Roetfilter vervangen?
-
- 5th Gear member
OMG, je meent toch niet dat je het verbod op roken in de wachtrij van een pretpark zelfs kolder vindt? Opzouten met die gore stinksigaretten in de buurt van kinderen! Toppunt van asocialiteit!
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
-
- 2nd Gear member
NEE, DAT MEEN IK NIET!4wielen schreef: OMG, je meent toch niet dat je het verbod op roken in de wachtrij van een pretpark zelfs kolder vindt? Opzouten met die gore stinksigaretten in de buurt van kinderen! Toppunt van asocialiteit!
Ik (roker van een goede sigaar) ben van mening dat de roker zelf het fatsoen moet hebben om niet te roken als mogelijk anderen er last van zouden kunnen ondervinden.
Maar het topic ging over wel of niet roetfilter ....
V50 1.6D DRIVe MY2010
- Marcnij
- 5th Gear member
- Contacteer:
Roetfilter is voor het welzijn van de mensen die zich in de nabijheid van diesel overtuigen begeven.
Het klopt dat het regenereren brandstof en daarmee CO2 uitstoot kost, maar de geleerden hebben bepaald dat dat opweegt tegen het bovenstaande.
Er moeten helaas concessies worden gedaan om tot de juiste balans tussen CO2, NOx en roet uitstoot te komen.
Ik ben persoonlijk tegenstander van het manipuleren van de door de fabrikant geïnstalleerde milieu maatregelen.
Het klopt dat het regenereren brandstof en daarmee CO2 uitstoot kost, maar de geleerden hebben bepaald dat dat opweegt tegen het bovenstaande.
Er moeten helaas concessies worden gedaan om tot de juiste balans tussen CO2, NOx en roet uitstoot te komen.
Ik ben persoonlijk tegenstander van het manipuleren van de door de fabrikant geïnstalleerde milieu maatregelen.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Geen Volvo meer
- Marcnij
- 5th Gear member
- Contacteer:
Je bedoelt neem ik aan dat dat veel te veel is?Ramon&Ramon schreef:Toch niet van een V50 voor dat geld, dat kan namelijk niet.meeuw schreef: En niemand heeft kinderen en denkt aan milieu en toekomst van deze aarde maar aalleen aan hun eigen portemonnee ?
We willen wel een grote dure auto rijden om te laten zien hoe rijk we zijn of voor de buurman of om "stoer" te doen maar geen verantwoordelijkheid nemen of Hollands goedkoper uit te zijn?
Alleen als we voor ons zelf gaan redden we het niet in deze wereld....
Ik heb mijn roetfilter netjes laten vervangen voor 1500 euro.
Een 120k beurt voor een V50 1.6d kost volgens de Volvo onderhoudsprijzen calculator €1170
Dat is dus een 'grote' beurt inclusief roetfilter. (€540 meer dan een 'grote' beurt zonder roetfilter (bijv. 60k)
Laatst gewijzigd door Marcnij op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Geen Volvo meer
Geen Volvo meer
-
- 7th Gear member
Het ging om het roetfilter, alleen daar 1500 euro voor dat kan dus niet.Marcnij schreef:Je bedoelt neem ik aan dat dat veel te veel is?Ramon&Ramon schreef:Toch niet van een V50 voor dat geld, dat kan namelijk niet.meeuw schreef: En niemand heeft kinderen en denkt aan milieu en toekomst van deze aarde maar aalleen aan hun eigen portemonnee ?
We willen wel een grote dure auto rijden om te laten zien hoe rijk we zijn of voor de buurman of om "stoer" te doen maar geen verantwoordelijkheid nemen of Hollands goedkoper uit te zijn?
Alleen als we voor ons zelf gaan redden we het niet in deze wereld....
Ik heb mijn roetfilter netjes laten vervangen voor 1500 euro.
