Inmiddels 287K op de teller, motor (D5 185pk) liep een beetje rauw en bij vol gas kwam de geartronic in 6e versnelling lucht tekort.
EGR was al eerder dicht gezet bij tuning naar 225pk door Volvoltune.
Gisteren bij Martin van MMTS in Oldenzaal lang geweest voor reinigen air intake, oliewissel en stuurhuis flush.
Na schoonmaken hardware is ook e.e.a. software matig gekalibreerd en ik heb een nieuw auto!
Rij nu bijna 10% zuiniger, motor loopt stuk rustiger en reageert veel beter op gaspedaal, zelfs de geartronic schakelt soepeler.
Aanrader!
Air intake
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Vanwaar die stuurhuisflush?
Enneh, gisteren e.e.a. laten doen en een dag later kunnen concluderen dat ie 10% zuiniger is geworden. Opmerkelijk.
Enneh, gisteren e.e.a. laten doen en een dag later kunnen concluderen dat ie 10% zuiniger is geworden. Opmerkelijk.
Laatst gewijzigd door JosW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- MichelV70
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 26.05.2007 - 13:05
- Locatie: Dalfsen
Niet omdat er spelling op zit want daarvoor heeft het geen zin, maar preventief onderhoud!Vanwaar die stuurhuisflush?
Op een summum uitvoering kan je op de bc je ca. gemiddeld verbruik aflezen zit dat niet op die goedkoopste kinetic uitvoering?Enneh, gisteren e.e.a. laten doen en een dag later kunnen concluderen dat ie 10% zuiniger is geworden. Opmerkelijk.
In ieder geval wervelkleppen, verder weet ik het niet. Auto heeft tijdje met vida gecommuniceerd, voor meer info zou je mmts kunnen bellen.Ik ben wel benieuwd wat er dan precies is gekalibreerd en hoe?
XC60 D4 Inscription 2016
Polestar 2 awd
Polestar 2 awd