En dat is het ook! Het ontwerp van Fedde Talsma is tijdloos en de R-velgen staat haar prachtig.
Maar toch; Er zit wat onderhoud aan (EGR, Remschijven voor & Navi antenne) en na 10 jaar V50 wil ik eigenlijk wat nieuws met een lagere kilometerstand.
Zodoende ben ik in afwachting van goed nieuws van de belastingdienst alvast op jacht naar een mooie V60 met een budget tot zo'n €15.000 met wat rek naar boven als ze écht sexy is.
Even belangrijk als een caravan-trek-waardige diesel (163pk lijkt de sweet-spot) is het audio systeem. Ik zit veel alleen in de auto waarbij de heenrit naar kantoor steevast op BNR gebeurt en de terugrit met muziek op volume-10 om te ontstressen.
Mijn V50 heeft nu een high performance (niet premium) systeem dat ik met een kastje van Volvo-Tech (GROM MST-3) heb uitgebreid met MP3 weergave. De bediening is wennen, maar het klinkt heel prima.
Nu weet ik niets van de audio varianten van de V60. Het lijkt alsof er alleen een standaard en premium audio bestaat (herkenbaar aan de middenspeaker).
Dus daarom mijn vraag aan V60 eigenaren, en vooral de mensen die zijn overgestapt van een V50 (high performance) naar een V60.
• Heeft de V60 ook een base audio versie die ik moet vermijden en hoe herken ik deze aan de advertentiefoto's?
• Hoe verhoud de V60 "niet base" audio zich tot de high performance audio van de V50? (Subjectief, weet ik.. maar toch)
• Hoe zeldzaam is de premium audio? Ik kom deze in de advertenties alleen tegen bij heel recente modellen. Is dit pas later geïntroduceerd bij de V60?
Laat uw wijsheid me overrompelen!

Groet!