Opeens op de snelweg stopt mijn rechter wisser ermee. Wat blijkt, het kogelgewrichtje van de rechterwisser is in 5 jaar wat opgeruimd, waardoor het stangetje van de motor naar de rechterwisser naar beneden viel. Bij de garage gekomen, blijkt dat het geheel vervangen moet worden ex btw 130 Euro zonder montage. Tijdelijk is de stang om het kogelgewricht gebogen, waardoor ik in ieder geval met dit weer verder kon. Alles werkt weer goed. Ik dacht dat Volvo milieutechnisch goed was: nee hoor, een stukje staal vervangen kan niet. De gehele constructie moet vervangen worden. Dat is toch geen manier. Een stangetje had niet meer dan 15 Euro hoeven kosten en dan had alles weer keurig gewerkt, zoals nu, nu het bijgebogen is.
Waardeloos, zo maak je auto's en reparaties DUUR!!
Maak je ruiten schoon ;-) goed voor het milieu
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Kun je dan even specifiek aangeven wat er dan waar gesmeerd moet worden? Loop ik dat gelijk even na. Of mag ik er vanuit gaan dat mijn dealer dat onder regulier onderhoud verstaat?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Jurgen S60
- 4th Gear member
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 09.10.2006 - 18:57
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Ik denk niet dat de dealer dit bij regulier onderhoud doet. Maar @Kreftie, waar o waar spuit je dat??
S60 for life!!
440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)
S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)
S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 25.05.2006 - 19:28
- Locatie: Achter de zeeuwse duinen
Jeetje...waar spuit je dat. Ik las dat er een kogelgewricht ruim was geworden.
Dus ik neem aan dat als je dat scherm onder de ruit (met die torx's) loshaalt je het mechaniek van de wissers ziet. En dan spuiten op de gewrichten. Ik ga nu niet weer naar buiten om het echt te sleutelen(weer die bouwlamp op het statief) . Ik kom net binnen van bougies wisselen. Maar ik ga het zeker een keer doen.
Het was een aanname, een leermoment.....geen ervaring.
Sorry voor het misverstand.
Dus ik neem aan dat als je dat scherm onder de ruit (met die torx's) loshaalt je het mechaniek van de wissers ziet. En dan spuiten op de gewrichten. Ik ga nu niet weer naar buiten om het echt te sleutelen(weer die bouwlamp op het statief) . Ik kom net binnen van bougies wisselen. Maar ik ga het zeker een keer doen.
Het was een aanname, een leermoment.....geen ervaring.
Sorry voor het misverstand.
Marco.
V70 2.5 - S60 D5
V70 2.5 - S60 D5