terrein: Da's de grootst mogelijke onzin!
Pak de wegenverkeerswet er maar even bij, in plaats van deze onzin hier (tot 2x toe) uit te kramen.
En zeker als je dan ook nog pretendeerd een specialist te zijn op milieu en veiligheid.
(laat me raden... je hebt de ARBO cursus "milieu & veiligheid" gevolgd?)
2) Ik kan heel goed begrijpen dat iemand van dat irritante gepingel af wil raken.
Zelf ben ik heel serieus bezig met mijn audio in mijn auto.
Zo ben ik regelmatig deelnemer aan EMMA wedstrijden, waarin het geluid niet alleen op inbouw wordt gejureerd, maar ook op zuiverheid en klank.
Het is dan ook heel erg irritant als dat gepingel klinkt, terwijl ik de audio zo mooi, zuiver en subtielst mogelijk probeer af te stellen.
En dan heb ik het nu nog niet eens over de daadwerkelijke jurering.
En ook IK rij elke meter met de gordel aan!!!

_________";Some people and performances are beyond words";________
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Ja General, gelukkig ben jij onze universitair geschoolde wegenverkeerswet deskundige 
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20950
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
General,General schreef:Dan zal ik nou ook maar eens reageren...
1) Het verhaal over de toepassing van de wegenverkeerswetgeving op particulier terrein: Da's de grootst mogelijke onzin!
Pak de wegenverkeerswet er maar even bij, in plaats van deze onzin hier (tot 2x toe) uit te kramen.
En zeker als je dan ook nog pretendeerd een specialist te zijn op milieu en veiligheid.
(laat me raden... je hebt de ARBO cursus "milieu & veiligheid" gevolgd?)
Hier kan ik dus echt heel kwaad om worden.
Lees alle jurisprudentie er maar op na. Indien jou terrein openbaar toegankelijk ik dus zolang het niet afgesloten is. Maakt het onderdeel uit van de openbare weg. Hoe dan ook!!!
Als ik een stuk grond heb, bijvoorbeeld een parkeerplaats, en daar kan iedereen zo maar komen dan geldt daar de wegenverkeerswet. En dien jij je daar aan de (verkeers)regels te houden.
Jongen jongen jij moet blijkbaar nog heel veel leren. Ik heb als controlerend en toezichthoudend ambtenaar zoveel privéterrein ambtshalve bezocht en ik mag echt overal bij particulieren komen in die functie behalve op afgesloten terrein en in afgesloten ruimten. En oh ja, ik mag ook niet zonder toestemming de woning in.
Indien jou terrein afgesloten is met een hek, en alleen jij en je familieleden de sleutel van dat hek hebben. Dan is het inderdaad echt privé-terrein en kan jij je regels maken. Maar alleen dan! (en zolang ze natuurlijk niet tegenstrijdig zijn met de wet.) En dan mag ik er niet op zonder toestemming.
Wil je hier binnen gaan moet je (B)OA zijn met een last tot binnentreden of huiszoekingsbevel. Oftewel daar moet een redelijke verdenking zijn.
Ik kan nog zoveel meer voorbeelden geven.
En dat denigrerende "laat me raden je hebt de ARBO cursus milieu en veiligheid gedaan" leg ik maar naast mij neer. Je bent een muis.
Sorry hoor maar lees je even goed in voordat je iemand aanvalt.
En even voor ieders geruststelling. Hoewel je inrit of voortuin dus onderdeel uit maakt van de openbare weg. (De juridische term is anders) Zal de soep niet zo heet gegeten worden als dat ze opgediend wordt. Maar het blijft een feit dat eigen terrein niet echt eigen terrein is.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- General
- 3rd Gear member
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 13.03.2005 - 17:37
- Contacteer:
Ah, ik zie dat je me kent?!hans anesthesie schreef:Ja General, gelukkig ben jij onze universitair geschoolde wegenverkeerswet deskundige
Dat was inderdaad de reden van mijn reactie.V480-V40 schreef: Sorry hoor maar lees je even goed in voordat je iemand aanvalt.
Je valt de topicstarter aan op het feit dat ie van het 'klikkertje' af wil.
En jij begint een blablabla verhaal over de wetgeving op je inrit???
Overigens:
Wegenverkeerswet 1994 (geldend op: 12-12-2006)
Artikel 1
1. In deze wet en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:
b. wegen: alle voor het openbaar verkeer openstaande wegen of paden met inbegrip van de daarin liggende bruggen en duikers en de tot die wegen behorende paden en bermen of zijkanten;
Tot ziens onder mijn carport :twisted:
p.s. @ V480-V40:
Het is niet mijn bedoeling om met "V480-V40" ruzie te gaan maken over een onderwerp als dit (vandaar ook het gebruik van smilies).
