80% vulling lpg

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
Battlecruiser
8th Gear member

Dan moet ie écht wel in een rare houding staan te roken hoor!

Maar niets is onmogelijk en aan alles moet men twijfelen...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Battlecruiser S80 schreef:Dan moet ie écht wel in een rare houding staan te roken hoor!
Maar niets is onmogelijk en aan alles moet men twijfelen...
Heb het niet zo op vrijkomend gas omdat een of ander idioot meent dat hij voorgeschreven veiligheidsvoorzieningen wel kan verwijderen, gun hem de klap dan ook meer dan een ander.
Ludo
6th Gear member

bart simpson schreef:Heb het niet zo op vrijkomend gas omdat een of ander idioot meent dat hij voorgeschreven veiligheidsvoorzieningen wel kan verwijderen, gun hem de klap dan ook meer dan een ander.
Afbeelding
Battlecruiser
8th Gear member

Hoeveel ongelukken zijn er indertijd gebeurd met lpg-tanks toen er nog geen 80% vulling was?
En dan bedoel ik ALLEEN de ongelukken die ontstonden door de afwezigheid van de 80%vulling, niet door ameuristische installaties????

Antwoord; praktisch nihil.

Hoeveel ongelukken zijn er gebeurd door problemen met benzinetanks? antwoord: te veel!

Dus waarom zo'n gezeur over lpg en nooit over ontploffende benzine?

Antwoord; emotie!
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Battlecruiser
8th Gear member

Die ene stomme tankwagen die bij Los Alfaques op een camping ontplofte, heeft een golf van lpg-angst in Europa doen ontstaan.
Die angst staat nogal ver van de waarheid af.
Volvo Rules the Road
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Battlecruiser S80 schreef:Hoeveel ongelukken zijn er indertijd gebeurd met lpg-tanks toen er nog geen 80% vulling was?
En dan bedoel ik ALLEEN de ongelukken die ontstonden door de afwezigheid van de 80%vulling, niet door ameuristische installaties????

Antwoord; praktisch nihil.

Hoeveel ongelukken zijn er gebeurd door problemen met benzinetanks? antwoord: te veel!

Dus waarom zo'n gezeur over lpg en nooit over ontploffende benzine?

Antwoord; emotie!
Ik wens de klap ook daar waar hij hoort, dat is bij de domme betweter die de beveiliging er afhaalt, of meen jij soms dat die beveiligingen er uitsluitend voor domme angsthazen zijn?
Het hebben van een 80% beveiliging is een simpele wettelijke verplichting, het weghalen ervan stuitend dom, kwalificeer het verdedigen van deze domheid zelf maar....
Ludo
6th Gear member

Battlecruiser S80 schreef:Hoeveel ongelukken zijn er indertijd gebeurd met lpg-tanks toen er nog geen 80% vulling was?
een typische mentaliteit, er moet eerst iets gebeuren...

persoonlijk ken ik er 1 van dichtbij.
als er dan ook nog familieleden bij omkomen is dat méér dan voldoende reden om er niet mee te gaan klooien.
dat is een actieradius van 25 km méér écht niet waard.
Jurgen S60
4th Gear member
Contacteer:

Om even terug te komen op de 80% vulling. Ik heb in m'n S60 een nwe. installatie van vialle en geïnstalleerd door officieel inbouwstation. Had een keer de tank leeggereden om te kijken wat de netto inh. is. Wat schetst mijn verbazing: 90l.

In m'n V40 had ik een 70l. tank waar ik bij mijn reguliere tankstation nooit meer dan 52l. kreeg (=75%).

Maar persoonlijk zal ik nooit gaan klooien aan de installatie. Veiligheid voor alles, maar ik denk dat LPG toch wel een veilige brandstof is, waarom mogen we dan niet tanken bij die onbemande pompen. Dit terwijl benzine klanten gewoon in kwade bui de slang kunnen rondspuiten en de hele toko laten ontploffen.

Jurgen
S60 for life!!

440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)

S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Jurgen S60 schreef:Veiligheid voor alles, maar ik denk dat LPG toch wel een veilige brandstof is, waarom mogen we dan niet tanken bij die onbemande pompen. Dit terwijl benzine klanten gewoon in kwade bui de slang kunnen rondspuiten en de hele toko laten ontploffen
Tuurlijk joh, Er is geen brandstof waarvan men de slang zo vaak vergeet af te koppelen als lpg, vrijwel ieder lpg station heeft er op zeer regelmatige basis mee te maken (meerdere keren per week?) vraag het ze maar eens.
Jurgen S60
4th Gear member
Contacteer:

Dat weet ik, mijn directeur heeft 't een keer gedaan en ik zelf ook bijna, maar dan slaat direct de afsluiter aan van de tankinstallatie, dus geen ontsnapping van LPG aldaar.
S60 for life!!