Een 120k beurt voor een V50 1.6d kost volgens de Volvo onderhoudsprijzen calculator €1170
Dat is dus een 'grote' beurt inclusief roetfilter. (€540 meer dan een 'grote' beurt zonder roetfilter (bijv. 60k)
-
- 2nd Gear member
Correctie, mijn roetfilter en distributeur riem was bij elkaar 1500 euro. ongeveer.
Afgezien dat we schonere lucht krijgen door roetfilters, en minder mensen dood gaan door slechte lucht.
Word er 90% van het fijn stof tegenhouden vergeleken zonder roetfilter.
En in platte land zal het allemaal wel meevallen. Afgezien de melk van koeien beinvloed zou kunnen worden. Maar als je in Amsterdam voor stoplicht staat te wachten met z'n alle zullen de fietsers er flink veel last van hebben. Maar voor alle egoïsten hierboven zullen wel denken : F*ck it, ik heb airco. Jammer dat de pvv stemmer tegenwoordig ook al in een volvo rijden.(grapje)
En dan kan je wel zonnepanelen willen installeren @YannickC.
Maar daardoor krijg je geen schonere lucht. En als je elke dag wegrij van huis, zullen je zonnepanelen ook minder opleveren als die bedekt is met dun laagje roet.
Dus als je zo kijkt naar het milieu en win win, dan snap je er helemaal niks van.
Typische mensen die alleen denken in geld geld en geld.
Lekker als je kruiden tuin en moestuin hebt en je roetfilter eraf hebt
. mmmmm heerlijk koken zo.
Afgezien dat we schonere lucht krijgen door roetfilters, en minder mensen dood gaan door slechte lucht.
Word er 90% van het fijn stof tegenhouden vergeleken zonder roetfilter.
En in platte land zal het allemaal wel meevallen. Afgezien de melk van koeien beinvloed zou kunnen worden. Maar als je in Amsterdam voor stoplicht staat te wachten met z'n alle zullen de fietsers er flink veel last van hebben. Maar voor alle egoïsten hierboven zullen wel denken : F*ck it, ik heb airco. Jammer dat de pvv stemmer tegenwoordig ook al in een volvo rijden.(grapje)
En dan kan je wel zonnepanelen willen installeren @YannickC.
Maar daardoor krijg je geen schonere lucht. En als je elke dag wegrij van huis, zullen je zonnepanelen ook minder opleveren als die bedekt is met dun laagje roet.
Dus als je zo kijkt naar het milieu en win win, dan snap je er helemaal niks van.
Typische mensen die alleen denken in geld geld en geld.
Lekker als je kruiden tuin en moestuin hebt en je roetfilter eraf hebt

- diesel01
- Geartronic member
Hoezo?meeuw schreef: En in platte land zal het allemaal wel meevallen. Afgezien de melk van koeien beinvloed zou kunnen worden. Maar als je in Amsterdam voor stoplicht staat te wachten met z'n alle zullen de fietsers er flink veel last van hebben. Maar voor alle egoïsten hierboven zullen wel denken : F*ck it, ik heb airco. Jammer dat de pvv stemmer tegenwoordig ook al in een volvo rijden.(grapje)
Ik heb in 020 nog nooit koeien in de berm zien staan wat dus betekend dat de melk die op het "platte land" door koeien geproduceerd word ook gewoon naar 020 gaat.
Maar binnenkort komt melk uitsluitend uit de supermarkt, Klaver wil, samen met Brussel, toch van NL se boeren af.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 6th Gear member
Ik koop al jaren melk uit pak, heel die koeien niet meer nodig.
- YannickC
- 2nd Gear member
Ik denk dat je het niet goed gelezen heb. hoe weegt EXTRA rijden op om die stomme roetfilter te laten regenereren?meeuw schreef: En dan kan je wel zonnepanelen willen installeren @YannickC.
Typische mensen die alleen denken in geld geld en geld. --> hier even opletten aub, conclusies maken is altijd gevaarlijk...
