De V70 D5 van 2005 heeft een klein probleempje. Hij moet wat langer starten om uiteindelijk aan te slaan. 3 seconden heeft hij vaak wel nodig. Misschien wel 4. In élk geval langer dan normaal. Daarbij komt dat hij soms op 4 van de 5 cilinders loopt. Klein tikje gas en alles loopt weer zoals normaal.
Afgelopen week mee naar Rome geweest. 3700km verder weer thuis en helemaal top, afgezien het starten.
Buiten het starten niets aan de hand dan bij koude motor een piepend riempje en wat gerinkel bij volgas, waarvan ik denk dat het de afdekplaat is van het uitlaatspruitstuk (zit scheurtje in die afdekkap).
Een vriend van me dacht aan een defecte verstuiver. Na wat op internet zoeken komen de klachten overeen.
Ik heb dus CarRec gebeld in Soesterberg voor een prijsindicatie.
4u arbeidsloon €268
5 verstuivers controleren €87.50
Bij het vervangen van een verstuiver €175 voor een gereviseerde + €30 voor het inleren.
Dat maakt een totaal van 560.50 (en 765.50 bij twee injectoren wat natuurlijk ook kan)
Ik schrok een beetje van de prijzen. Wat een verstuiver kost wist ik wel, maar dat dat blijkbaar ook zoveel werk moet zijn..
Is er misschien een andere optie om de klachten te verhelpen, die ik over het hoofd heb gezien?
Hier op het forum las ik wat positieve reacties over het additive Bardahl Common Rail Diesel Injector. Eigenlijk heb ik hier niet veel hoop op maar misschien moet ik dat eerst maar eens proberen.
Alternatief voor vervangen verstuiver D5
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
MarioC70 schreef:Een lekke injector is stuk,daar helpt een flesje ook niet meer tegen..
Volvo rijden repareren is nu eenmaal duur,dat wordt bij aanschaf helaas wel is vergeten..
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Je woont vlakbij Uden, daar heeft Dennis zijn werkplaats, wellicht kan hij je helpen. Scheelt iig een hoop arbeidsloon. Hier een topic over zijn werkzaamheden.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28437
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Verstuivers slijten nu eenmaal, dat is niet anders. Wat is de km stand van je auto?
Allerhande toevoegingen hebben geen enkel nut bij versleten verstuivers.
Allerhande toevoegingen hebben geen enkel nut bij versleten verstuivers.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Haal het zaakje eerst maar eens los. Ik gok op een brandplaatje die aan het einde is en, als je dan toch bezig bent, even alle brandplaatjes vervangen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- johan1989
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 30.11.2008 - 12:17
- Locatie: Delwijnen - Ede
@MarioC70,
Ik weet dat auto rijden duur is (net als alle andere merken)
Maar ik heb mn pa van een 307 in een echte auto gepraat. Dus drie weken na de aankoop gelijk zo'n reparatie is niet zo grappig. Ik had eigenlijk ingeschat dat het wel mee zou vallen.
Verder is mijn pa meer van 'wat moet dat moet, het leven kost weleens geld'. Ik zie graag dat hij wat vertrouwen krijgt in Volvi
@Quota,
Eensch
@t5power,
Hoe kan ik met deze Dennis in contact treden?
@lint,
260.000km
Daar had ik al het vermoeden van. Hij doet dat echter niet altijd, dus ik had even de illusie dat het misschien vuil oid was.
Ik weet dat auto rijden duur is (net als alle andere merken)
Maar ik heb mn pa van een 307 in een echte auto gepraat. Dus drie weken na de aankoop gelijk zo'n reparatie is niet zo grappig. Ik had eigenlijk ingeschat dat het wel mee zou vallen.
Verder is mijn pa meer van 'wat moet dat moet, het leven kost weleens geld'. Ik zie graag dat hij wat vertrouwen krijgt in Volvi

@Quota,
Eensch
@t5power,
Hoe kan ik met deze Dennis in contact treden?
@lint,
260.000km
Daar had ik al het vermoeden van. Hij doet dat echter niet altijd, dus ik had even de illusie dat het misschien vuil oid was.
Volvo S70 2.5 Exclusive line 1997 LPG
Volvo 760 2.3TIC 1985 TE KOOP
Volvo XC70 D5 Summum 2005 is van Pa
Volvo S70 2.5 Comfort line 1997 LPI
Volvo 460 1.8i Dynamic line 1996
Ford Orion 1986
Volvo 760 2.3TIC 1985 TE KOOP
Volvo XC70 D5 Summum 2005 is van Pa
Volvo S70 2.5 Comfort line 1997 LPI
Volvo 460 1.8i Dynamic line 1996
Ford Orion 1986
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
HUH, ik stond er bij en keek er naar toen bij mijn vorige liefde een injector "nat" was en vakkundig door een Volvomonteur werd gerepareerd en tevens werd voorzien van een nieuw brandplaatje. Maar als jij het zegt zal het wel zo zijn en ben ik bij de poot genomen. Dun koperen dingetje c.q. plat ringetje, dat is toch een brandplaatje?MarioC70 schreef:Een D5 heeft geen brandplaatjes...
Injector heeft inwendige lekkage..
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Daarvan heb ik er ook 5 Ger 
Was er ook stellig van overtuigd dat mijn monteur ze ook brandplaatjes noemde

Was er ook stellig van overtuigd dat mijn monteur ze ook brandplaatjes noemde
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- TPRPowerflush
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 20.01.2013 - 22:30
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
Injectoren van Volvo diesels gaan niet snel kapot, de moderne diesl brandstof betaat uit mengels die niets meer met de oude diesel olie te maken hebben.
