Problemen met RTI na montage 2e hands scherm

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
opajan
Starter

Geachte Volvisten;

Ik ben in het rijke bezit van een V70 uit 2010 met zo' n RTI-scherm dat verticaal uit het dashboard omhoog komt.
Al enige tijd is het navigatiesysteem kapot en was in dubio dit te laten maken of een aftermarket setje op de voorruit te plakken.
Na lang dubben heb ik toch besloten het RTI systeem te repareren :love:

De klachten begonnen met af en toe horizontale zwatre strepen op het scherm die verticaal over het scherm gingen lopen. Dit "balken" werd zo erg dat het scherm niet meer af te lezen was.
Na verloop van tijd was het scherm geheel zwart.
Als ik het scherm stevig beet pakte en heen en weer bewoog deed het het af en toe weer. Hierdoor was is er van overtuigd dat alleen het scherm kapot was omdat het verder wel op de commando' s van de knoppen achterop het stuur reageerde.
Er was dus niets op het scherm te zien maar omdat ik de menustructuur uit het hoofd ken, kon ik het scherm blind bedienen.

Afijn ik heb via een sloop.. sorry, autodemontagebedrijf een scherm aangeschaft en ingebouwd.
Maar.... het scherm doet het, alleen... :alien: het gaat na ca 1 minuut vanzelf weer uit en is daarna niet meer met de knoppen achterop het stuur aan te krijgen.
Dit lukt alleen als ik het contact een tijdje (ca 15 min) uit gehad heb.
Wat ik op het scherm zie is een stukje van een Zeeuws-eiland (terwijl ik in Zuid Holland sta) met onder in het scherm wel de juiste straatnaam. :sick:

Als iemand enig idee heeft en mijzou kunnen helpen hoor ik dat graag.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”