Lekker als je kruiden tuin en moestuin hebt en je roetfilter eraf hebt. mmmmm heerlijk koken zo.
Ik geloof nooit dat ik nu meer uit stoot. gemiddeld per km misschien dan wel, maar niet in totaal omdat ik nu zelden onnodige km's rijd.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over het feit dat er al zoveel motoren in de soep gedraaid zijn dankzij deze fantastische techniek.
Weegt dat dan weer op om ons milieu beter te maken?
En daarbij let's face it. De roetfilter in deze motoren zijn er in gestoken enkel omdat het opeens moest.
Maar by design was dit helemaal niet voorzien. Tegenwoordig zitten die roetfilter net achter de uitlaat, plak tegen de motor.
Bij onze motoren was de afstand nog te groot om deftig op temperatuur te komen en daardoor moesten ze de trukkendoos gebruiken om te regenereren.
Maar dit systeem was en is gewoon bagger en onbetrouwbaar. Ik denk (en hoop) dat een moderne wagen met correct geplaatste roetfilter een stuk beter werken.
Laatst gewijzigd door YannickC op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 3rd Gear member
Het is daadwerkelijk gebleken dat het roetfilter van mijn V50 vervangen dient te worden. Het roetfilter van mijn V50 gaat onder garantie vervangen worden door de verkoper 

Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
-
- 2nd Gear member
Beste lieve volvo liefhebber, je moet mijn post wel beetje lezen met beetje humor of korreltje zout nemenYannickC schreef:Ik denk dat je het niet goed gelezen heb. hoe weegt EXTRA rijden op om die stomme roetfilter te laten regenereren?meeuw schreef: En dan kan je wel zonnepanelen willen installeren @YannickC.
Typische mensen die alleen denken in geld geld en geld. --> hier even opletten aub, conclusies maken is altijd gevaarlijk...
Lekker als je kruiden tuin en moestuin hebt en je roetfilter eraf hebt. mmmmm heerlijk koken zo.
Ik geloof nooit dat ik nu meer uit stoot. gemiddeld per km misschien dan wel, maar niet in totaal omdat ik nu zelden onnodige km's rijd.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over het feit dat er al zoveel motoren in de soep gedraaid zijn dankzij deze fantastische techniek.
En daarbij let's face it. De roetfilter in deze motoren zijn er in gestoken enkel omdat het opeens moest.
Maar by design was dit helemaal niet voorzien. Tegenwoordig zitten die roetfilter net achter de uitlaat, plak tegen de motor.
Bij onze motoren was de afstand nog te groot om deftig op temperatuur te komen en daardoor moesten ze de trukkendoos gebruiken om te regenereren.
Maar dit systeem was en is gewoon bagger en onbetrouwbaar. Ik denk (en hoop) dat een moderne wagen met correct geplaatste roetfilter een stuk beter werken.

Maar als we het hebben over zuinigheid en extra rijden. ja dat hebben we niet in de hand. in 1928 was fort al met een electro motor die meer radius had dan een prius dus ...
Maar gaat om de fijnstof van diesel. Dat is door de roetfilter sterk omlaag gegaan.
En daardoor is onze lucht kwaliteit omhoog gegaan.
Als we het roken hadden verboden en we zouden allemaal zonder roetfilter gaan rijden. Had het rook verbod ook geen zin

- YannickC
- 2nd Gear member
Dat wil ik best wel aannemen.meeuw schreef: Beste lieve volvo liefhebber, je moet mijn post wel beetje lezen met beetje humor of korreltje zout nemen.
Maar als we het hebben over zuinigheid en extra rijden. ja dat hebben we niet in de hand. in 1928 was fort al met een electro motor die meer radius had dan een prius dus ...
Maar gaat om de fijnstof van diesel. Dat is door de roetfilter sterk omlaag gegaan.
En daardoor is onze lucht kwaliteit omhoog gegaan.