Maar een stevige discussie ga ik niet uit de weg!

_________";Some people and performances are beyond words";________
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20950
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
@General, blijkbaar heb je het nog niet helemaal begrepen.
Ik heb een voorbeeld gegeven en iedereen wil daar uitleg over.
We zijn nu verrekte ver van het topic gegaan. En ik wil het hierbij laten.
Overigens heeft TS met zijn verduidelijking wel iets meer verteld. In zo'n geval kan ik het snappen, en zelfs indenken dat het irritant is.
Maar nogmaals: blijf zelf van dit soort dingen af en ga ermee naar de dealer. Die kan (in de meeste gevallen) zoiets oplossen.
Oh ja, en ik wil ook geen ruzie. Maar zonder smilies (in je eerste post) of andere gronden beledigingen gaan rondstrooien is dus niet forumwaardig.
Ik heb een voorbeeld gegeven en iedereen wil daar uitleg over.
We zijn nu verrekte ver van het topic gegaan. En ik wil het hierbij laten.
Overigens heeft TS met zijn verduidelijking wel iets meer verteld. In zo'n geval kan ik het snappen, en zelfs indenken dat het irritant is.
Maar nogmaals: blijf zelf van dit soort dingen af en ga ermee naar de dealer. Die kan (in de meeste gevallen) zoiets oplossen.
Oh ja, en ik wil ook geen ruzie. Maar zonder smilies (in je eerste post) of andere gronden beledigingen gaan rondstrooien is dus niet forumwaardig.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
Axemen
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 16.07.2006 - 13:36
Ik waarschuw jullie vast, het is niet goed voor je lak..., maar stel je voor..., zo vaak kom je niet meer aan zee, windkracht heel veel, zo'n januari storm (zandstralen dus), je staat op een parkeerplaats net buiten 1 van Nederlands bekende badplaatsen, 't is laat op de avond, geen levende ziel te bekennen, de neus van de vrouw waarmee je vreemdgaat, in mijn geval de V40 PhIII met haar schoonheid, elegance en krachtige maar subtiele lijnen (niet in pk's uit te drukken, ze heeft er maar 102, maar dat terzijde ... en ik weet dat er geen Ph3 bestaat, officieel, daar dus geen discussie over :!: ), is gericht op de golven, een dunne strook zand scheidt ons slechts, overweldigend is de natuur voor je, net als de vrouw die naast je zit, die zich over de middenconsole naar je toe buigt ... dan wil ik muziek, klaaimut kuntrool en een draaiende motor, geen gordel, geen klikklak 
(aldus een herinnering, het was zo'n zandkleurige Ford Escort met zo'n donkerbruin dak van skaai)
Laat maar, ik bedoel, laat mij maar lullen ...
(aldus een herinnering, het was zo'n zandkleurige Ford Escort met zo'n donkerbruin dak van skaai)
Laat maar, ik bedoel, laat mij maar lullen ...
Volvo V40 1.9D Europa Elegance 2003
Volvo V40 1.9TD Europa Elegance 2004
Volvo V40 1.9TD Europa Elegance 2004
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Applaus! Da's het betere werk!
VOLVO 440 1.8i '96
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
En dan nog, als mijn radio aanstaat, zelfs heel zachtjes, hoor ik geen klik-klakjes meer...
Maar ik kan me vinden in de door jou voorgestelde situatie...
Maar ik kan me vinden in de door jou voorgestelde situatie...
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
Nigel
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Wel 'suf' dat ie ook klikklakt als je niet rijd of alleen contact maakt zonder motor te starten.. nieuwere auto's signaleren dat meestal iets beter icm starten of rijden.
- J
- 3rd Gear member
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
- Locatie: Hoofddorp
wat mij opviel vanavond, was dat de gordelverklikker aan de bijrijderskant niet werkt.
iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Is iets te koud en donker om langdurig in de auto te gaan liggen...
iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Is iets te koud en donker om langdurig in de auto te gaan liggen...
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Dit meen je niet helemaal serieus...of wel...J schreef:wat mij opviel vanavond, was dat de gordelverklikker aan de bijrijderskant niet werkt.
iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Is iets te koud en donker om langdurig in de auto te gaan liggen...
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013















