En we zijn weer een stap dichter bij mijn doel!
Paar dagen geleden bezig geweest met het installeren van de
dikke plus kabel die naar de achterbak verdwijnt.

Deze kabel zorgt voor een stroomtoevoer naar de versterker rechtstreeks vanaf de accu. Nou was deze klus redelijk makkelijk uit te voeren. Het weghalen van het dashboardkastje en de plinten waren een fluitje van een cent. Met behulp van de handleidingen die ik heb gevonden op:
Linkje en
Linkje, was het aardig gelukt. Hou er wel rekening dat deze handleidingen verschillend zijn per Volvo. Daarnaast moet ik je er zeker op wijzen dat de kunststof onderdelen met de jaren slechter worden. Het kan dus voorkomen dat onderdelen afbreken als de auto al 5 jaar plus is. Dit heeft te maken met de veroudering van de plastics.
Anyhow...
Het project is goed verlopen en heb nergens problemen ondervonden. Het enige wat iets minder gemakkelijk ging, was de installatie van de kabel via de rubber seal achter het dashboard kastje. Deze rubberen seal zit al vol met kabels en daardoor is het extra lastig om de dikke versterker kabel er doorheen te voeren. Zelf heb ik met een mes een vierkant gesneden en daardoor een klein koperen buisje gedrukt. Daarna heb ik de kabel door het koperen buisje naar buiten gedrukt en uiteindelijk het buisje weggehaald. De kabel zit nu door de rubberen seal en sluit goed aan waardoor er geen water of vocht doorheen kan komen.
Verder heb ik de kabel nog niet aangesloten op de accu en zit de 60A zekering er nog niet tussen.
Foto's hieronder laten zien hoe ik de kabel heb geïnstalleerd
De installatie van de ISO kabel laat ik binnenkort zien. Deze kabel heb ik momenteel 1 op 1 doorgelust. Deze is momenteel aangesloten op de standaard versterker van de volvo en de standaard kabel. Als ik de kabel gesoldeerd heb met vertakkingen post ik weer een update.
Hieronder een impressie van de kabel.