Als we het roken hadden verboden en we zouden allemaal zonder roetfilter gaan rijden. Had het rook verbod ook geen zin.
Maar zonder enig knipoog of smily kan je toch niet ontkennen dat dit moeilijk als humor overkomt he

En daarbij van electro gesproken. Ik heb onlangs een electrische auto gezien in carworld van rond 1900 die relatief gezien nog niet eens een slechte actiradius had. Dan vraag ik mij af hoeveel we vooruit zijn gegaan.
- Marcnij
- 5th Gear member
- Contacteer:
Bij normaal gebruik hoef je niet extra te rijden om het roetfilter te laten regenereren. Dat is alleen in extreme situaties als je de melding op het display krijgt noodzakelijk.YannickC schreef:Ik denk dat je het niet goed gelezen heb. hoe weegt EXTRA rijden op om die stomme roetfilter te laten regenereren?meeuw schreef: En dan kan je wel zonnepanelen willen installeren @YannickC.
En wat betreft de plaats van het roetfilter: volgens mij zat de bij mijn V50 1.6d vlak na het uitlaatstruitstuk.
Je zoekt gewoon naar excuses om een milieu delict goed te praten!
Durf dan gewoon te zeggen dat het milieu je niet interesseert en je je eigen portemonnee belangrijker vindt.
Laatst gewijzigd door Marcnij op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen Volvo meer
Geen Volvo meer
- YannickC
- 2nd Gear member
Wtf ok ik stop er mee nu.Marcnij schreef:Bij normaal gebruik hoef je niet extra te rijden om het roetfilter te laten regenereren. Dat is alleen in extreme situaties als je de melding op het display krijgt noodzakelijk.YannickC schreef:Ik denk dat je het niet goed gelezen heb. hoe weegt EXTRA rijden op om die stomme roetfilter te laten regenereren?meeuw schreef: En dan kan je wel zonnepanelen willen installeren @YannickC.
En wat betreft de plaats van het roetfilter: volgens mij zat de bij mijn V50 1.6d vlak na het uitlaatstruitstuk.
Je zoekt gewoon naar excuses om een milieu delict goed te praten!
Durf dan gewoon te zeggen dat het milieu je niet interesseert en je je eigen portemonnee belangrijker vindt.
want zo als je kan lezen in mijn eerdere posts had ik wel zeker kost en moeite gedaan om dit ding in orde te krijgen.
Maar het loopt hier uit de hand en er is geen plaats meer voor logische redenatie. Ik hoop dat jij nooit van die vervelende problemen krijgt met dat ding. En zoja dan ik benieuwd hoeveel tijd, kosten , moeite en stress jij er voor over hebt.
Maar wel even ter info. Bij mijn 2.0d zat die filter onder de auto.
Ik kan mij inbeelden dat de 1.6d dan misschien betrouwbaarder is op dit vlak als die zo dicht zit.
En als het je dan toch misschien wat gemoedsrust geeft, ik rijd in de week met een 1.6d eco citroen voor het werk.
De v50 is eigenlijk vooral als 2de wagen zodat mijn vriendin ook op haar werk geraakt. En die afstanden zijn eigenlijk inderdaad niet lang genoeg.
-
- 2nd Gear member
Nee, jij lult wat krom is recht. DAT is geen logische redenatie. Nu niet de boel omdraaien.
Ik ben niet de enige, er zijn nog aantal die het zeggen.
Je bedoeld : Ik had een volvo v50 voor mijn werk woon verkeer en nu een lease auto citroen 1.6d eco van mijn werk. En de volvo v50 is de 2de auto geworden.
Niemand gaat van dure volvo v50 naar citroen 1.6 eco voor de lol hahaha. Ja kan nog wel meer dingen bedenken waarom je dan ineens citroen 1.6 eco ga rijden als ik logische redeneer... maar laten we het lief houden
En mijn auto heeft 3 weken stil gestaan vorig jaar. Ook roetfilter. nog relais achtig ding. Kosten bij elkaar 2500 euro.
