deur wil niet open
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Contacteer:
Beste jong588, allereerst welkom op het forum. En het is eigenlijk wel een beetje netter als je jezelf eerst even voorstelt in het daarvoor bestemde deel.
En niet alle V50's zijn gelijk. Dus je zal wat meer moeten vertellen over de auto. Meestal duidt het niet meer goed omhoog komen van het knopje op een storing in het ontgrendelingsmechanisme, dat kan zowel de module betreffen, als de diverse geleide punten waarlangs de diverse stangetjes lopen.
En niet alle V50's zijn gelijk. Dus je zal wat meer moeten vertellen over de auto. Meestal duidt het niet meer goed omhoog komen van het knopje op een storing in het ontgrendelingsmechanisme, dat kan zowel de module betreffen, als de diverse geleide punten waarlangs de diverse stangetjes lopen.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Contacteer:
Te beginnen met de deurbekleding. die moet eraf en dan kan je zien hoe het er bij ligt. Gaat bijna altijd met een paar schroefjes en een hoop clipjes... Als het mechaniek alleen maar zwaar loopt, is een beetje vet de oplossing, blijkt de vergrendelmotor de boosdoener: die zijn vrij prijzig, maar met enig zoeken ook wel tweedehands te vinden. Kwam onlangs nog een voorbij op marktplaats voor 50 euro. (Nog even gezocht, maar intussen weg). Ook bij de diverse sloopbedrijven zijn ze wel te vinden.
Het hangt er dus wel een beetje vanaf hoe handig je bent en hoever je zelf durft te gaan!
Het hangt er dus wel een beetje vanaf hoe handig je bent en hoever je zelf durft te gaan!
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
-
- Starter
reuze bedankt voor je heldere antwoord. ik denk dat ik maar eens moet gaan kijken achter de bekleding. soms ben ik wel handig, er gaat helaas ook wel eens wat mis. maar de deur doet het toch al niet goed, dus veel meer kan er niet mis gaan.
-
- 2nd Gear member
Slotmotoren gaan nogal eens kapot. Is een kwaaltje bij Ford/Volvo. Raadzaam is oom eerst storing uit te laten lezen. Als een motor blijft hangen of zwaar gaat krijg je een andere storingscode als dat er geen communicatie met de module is. Indien het slot(met motor en al) kapot is:
Deurpaneel eraf. Raam een stukje laten zakken en door de gaten in het binnenpaneel de raamklemmen losdraaien. Daarna raam omhoog en met schilderstape oid vastplakken aan je portier. Dan zit er boven het slotmechaniek (de kopkant)
een dopje, die haal je eruit en kun je met een (ik dacht) imbussleutel de klem van de buitenklink losdraaien. Daarna buitenklink demonteren en dan slot zelf met binnenpaneel en al demonteren.
Succes
Deurpaneel eraf. Raam een stukje laten zakken en door de gaten in het binnenpaneel de raamklemmen losdraaien. Daarna raam omhoog en met schilderstape oid vastplakken aan je portier. Dan zit er boven het slotmechaniek (de kopkant)
een dopje, die haal je eruit en kun je met een (ik dacht) imbussleutel de klem van de buitenklink losdraaien. Daarna buitenklink demonteren en dan slot zelf met binnenpaneel en al demonteren.
Succes
V50 T5 Polestar gekieteld en mét handbak!