Hallo,
Ik heb enkele weken geleden mijn V90 Momentum Osmium Grey besteld maar twijfel nog steeds over de velg. Momenteel heb ik de 18 inch R-design velg laten configureren maar ik vind de 19 inch Tripple 5 spaaks velg eigenlijk veel mooier. Ik vraag me alleen af of ik nit te veel moet inboeten op comfort tussen de 18 en 19 inch. Mijn huidige wagen is een Audi met 19 inch velgen en sportvering en die is mij echt te hard.
Daarbij komt ook dat ik nu met 17 inch winterbanden rij maar eigenlijk winter/zomer dezelfde velg zou willen gebruiken. Volvo verkoopt z'n wintersets in 19inch, maar heeft op zo'n velg een winterband nog zin?
Alvast bedankt voor de info.
V90 met 18inch of toch 19inch
-
- 1st Gear member
Ik heb ge-opteerd voor de 19" tripple 5 spaaks. Supertevreden van. (Trouwens ook op een momentum osmium grey
Geeft de wagen een stoerder voorkomen. 17" of 18" is volgens mij te klein voor de V90. Deze wagen heeft immers heel wat plaatwerk...
Qua comfort heb ik zeker niets te klagen. Ik heb ook geen winterbanden, wel 4 wielaandrijving ( In België heeft het deze winter 2 dagen gesneeuwd).

Geeft de wagen een stoerder voorkomen. 17" of 18" is volgens mij te klein voor de V90. Deze wagen heeft immers heel wat plaatwerk...
Qua comfort heb ik zeker niets te klagen. Ik heb ook geen winterbanden, wel 4 wielaandrijving ( In België heeft het deze winter 2 dagen gesneeuwd).
Laatst gewijzigd door kwak op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MY17 Volvo V90 - D5 - Momentum
MY14 Volvo V70 - D2 - Momentum
MY14 Volvo V70 - D2 - Momentum
- Carfreak
- 7th Gear member
Alleen voor de look zou ik idd al 19" kiezen. Zal zeker niet te stug zijn aangezien je tot maar liefst 21" OEM kunt gaan.
Ik heb met 20" gereden en dat reed ook lekker. Wel stug maar daar houd ik van.
Ik heb met 20" gereden en dat reed ook lekker. Wel stug maar daar houd ik van.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 1st Gear member
Ik heb een V90 T8 in bestelling staan en heb gekozen - bewust - voor de 18 inch. (de standaard velg Momentum)
Ik wil graag voor maximaal comfort gaan. 18" vind ik net nog OK. (17" vind ik te klein)
Ik denk niet dat ik nog wintervelgen en banden ga kopen. We hebben al een paar jaar geen winter meer en ik heb straks vierwiel aandrijving.
Ik wil graag voor maximaal comfort gaan. 18" vind ik net nog OK. (17" vind ik te klein)
Ik denk niet dat ik nog wintervelgen en banden ga kopen. We hebben al een paar jaar geen winter meer en ik heb straks vierwiel aandrijving.
-
- 1st Gear member
@kwak Jij hebt blijkbaar goede smaak 
@KD77 Ik snap jouw redenering ook wel, exact wat mij zo hard doet twijfelen
De winterset is niet zozeer voor de Belgische winter, maar de jaarlijkse skitrip door Duitsland verplicht me om winterbanden te hebben.
Vandaar dat ik me afvraag of een velg van 250 breed veel zin heeft met winterbanden. Anderzijds is het ook niet dat ik veel door de sneeuw zal rijden.
Weet er iemand of de velgen van de V90CC ook op de gewone V90 passen. Die velgen zijn vaak minder breed.

@KD77 Ik snap jouw redenering ook wel, exact wat mij zo hard doet twijfelen
De winterset is niet zozeer voor de Belgische winter, maar de jaarlijkse skitrip door Duitsland verplicht me om winterbanden te hebben.
Vandaar dat ik me afvraag of een velg van 250 breed veel zin heeft met winterbanden. Anderzijds is het ook niet dat ik veel door de sneeuw zal rijden.
Weet er iemand of de velgen van de V90CC ook op de gewone V90 passen. Die velgen zijn vaak minder breed.