En wat voor stress heb jij ? Het is je 2de auto. Logische redeneert dan.
En wat kost het je voor tijd? Je breng dat ding naar de garage, geef de sleutels af. En succes.
Weer excuses. Wat doe je voor werk? Ambtenaar of niet ?
Overal excuses voor bedenken wat je niet hoef te doen of te veel moeite kost?
Ik ben niet de enige, er zijn nog aantal die het zeggen.
Je bedoeld : Ik had een volvo v50 voor mijn werk woon verkeer en nu een lease auto citroen 1.6d eco van mijn werk. En de volvo v50 is de 2de auto geworden.
Niemand gaat van dure volvo v50 naar citroen 1.6 eco voor de lol hahaha. Ja kan nog wel meer dingen bedenken waarom je dan ineens citroen 1.6 eco ga rijden als ik logische redeneer... maar laten we het lief houden

En mijn auto heeft 3 weken stil gestaan vorig jaar. Ook roetfilter. nog relais achtig ding. Kosten bij elkaar 2500 euro.
En wat voor stress heb jij ? Het is je 2de auto. Logische redeneert dan.
En wat kost het je voor tijd? Je breng dat ding naar de garage, geef de sleutels af. En succes.
Weer excuses. Wat doe je voor werk? Ambtenaar of niet ?
Overal excuses voor bedenken wat je niet hoef te doen of te veel moeite kost?
-
- 1st Gear member
Hallo allemaal
Ik begrijp YannickC wel Meeuw ook wel hoor.
Maar ik maak hetzelfde mee als YannickC denk ik.
Ik heb 1 jaar geleden een 2l diesel gekocht waarbij de dag ik hem ophaalde bij de dealer, Meteen bij thuis aankomst de melding kreeg roetfilter vol, Paar minuten later motormangement service vereist melding.
De auto trok niet meer op en begon schokkend te rijden.
Dealer gebeld auto mocht niet meer gestart worden en is opgehaald door Volvo assistance.
balle..de eerste dag dat ik de auto rij het was mooi weer het is trouwens een cabrio en ik ben de auto meteen weer kwijt.
Oke kan gebeuren denk je, 3 lange lekkere warme zomerdagen gingen voorbij en ik kreeg mijn auto eindelijk terug.
De meldingen waren gewist software update gedaan en alles moest oke zijn.
Ik weer happy, lekker cruisen dacht ik, en dezelfde dag nog kwamen die verschrikkelijke meldingen weer, roetfilter vol,motormanagement service vereist.
Dealer gebeld, kreeg te horen dat ik de auto op de snelweg even in z'n 4e versnelling moest doen
en dan 100 tot 120 km moest rijden zoiets..?? had ik nog nooit van gehoord maar dan zou de roet verbranden in de filter.
Nou zo gezegd zo gedaan. Inderdaad meldingen weg alles oke, tot een dag erna de meldingen weer verschenen roetfilter vol motormanagement service vereist auto had weer geen power hield in.
Auto weer naar de dealer daar is toen het roetfilter en druksensor vervangen en daarnaast is de egr schoongemaakt,was de auto toen ook weer 5 lange mooie zomerse dagen kwijt. de Volvo dealers hebben het ook altijd super druk ook echt een minpunt vind maar oke daar hebben we het even niet over.
Kan ik nu dan eindelijk genieten van een auto die al anderhalve week op mijn naam staat maar waar ik tot nu toe maar van de dealer naar huis gereden heb.
Ja en nee sinds dien reed de auto goed, Alleen kwam een week of 2 daarna de melding roetfilter vol om de ongeveer 20 a 25 km en ging hij dus heel vaak regenereren wat natuurlijk ook veel extra onnodige liters diesel kost want het roetfilter is nieuw.