Vaak helpt reinigen van de injectoren met een echt goed professioneel additief of een goede ultrasoon reiniging ook.
Dat kost altijd beel veel minder dan vervangen....
Vaak helpt reinigen van de injectoren met een echt goed professioneel additief of een goede ultrasoon reiniging ook.
Dat kost altijd beel veel minder dan vervangen....
Powerflush in de randstad?
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
Volgens mij is het (stalen?) brandplaatje van "vroeger" niet gelijk aan het koperenringetje wat nu wordt gebruikt als "afsluiting".
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Sorry,even een correctie,we vervangen er gemiddeld 15a20 per maand ivm lekkage ,allemaal D5 serie en veel eerste modellen.TPRPowerflush schreef:Injectoren van Volvo diesels gaan niet snel kapot, de moderne diesl brandstof betaat uit mengels die niets meer met de oude diesel olie te maken hebben.
Vaak helpt reinigen van de injectoren met een echt goed professioneel additief of een goede ultrasoon reiniging ook.
Dat kost altijd beel veel minder dan vervangen....
Je kunt ze zelf simpel testen door te retouropbrengs te meten.Is die teveel bij een of meerdere injectoren,dan is er een inwendige lekkage.
Met als gevolg moeilijk of niet aanslaan.
Je kunt tijdens het starten iemand anders de retourslang dicht laten knijpen,start hij dan wel vlot,is er een injector lek of meerdere.
- alfapan
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 07.03.2013 - 13:59
- Locatie: Makkum
Kan je de "oude " verstuivers ook vervangen voor betere ? Ze zeggen dat de nieuwe d5 (2006) betere verstuivers hebben. Of kan dit niet ivm met andere drukken?MarioC70 schreef:
Sorry,even een correctie,we vervangen er gemiddeld 15a20 per maand ivm lekkage ,allemaal D5 serie en veel eerste modellen.
Je kunt ze zelf simpel testen door te retouropbrengs te meten.Is die teveel bij een of meerdere injectoren,dan is er een inwendige lekkage.
Met als gevolg moeilijk of niet aanslaan.
Je kunt tijdens het starten iemand anders de retourslang dicht laten knijpen,start hij dan wel vlot,is er een injector lek of meerdere.
Volvo 440
Fiat punto 1.9 jtd elx
Alfa romeo 156 1.9 jtd 8v edizione limitata nr.391
Alfa romeo 145 2.0 qv
Alfa romeo 159 1.9 jtd 16v distinctive (SQUADRA massimo, egr dicht,swirl vol open)
Fiat punto evo mylife 1.3jtd
Volvo V70 d5 move MY2005 (VOLVOTUNE eco-powertune, egr dicht)
Fiat punto 1.9 jtd elx
Alfa romeo 156 1.9 jtd 8v edizione limitata nr.391
Alfa romeo 145 2.0 qv
Alfa romeo 159 1.9 jtd 16v distinctive (SQUADRA massimo, egr dicht,swirl vol open)
Fiat punto evo mylife 1.3jtd
Volvo V70 d5 move MY2005 (VOLVOTUNE eco-powertune, egr dicht)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Hier is zijn profiel:johan1989 schreef:
@t5power,
Hoe kan ik met deze Dennis in contact treden?
http://www.volvo-forum.nl/profile.php?m ... file&u=763
Daar heb je knopje PM, daar kun je berichtje sturen!
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Ik heb nog geen ervaring met injectors van volvo maar weet dat bij andere merken die krengen soms muurvast kunnen zitten dus dan begrijp ik wel dat ze voor de zekerheid 4 uur rekenen om ze er uit en in te zetten.
Nogmaals ik heb geen idee of bij volvo ze ook vaak zo vast zitten...
Je kan er ook voor kiezen ze zelf er uit te halen en dan te laten testen bij een bedrijf.
Voor mijn landrover tijdje terug ook gedaan en voor het testen rekende dat bedrijfje nog geen 20 euro weet ik nog. (bij mij waren ze goed en lag het aan mijn diesel pomp dat hij zo idioot veel rookte... :mrgreen:
Nogmaals ik heb geen idee of bij volvo ze ook vaak zo vast zitten...
Je kan er ook voor kiezen ze zelf er uit te halen en dan te laten testen bij een bedrijf.
Voor mijn landrover tijdje terug ook gedaan en voor het testen rekende dat bedrijfje nog geen 20 euro weet ik nog. (bij mij waren ze goed en lag het aan mijn diesel pomp dat hij zo idioot veel rookte... :mrgreen:
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- dennis850estate
- Forumsponsor
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
meestal zijn ze redelijk los te krijgen maar niet altijd. Ik ben van de week ongeveer een uur per verstuiver bezig geweest om ze uit een blok te krijgen om een wervelklep te vervangen. ze waren volledig aangekoekt met roet, de onderlegplaatjes waren hier dus gewoon lek.arjan_de_jong schreef:Ik heb nog geen ervaring met injectors van volvo maar weet dat bij andere merken die krengen soms muurvast kunnen zitten dus dan begrijp ik wel dat ze voor de zekerheid 4 uur rekenen om ze er uit en in te zetten.
Nogmaals ik heb geen idee of bij volvo ze ook vaak zo vast zitten...
- dennis850estate
- Forumsponsor
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
zo makkelijk is hett5power schreef:Hier is zijn profiel:johan1989 schreef:
@t5power,
Hoe kan ik met deze Dennis in contact treden?
http://www.volvo-forum.nl/profile.php?m ... file&u=763
Daar heb je knopje PM, daar kun je berichtje sturen!
