Auto pilot

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
Kareltje1
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 12.08.2016 - 20:29
Locatie: West-Vlaanderen

Deze week had mijn autopilot een vreemde kuur, heb 20km kunnen rijden op de snelweg zonder dat het systeem mij vroeg om het stuur aan te raken. Naar veiligheid toe niet zo goed denk ik. Na uitschakelen en weer in ging het wel goed.
Sinds oktober 2016: volvo XC90 T8 Inscription - Magic Blue
beukenoot
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 22.10.2015 - 13:51

Van mij zou het altijd zo mogen werken. Waarom zou dit onveiliger zijn? Je zult altijd zelf alert moeten blijven met of zonder handen aan het stuur.
BorisA
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 22.03.2010 - 14:14

Je zou trouwens het systeem ook kunnen "bedriegen" door een klein gewichtje aan 1 kant van het stuur te hangen.
In de praktijk rijdt ik trouwens meestal min of meer zo op de snelweg: klein beetje druk op het stuur naar rechts of links (afhankelijk van het rijvak waar ik op zit). Uiteraard heb ik daarbij dan wel steeds minstens 1 hand aan het stuur. Voordeel is dat de assist niet uitvalt.
2016 - ... - XC90 MY17 - T8 Inscription, zo goed als full option, muv luchtvering & keyless (bewust vermeden)
2010-2016 - C70 2.0D Powershift summum (03/2010, facelift)
Gebruikersavatar
ARTIM98
2nd Gear member
Berichten: 119
Lid geworden op: 08.06.2016 - 17:37

Ik doe precies het zelfde, maar ik zet het alleen aan bij files of langzaam rijdend verkeer op de snelweg.
Volgens mij hoef je het stuurtje ook niet aan te raken wanneer je minder dan 30km/h rijd.
You make me go Volvo
2021 Volvo V60 CC B5 Ultimate
2015 Volvo V40 D4 Volvo Ocean Race
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 906
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

BorisA schreef: Je zou trouwens het systeem ook kunnen "bedriegen" door een klein gewichtje aan 1 kant van het stuur te hangen
Bedrieg je niet eerder jezelf door zoiets te doen?
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
leggodt
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 08.03.2016 - 17:43

ARTIM98 schreef: Volgens mij hoef je het stuurtje ook niet aan te raken wanneer je minder dan 30km/h rijd.
Dat dacht ik ook maar in de praktijk merk ik dat ik toch regelmatig onder de 30 nog altijd het stuur even moet aanraken. Zou bijna denken dat het eigenlijk zonder kan onder de 15 of 20. Heeft iemand hier offcieel iets over gehoord? Misschien heeft die van mij anders ook zo'n 'kuur'.
Kareltje1
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 12.08.2016 - 20:29
Locatie: West-Vlaanderen

Het was wel aan 120km, niet in de file
Sinds oktober 2016: volvo XC90 T8 Inscription - Magic Blue
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

Ik heb het ook 1 keer gehad Kareltje1. Sindsdien nooit meer.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Gebruikersavatar
noten093
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.07.2013 - 17:12

Smartwatch met hartslagmeter via bluetooth verbonden aan een OBD2 dongle die onder een bepaalde hartslag ratio een alarm geeft om je wakker te maken zou voldoende moeten zijn toch? Daarna voor straf 10 minuten geen autopilot meer.
2017 [bcolor=#000000]Volvo T8 Hybride Inscription Pearl White Full Options Virgin 407PK[/bcolor]
2013 Volvo MY14 V60 PIH RICA Tuned 325PK + hacked SCT
2009 BMW X5 35D M Tuned 350PK
...
Ooit begonnen met een gouden Opel Manta met witte letters op de banden... :)
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”