Gerammel rechtsvoor....zo af en toe..

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Peveo
2nd Gear member

Los je het ene probleem op dan krijg je er weer een bij..

Zo heel af en toe, voornamelijk als ik over een slechte weg rijd en en met rechts door een kuiltje rijd of zo, hoor ik wat geklapper rechtsvoor.
Het klinkt eerst alsof de schokbreker een maximale uitslag doet en zo tegen zijn grens aan bonkt en vervolgens hoor ik wat gerammel dat klinkt alsof er iets aan het wiel vast zit dat bij iedere omwenteling tegen de wielkas aan tikt.
Dit duurt een paar seconden en vervolgens is er niets meer aan de hand.. voor weken.
Zo af en toe gebeurt dit en die zo af en toe problemen zijn het lastigst.

Wagen is op de brug geweest en aan de onderkant eens goed beken door de garage maar niets vreemds waargenomen.
Wel is het zo dat een rubber aan de linkerkant vervangen moeten worden maar daar gaat over 2 weken een nieuwe as met rubbers in want dat was goedkoper( spoorstaaf of zoiets?), aan de rechterkant was het nog goed .

Iemand een idee wat dat geklapper kan zijn? Versleten schokbreker, veer ??
Als ik een paar keer op de voorkant duw hoor ik verder niets raars en nogmaals het komt een keer voor en is daarna weer over.
Maar ....ik houd niet van gerammel dus dat moet opgelost...
NJ8
4th Gear member

Hi, ik heb zelf ook zo iets aan de gang gehad. En het heeft lang geduurd voor dat ik door had wat het was.
Ok, het gaat bij mij om een XC70 van een nieuwe type, dus ik weet niet of de schokdempers van jouw serie het zelfde hebben.
Ik had last van erg irritant geklapper op klinkerweggetjes, en onregelmatig wegdek. Hoogst irritant, maar het bleek uiteindelijk ruimte te zijn in de schokbreker.

Dit is het filmpje dat pas bij complete demontage gemaakt kon worden, je ziet dus niets aan de auto en je vindt ook geen speling..

Misschien is dit wat jij ook hebt?

succes
Peveo
2nd Gear member

Nou NJ8 , het zou zo maar eens het zelfde issue kunnen zijn als ik je filmpje zou bekijk..
Binnenkort de apk dus daar laat ik gelijk maar naar kijken.
Gaat weer lachen worden want ik kan gelijk de remschijven voor laten vervangen en twee nieuwe sloffen er voor op laten leggen...
Peveo
2nd Gear member

Ff updaten....het gerammel is weg .Yess.

Wat was nu het geval... de rubbers van de voorwiel ophanging waren goed versleten en daar kwam al dat gerammel en getik vandaan.
Zowel links als rechts zijn de voorwiel ophanging vervangen en nu rijd mijn V70 weer als een zonnetje zonder gekletter en gerammel...dat is dus echt een hele verademing.
Gelijkertijd moesten ook de remschijven voorzijde vervangen worden net zoals een nieuw stel sloffen en dat zijn weer de Michelin Primacy 3 geworden.
Zal wel een leuke rekening worden maar ik ben wel zeer content met mijn zeer soepel rijdende V70
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”