Ging ik weer dealer bellen, kreeg toen met wat mooie woorden te horen dat zij niet begrijpen waardoor het komt en dat ze alles hebben nagekeken wat met het roetfilter en de meldingen te maken heeft. en dat het dan misschien met de computer van de auto te maken had dat die misschien zomaar die foutmeldingen geeft.
Nou even langsgereden bij ze alles onder de loep genomen maar de auto mankeert nix.
Vreemd.
We zijn nu bijna precies een jaar verder de auto heeft het hele jaar door de melding roetfilter vol aangegeven soms wel 3x op een dag en maar regenereren en ik maar tanken. maar voor de rest deed alles het prima
Vandaag een jaar later staat mijn Volvo weer bij de dealer, guess what? roetfilter vol, motormanagement service vereist, verhoogd oliepeil auto is in noodloop gegaan ben hem nu alweer 4 dagen kwijt en de zomer komt er weer aan
ik BAAL!!! als een stekker. Volvo raad mij aan om het roetfilter schoon te laten maken
maar de kans is groot dat ij dan over 4 a 5 maanden weer problemen krijgt.'
Ik hou superveel van mijn auto, zou hem voor geen goud weg willen doen.
Maar door die ROTfilter zat ik toch biiijjjna te overwegen om hem weg te doen en nooit meer een diesel te rijden met roetfilters, Tot ik dus op i-net ging zoeken naar ervaringen met roetfilter problemen en zag dat dit te verwijderen is maar misschien wel misschien niet tegen de wet is.
Ik heb maar voor de zekerheid een brief gestuurd naar de RDW waarin ik vraag hoe het nou zit met deze wetgeving.
heb hun dit hele verhaal ook uitgelegd en ze de vraag gesteld ''Mag ik mijn roetfilter verwijderen ja of nee?''
Kreeg als antwoord,
''De aanwezigheid van een roetfilter is geen apk controle punt, Wanneer zonder filter ook aan de uitstoot eisen kan worden voldaan is dit voldoende''.
Deze mail heb ik pas geleden ontvangen.
Ik dacht meteen oke weg met die roetfilter tot ik vandaag weer ging speuren op het net over roetfilters
omdat ik van Rica tuning te horen heb gekregen dat zij geen roetfilters meer verwijderen omdat het illegaal zou zijn geworden.
Ik baal ENORM, dus eeh YannickC begrijp wel een beetje waar je vandaan komt hoor
Wil niet van mijn auto af maar wil ook geen roetfilter problemen meer en extra onnodige kosten
en wil ook geen benzinemotor.
Wat zouden jullie in mijn situatie doen ?
Ik heb 1 jaar geleden een 2l diesel gekocht waarbij de dag ik hem ophaalde bij de dealer, Meteen bij thuis aankomst de melding kreeg roetfilter vol, Paar minuten later motormangement service vereist melding.
Dealer gebeld auto mocht niet meer gestart worden en is opgehaald door Volvo assistance.
balle..de eerste dag dat ik de auto rij het was mooi weer het is trouwens een cabrio en ik ben de auto meteen weer kwijt.
Oke kan gebeuren denk je, 3 lange lekkere warme zomerdagen gingen voorbij en ik kreeg mijn auto eindelijk terug.
Ik weer happy, lekker cruisen dacht ik, en dezelfde dag nog kwamen die verschrikkelijke meldingen weer, roetfilter vol,motormanagement service vereist.
Dealer gebeld, kreeg te horen dat ik de auto op de snelweg even in z'n 4e versnelling moest doen
en dan 100 tot 120 km moest rijden zoiets..?? had ik nog nooit van gehoord maar dan zou de roet verbranden in de filter.
Nou zo gezegd zo gedaan. Inderdaad meldingen weg alles oke, tot een dag erna de meldingen weer verschenen roetfilter vol motormanagement service vereist auto had weer geen power hield in.
Auto weer naar de dealer daar is toen het roetfilter en druksensor vervangen en daarnaast is de egr schoongemaakt,was de auto toen ook weer 5 lange mooie zomerse dagen kwijt. de Volvo dealers hebben het ook altijd super druk ook echt een minpunt vind maar oke daar hebben we het even niet over.
