Roetfilter vervangen?

Geleverd vanaf 2003
NJ8
4th Gear member
Berichten: 807
Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35

Je mag dat filter gewoon verwijderen. Alleen dan moet je de teveel betaalde bpm terugbetalen. Er is voor een euro4 ooit korting gegeven op de bpm, waar je zonder filter geen recht op hebt. Dat is als je het netjes wil doen. Al dat gezeur wat jij hebt, wat een drama voor je.
Bij volvotune in elst weten ze wel raad hiermee. Succes
meeuw
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 25.02.2015 - 21:53

Roetfilter vervangen en gewoon verandwoordelijkheid nemen.
Niet met zielige verhalen komen, niet met excuses komen.

En anders eens klagen bij volvo dealer of betere auto kopen.
sesinho
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 28.04.2016 - 05:32

meeuw schreef: Roetfilter vervangen en gewoon verandwoordelijkheid nemen.
Niet met zielige verhalen komen, niet met excuses komen.

En anders eens klagen bij volvo dealer of betere auto kopen.
Jij hebt mijn verhaal niet goed gelezen.
Anders had je niet zo een dom antwoord gegeven.

De beste oplossing is toch het roetfilter verwijderen.
ben ik inderdaad meteen van alle gezeik af.

Zoek alleen nog een goed Volvo gespecialiseerd bedrijfje die dit kan doen
sinds Rica hiermee gestopt is.

YannickC enig idee misschien ? :D :D :lol:

Was gisteren op www.Digicar.nl aan het speuren.

Heeft er iemand hier ervaring met hun?
Of een andere hele goeie?
Laatst gewijzigd door sesinho op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
NJ8
4th Gear member
Berichten: 807
Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35

Volvotune!
Gebruikersavatar
YannickC
2nd Gear member
Berichten: 175
Lid geworden op: 02.02.2011 - 20:52
Locatie: BE

sesinho schreef:
meeuw schreef: Roetfilter vervangen en gewoon verandwoordelijkheid nemen.
Niet met zielige verhalen komen, niet met excuses komen.

En anders eens klagen bij volvo dealer of betere auto kopen.
Jij hebt mijn verhaal niet goed gelezen.
Anders had je niet zo een dom antwoord gegeven.

De beste oplossing is toch het roetfilter verwijderen.
ben ik inderdaad meteen van alle gezeik af.

Zoek alleen nog een goed Volvo gespecialiseerd bedrijfje die dit kan doen
sinds Rica hiermee gestopt is.

YannickC enig idee misschien ? :D :D :lol:

Was gisteren op www.Digicar.nl aan het speuren.

Heeft er iemand hier ervaring met hun?
Of een andere hele goeie?
Och man laat hem. Straks komen we in een never ending loop...
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Mijn eerste V50 met een 2.0 motor heb ik bij Obbe aan laten pakken.
De software aangepast, zodat hij nooit meer regenereert, EGR zit altijd dicht, en niet meer kijkt naar de hoeveelheid regenratie vloeistof.
Dennis heeft het roetfilter uitgeboord, zodat je vanaf de buitenkant niets meer ziet, immers de originele roetfilter zit er gewoon onder.

Gevolg: hij liep een stuk zuiniger, trok beter op, en ik was van dat gezeik af!
Hij is zonder enige opmerkingen door de APK gekomen, aangezien er geen foutmeldingen waren, kwam perfect door de roetmeting heen.
Mensen, waar praten we over......als hij door de roettest heen komt, is de uitstoot toch binnen de marge, of dat nu met of zonder roetfilter is.

Volvotune (Obbe en Dennis) zit in Elst.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
sesinho
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 28.04.2016 - 05:32

wim de jong schreef: Mensen, waar praten we over......als hij door de roettest heen komt, is de uitstoot toch binnen de marge, of dat nu met of zonder roetfilter is.

Volvotune (Obbe en Dennis) zit in Elst.
Precies!!!

iedereen bedankt
ga maandag met Volvotune bellen
meeuw
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 25.02.2015 - 21:53

sesinho schreef:
meeuw schreef: Roetfilter vervangen en gewoon verandwoordelijkheid nemen.
Niet met zielige verhalen komen, niet met excuses komen.

En anders eens klagen bij volvo dealer of betere auto kopen.
Jij hebt mijn verhaal niet goed gelezen.
Anders had je niet zo een dom antwoord gegeven.
Domheid kan niet in antwoord zitten, wel in de kortzichtigheid en tekortkoming van oplossend vermogen.

Waar we over praten wim de jong ? Milieu, regels. Goed en fout.
vw kwam ook door de test heen....

Snap de frustratie, maar dan moet je niet een dure auto kopen.
Of een nieuwe auto kopen. 2de hands is altijd risico.

Maargoed ga jij je roetfilter doorboren. Niet zeuren en niks zeggen als andere mensen wat spelen met regels.
Gebruikersavatar
peterp
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 13.05.2016 - 10:46

zucht.........
Laatst gewijzigd door peterp op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 D5 2007 Silverlight 300.000 km
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

@meeuw, als we het toch over het milieu hebben...