440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)

bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Jurgen S60 schreef:Dat weet ik, mijn directeur heeft 't een keer gedaan en ik zelf ook bijna, maar dan slaat direct de afsluiter aan van de tankinstallatie, dus geen ontsnapping van LPG aldaar.
I rest my case......... dat is misschien wel de reden dat gas niet in een selfservice hoort, de volgende gaat de slang terug zitten klooien en dan..... :angel5:
Jurgen S60
4th Gear member
Contacteer:

Ik heb daar eens nader naar gekeken uit nieuwsgierigheid toen er nwe. pompen geplaatst werden bij 'mijn' tankstation en terugklooien is echt niet mogelijk.

Bart, ik ken je antipathie voor LPG, dus laten we 't hier bij laten. Blijft een eeuwig welles en nietes verhaal. Ik ben tevreden met mijn LPG en jij met jou brandstof.
S60 for life!!

440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)

bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ik heb het hier niet over pro of anti lpg maar over het verwijderen van een 80% beveiliging,
dat laatste getuigt ven een grenzeloze stupiditeit over dat verwijderen mag nooit welles nietes ontstaan,
dat moet per definitie nietes zijn.

Jijzelf beweegt deze dicussie mogelijk de andere kant weer op, dom van je, net als bijna wegrijden
met de gasslang nog aan je auto.
Jurgen S60
4th Gear member
Contacteer:

Dat was niet mijn bedoeling en ben 't 100% met je eens dat je met je poten af moet blijven van de 80% vulling (maarre hoe kan mijn nwe. vialle tank dan een 90% vulling hebben??).
S60 for life!!

440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)

bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Jurgen S60 schreef:Dat was niet mijn bedoeling en ben 't 100% met je eens dat je met je poten af moet blijven van de 80% vulling (maarre hoe kan mijn nwe. vialle tank dan een 90% vulling hebben??).
Geen idee, normaal klinkt het niet, vraag het je gasinbouwer eens, hij moet instaan voor goede en veilige spullen en voor een goede montage daarvan (en dus ook jouw veiligheid!)
Jurgen S60
4th Gear member
Contacteer:

prcs, zal ik eens doen.
S60 for life!!

440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)

Ludo
6th Gear member

Jurgen S60 schreef:(maarre hoe kan mijn nwe. vialle tank dan een 90% vulling hebben??).
kan door een niet perfecte fabrieksafstelling zijn.
maar kan ook zijn dat de vulbegrenzer niet goed werkt.
Barry (Grillmeister)
5th Gear member

Ha of je hebt een 100 liter tank.... in mijn 80 liter lpg tank (vroegah) ging 70 tot 75 liter bij de "juiste" pomp en dat ging dan gepaard met een tring herrie.

Of je wordt getilt bij de pomp en je dokt voor lpg die je niet krijgt....

Grt B
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Ludo
6th Gear member

Barry (Grillmeister) schreef:Ha of je hebt een 100 liter tank.... in mijn 80 liter lpg tank (vroegah) ging 70 tot 75 liter bij de "juiste" pomp en dat ging dan gepaard met een tring herrie.
dat krijg je dus als de klep van de vulbegrenzer niet (goed) werkt.
Laptom
2nd Gear member

Dank je voor je reactie.
Als je eens verder kijkt weet je dat de 80% vulling nooit vanuit de industrie is ingekomen, maar meer vanuit de overheid en instanties. Dat getuigd niet echt van gezond verstand.
Ik begrijp dat men niet moet rotzooien aan dit soort wettelijke "veiligheids voorzieningen", maar blijkbaar zijn er maar weinig fabrikanten die het wel goed doen. De ene gastank kan maar tot 60% gevuld worden, pak je de volgende uit het rek en die kan tot 90% gevuld worden. Dus deze wettelijke "veiligheids voorzieningen" zijn erg goed gecontroleerd. De overheid geeft er niets om en het is vooral een schriftelijke veiligheid.

Overigens (ik rook niet) kan je zonder problemen een sigaretje opsteken als de LPG tank overdruk ventiel open gaat. LPG is zwaarder dan lucht en zal nooit stijgen.
Daarnaast zal een benzinetank veel, veel eerder ontploffen dan welke LPG tank dan ook (ook die 100% gevuld zijn). Ik vind het zo raar dat men zo hysterisch over dit doet, terwijl er veel gevaarlijkere situaties bestaan en men daar oogkleppen voor op heeft.
Ik gebruik mijn auto doordeweeks weinig en zorg dat de LPG tank minder dan 80% gevuld is. Rij ik lange afstanden vul ik deze tot 100%. Zover ik weet is dit geen domme actie en respecteer ik de LPG regels. Gebruik dit met verstand en het is net zo veilig als anders en altijd nog veiliger dan benzine installaties. Ik ken een aantal auto's die afgebrand zijn door benzine problemen en achterstallig onderhoud, ook al zijn er wel op die auto's APK uitgevoerd of auto's minder dan 3 jaar oud.

Men doe aub je oogkleppen af en zorg dat de meer gevaarlijke punten van de auto aangepakt worden en zo praktisch een veel veiligere situatie in het alledaagse verkeer te krijgen, dan doorzagen over zoiets. Zorg dat garage's hun werk goed doen en zorg dat de APK meer is dan alleen een papieren veiligheid bijvoorbeeld.
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”