Kan ik nu dan eindelijk genieten van een auto die al anderhalve week op mijn naam staat maar waar ik tot nu toe maar van de dealer naar huis gereden heb.
Ja en nee sinds dien reed de auto goed, Alleen kwam een week of 2 daarna de melding roetfilter vol om de ongeveer 20 a 25 km en ging hij dus heel vaak regenereren wat natuurlijk ook veel extra onnodige liters diesel kost want het roetfilter is nieuw.
Ging ik weer dealer bellen, kreeg toen met wat mooie woorden te horen dat zij niet begrijpen waardoor het komt en dat ze alles hebben nagekeken wat met het roetfilter en de meldingen te maken heeft. en dat het dan misschien met de computer van de auto te maken had dat die misschien zomaar die foutmeldingen geeft.
Nou even langsgereden bij ze alles onder de loep genomen maar de auto mankeert nix.
Vreemd.
We zijn nu bijna precies een jaar verder de auto heeft het hele jaar door de melding roetfilter vol aangegeven soms wel 3x op een dag en maar regenereren en ik maar tanken. maar voor de rest deed alles het prima
Vandaag een jaar later staat mijn Volvo weer bij de dealer, guess what? roetfilter vol, motormanagement service vereist, verhoogd oliepeil auto is in noodloop gegaan ben hem nu alweer 4 dagen kwijt en de zomer komt er weer aan
ik BAAL!!! als een stekker. Volvo raad mij aan om het roetfilter schoon te laten maken
Maar door die ROTfilter zat ik toch biiijjjna te overwegen om hem weg te doen en nooit meer een diesel te rijden met roetfilters, Tot ik dus op i-net ging zoeken naar ervaringen met roetfilter problemen en zag dat dit te verwijderen is maar misschien wel misschien niet tegen de wet is.
Ik heb maar voor de zekerheid een brief gestuurd naar de RDW waarin ik vraag hoe het nou zit met deze wetgeving.
heb hun dit hele verhaal ook uitgelegd en ze de vraag gesteld ''Mag ik mijn roetfilter verwijderen ja of nee?''
Kreeg als antwoord,
''De aanwezigheid van een roetfilter is geen apk controle punt, Wanneer zonder filter ook aan de uitstoot eisen kan worden voldaan is dit voldoende''.
Ik dacht meteen oke weg met die roetfilter tot ik vandaag weer ging speuren op het net over roetfilters
omdat ik van Rica tuning te horen heb gekregen dat zij geen roetfilters meer verwijderen omdat het illegaal zou zijn geworden.
Ik baal ENORM, dus eeh YannickC begrijp wel een beetje waar je vandaan komt hoor
Wil niet van mijn auto af maar wil ook geen roetfilter problemen meer en extra onnodige kosten
- YannickC
- 2nd Gear member
Bedankt voor je verhaal, dat is exact het never ending story die ik had.sesinho schreef: Hallo allemaal
Vreemd.
Kreeg als antwoord,
Wat je kan doen? Auto binnen droppen bij de dealer en zeggen "los het maar op whatever the cost"

Ieder zijn mening, dat intussen wel duidelijk. En natuurlijk ieder zijn volste recht.
-
- 2nd Gear member
Dit had mijn verhaal kunnen zijn.sesinho schreef: Hallo allemaal
...
...
Allerlei storingen, meerdere keren terug naar de garage en uiteindelijk de diagnose gekregen "Roetfilter vol".
Ik heb mijn roetfilter een week geleden laten "modificeren" (verwijderen), kosten: €225.
Auto loopt weer prima, zonder meldingen en nog een stuk zuiniger ook (4.6/100km ipv 5.2/100km)
Dus wat zou ik doen in jouw situatie: lijkt me duidelijk

V50 1.6D DRIVe MY2010