Flumer schreef:
gsx750r schreef:
Toen ik vorig jaar mijn V40 D2 MY14 kocht en vroeg over het updaten van het navigatiesysteem vertelde de verkoper mij dat er zich problemen kunnen voordoen indien je dat met een usb-stick doet. Volgens hem zat of zit er een bug in de software die geladen moet worden alvorens je kunt updaten met een usb-stick. Hij had het ook over een zwart scherm. Verder ben ik daar niet op ingegaan dus het fijne weet ik er ook niet van.
Maar lees dit eens en dan maar hopen dat dit niet het geval is bij jou!
** Let op: 2% van de multimediaschermen gaat kapot vanwege de IAM-upgrade!! Wees bewust van uw risico **
Zal voor je duimen
Rob
Als het door een "bug" uit het systeem van Volvo komt, dan lijkt het me vrij logisch dat Volvo dit zal verhelpen. Als daadwerkelijk 2% van de schermen zou sneuvelen, dan hadden we hier vast al veel meer van gehoord.
Mijn inziens is dit gewoon een tweedehands autodealer die middels angst hele dure usb-sticks wil verkopen.
@bryans: Wellicht helpt het bericht van Rob je wel als je aan de bali van de Volvo dealer staat. Dan heb je er toch nog iets aan
Gisteren ben ik bij de Volvo dealer geweest in mijn woonplaats en het probleem bij hun voorgelegd. Ze vertelde mij dat dit geen bekend probleem was (Het kwam hun in ieder geval niet bekand voor).

Ze vertelde dat ze de auto konden uitlezen om te kijken wat er precies mis is (Fout codes). Ik heb ze verteld van de bevindingen hier op het forum en dat vonden ze maar raar. Zowel de
IAM en de
IHU module zijn geupdate waardoor de update van de navigatie heeft kunnen plaatsvinden met een USB. Als deze niet geupdate zijn kan er geen update plaatsvinden met een USB en wordt er gevraagd naar een licentiecode. De standaard update wordt uitgevoerd met DVD's die je kan krijgen bij de garage.
Bij de garage dachten ze dat het scherm kapot was, maar heb ze laten zien dat het enkel bij de navigatie gebeurd. Een foto hieronder laat duidelijk zien dat het scherm
niet kapot is en dat de map
niet goed weergegeven wordt.
De straatnamen heb ik weggehaald dus die werken wel..
Verder vertelde ze mij dat er kosten in rekening worden gebracht als zij de controle uitvoeren. Ik vroeg of dit werdt vergoed door Volvo maar dat konden ze niet met zekerheid zeggen. Ik hoop dat dit wel wordt vergoed aangezien het duidelijk een softwarefout is dat wordt veroorzaakt door Volvo zelf. Het programma komt namelijk rechtstreeks van de volvo website en heb daar ongeveer 22 Gigabyte aan data naar binnen gehaald (Maps).
Hieronder nog een foto waar te zien is dat de map zelf helemaal niet werkt (Zwart scherm).
Ik ga proberen om een toezegging te krijgen van Volvo nederland voor een vergoeding van de reparatie/softwarereparatie van de navigatie. Als ik hier meer over weet laat ik jullie dit weten.