2 dezelfde Volvo's, beide 2.0d voor de Europese markt, geleverd in verschillende landen, één uit 2006 en één uit 2008.
De 2006 heeft af fabriek zónder roetfilter een CO2-uitstoot van 145 g/km, en die uit 2008 mét roetfilter een CO2-uitstoot van 153 g/kg.
Kan jij uitleggen hoe/waarom deze verschillen in CO2-uitstoot, al is het verschil dan klein maar wel in het voordeel van die zonder roetfilter.
Wat is dan nog het doel van een roetfilter. ??
Beide hebben trouwens euronorm 5.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3162
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Als er alleen CO2 uit de uitlaat zou komen dan was alles een stuk makkelijker geweest. Dat ding zit er onder om zwarte walmen te voorkomen, letterlijk de rook van een onvolledige verbranding. Eens in de zoveel tijd begint regenereren waarbij de opgevangen troep alsnog de buitenlucht in gaat, maar nu wel met een volledige verbranding.
Alle zooi uit een verbrandingsmotor komt uiteindelijk toch in de buitenlucht terecht, maar liever in gasvorm(volledige verbranding) dan in dwarrelende vaste vorm.
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Drie dingen:
1. Ik heb hem niet verwijderd, maar doorboord. Het roetfilter zit er nog. Niets aan te zien, en de uitstoot is niets meer dan met roetfilter.
2. Dacht je echt dat de monteur toestemming krijgt om het roetfilter er onder uit te halen, en deze te inspecteren van binnen? Daar alleen al is hij ongeveer een half uur mee bezig. En dat voor een APK prijs van tegenwoordig € 22.50 hier? En hij moet dan weer gemonteerd worden met nieuwe pakkingen, flensen etc. En hier kost een APK € 22.50 bij de universele garage, oa quickfit.
3. De software is aangepast, en de EGR en regeneratie proces buiten spel gezet.......zelfde verhaal als bij punt 2. De monteur bij een universele garage moet in de software wroeten om deze te bekijken, en te vergelijken met de originele software of deze is aangepast. En dat weer voor een APK prijs van € 22.50.

Zelfs als je de APK laat doen bij de VOLVO dealer doen ze het niet zo. We hebben pas de C30 APK laten keuren bij de dealer (was part of de deal, de garantie verliep eind feb) en de auto stond in 26 minuten weer buiten.....APK goedgekeurd !!!!
Zouden ze de software gecontroleerd hebben? Zouden ze de werking van het roetfilter bekeken hebben? Zouden ze weten dat de EGR klep dicht zit? Ik weet het dat het zo is, maar hij kwam wel zo door de keuring, zonder op- of aanmerkingen.

Een wassen neus, bangmakerij, gezeur, geneuzel, onrealistisch. Dat kunnen ze misschien wel controleren, maar kost zeeën van tijd........en dat voor € 22.50? Kom op, zeg.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
VolvoV50Ryder
2nd Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: 14.11.2014 - 22:41

Staat er toch bij:
"Vanaf mei 2018 geldt een "visuele controle" van roetfilters in de algemene periodieke keuring van de auto"

Van Dale:
vi·su·eel (bijvoeglijk naamwoord)
1 - het zien betreffend

We "visueel" het wel ...
V50 1.6D DRIVe MY2010
Jupiler11
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 05.07.2014 - 03:07

Ach, mijn Volvo zonder filter moet jaarlijks in juni gekeurd worden. Dat mag een paar weken eerder en dus ga ik die datum wel even in de agenda zetten. Dan kan ik in ieder geval tot half 2019 lekker doorkachelen. <---geintje
Maar inderdaad, hoe gaat een monteur dat bekijken dan? Software verklapt het niet en van buiten zie je het niet.
Ik lees overigens dat het verwijderen van het roetfilter verboden is, en het rijden zonder roetfilter dan?
Gebruikersavatar
KiekisNL
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18.12.2016 - 10:24
Contacteer:

het zal wel te maken hebben met de subsidies die er op hebben gezeten.
las laatst (weet niet meer waar) dat je hem wel legaal kan laten verwijderen maar dat je dan te weinig betaal;de bpm moet bij betalen aan de overheid.
of dit waar is zou ik niet weten, nog niet de tijd gehad om het uit te zoeken.
Groet Anton

================================================================================================================================
Volvo V50 D5 163PK GT MY2007 (dec-16-heden 155k>>)
Ford Focus 1.6TDCI 109PK MY2008 (gereden van 2013-2016 kmstand 122k>>255k)
Toyota Yaris TS 1.8 VVTI 136PK MY2007 (gereden van 2008-2013 kmstand 5k>>186k)
Renault Kangoo 1.8DTI MY2000 (gereden van 2004-2008 kmstand 85k>>205k)
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Vandaag is mijn roetfilter vervangen door de verkoper.

Wat behoorlijk opvalt is dat het verbruik met zeker 1ltr/100km is gedaald, de auto rijdt dus echt duidelijk zuiniger, daarnaast heb ik het gevoel dat de motor soepeler accelereert (maar dat zou ook een subjectief-gevoel kunnen zijn).
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

nielslu schreef: Vandaag is mijn roetfilter vervangen door de verkoper.

Wat behoorlijk opvalt is dat het verbruik met zeker 1ltr/100km is gedaald, de auto rijdt dus echt duidelijk zuiniger, daarnaast heb ik het gevoel dat de motor soepeler accelereert (maar dat zou ook een subjectief-gevoel kunnen zijn).
Dat is een betrouwbare meting... :-/
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Ik snap je reactie niet helemaal. Ik heb sinds het vervangen ongeveer 300 km gereden (vanuit Noord Brabant naar Groningen, dus het lijkt me dat ik al wel iets over het verbruik kan zeggen).
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

nielslu schreef: Ik snap je reactie niet helemaal. Ik heb sinds het vervangen ongeveer 300 km gereden (vanuit Noord Brabant naar Groningen, dus het lijkt me dat ik al wel iets over het verbruik kan zeggen).
Eh... nee. Mijn verbruik varieert ook tussen de 1:15,5 - 1:17,5 per tank. Dus dit zegt nog helemaal niets.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”