Wat is momenteel de meest recente RTI kaart

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
Doeke Dobma
5th Gear member

Ik heb net een V70 uit 2004 gekocht, modeljaar 2005. De auto is 'fullutrustad' met onder meer het RTI systeem. Er zit echter maar 1 schijf bij, en daarop staan de kaarten van 2004. Het systeem lijkt traag en onhandig, maar ik wil het toch een kans geven. Dan moet ik echter wel de meest recente kaart hebben. Volgens mij is het systeem de MMM/P2001 (correct me if I'm wrong), maar wat is hier de meest recente kaart van? En komen er nog nieuwe updates uit? Ik lees zooooveel tegestrijdige info...
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Jers3n
5th Gear member

Hier staat wat officiële Volvo info over de meest recente uitgave (scrol wat naar beneden). Of here met iets gedetailleerdere info, op tweede tab o.a. part.nr., etc.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Doeke Dobma
5th Gear member

Bedankt, duidelijk. Najaar 2015 is dus de meest recente. Heb je zelf ook RTI?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Jers3n
5th Gear member

Yep, ik ben er tevreden mee, er zijn zeker actuelere en snellere systemen, maar die zitten weer niet in het dash wegegewerkt met bediening aan het stuur. Maar voor onze km's voldoet dit prima, ook met de 2014 versie van de kaarten, al is zo recent mogelijk natuurlijk altijd beter.

Enige minpunt is het navigeren van en naar het buitenland, bv. vakantiebestemming. In tegenstelling tot wat in de handleiding staat is het niet mogelijk (lukt mij althans niet met zowel 2007(?), 2012 als 2014 DVD's) om van of naar een bestemming in een land dat niet op de gebruikte DVD staat te navigeren, ook niet via hoofdwegen. Om omslachtig wisselen van DVD's (bij de grens) te voorkomen gebruik ik op de heen- en terugweg naar een bestemming in bv Frankrijk de 2012 DVD, in die versie stond NL nog op zowel de DVD met België, Frankrijk, Spanje, etc als op de DVD met Duitsland etc.
Met de 2014 versie, en ik vrees ook met de 2015 versie, zal het systeem van NL naar bv. Genua met de DVD2 een route via Oostenrijk aangeven omdat Zwitserland niet op die DVD staat.
En wil je naar Nice (wat dmv 2x de DVD's wisselen en dan laatste 10 of opgeslagen locatie, wel te selecteren is) dan zal het systeem een route aangeven naar het hemelsbreed dichtstbijzijnde punt op de grens met Italië, maar ook dan weer via Oostenrijk.... (Frankrijk, België en Zwitserland staan immers niet op DVD2)
Dus wil je vanuit NL naar bv Nice via de 'normale route' je eigenlijk eerst navigeren naar het punt waar je 'DVD2 af rijdt' (op de grens met België), daar wisselen naar DVD1 en dan je eindbestemming in Nice invoeren.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”