Mijn broertje (Arie 2.5 t) heeft een XC 90 met een 3.2 op LPG.
Hij is erg tevreden.
Dus wellicht kun je hem specifieke dingen vragen?
Ervaring 3.2 op LPG?
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 27.02.2017 - 20:04
Bedankt voor al jullie reacties! Ik ben nu een topic van iemand anders aan het misbruiken voor mijn eigen zoektocht. Dus ik open wel een eigen topic voor mijn zoektocht. Inmiddels heb ik mijn zoektocht naar een 3.2 op LPG losgelaten maar blijf nog wel op zoek naar een V70, voorkeur voor gas maar is inmiddels dankzij het rekenvoorbeeld van NJ8 en de opmerking van Walter geen must maar meer een nice to have.
Ik heb mijn oog nu laten vallen op een 2.5FT en een T4... tja het loopt nogal uiteen.
Ik heb mijn oog nu laten vallen op een 2.5FT en een T4... tja het loopt nogal uiteen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 17:33
- Locatie: Voorschoten
Bij mijn s60 2.4 na 450kkm op lpg nog nooit naar kleppen laten kijken. En zonder flashlube. Loopt 1 op 10/11 en als een zonnetje. Kan dus geen diesel tegenop.
Nu aan het kijken voor v70 2.5ft of de 3.2 v6.
Nu aan het kijken voor v70 2.5ft of de 3.2 v6.
S60 2.4 190pk LPi Polartic Blue Pearl (2001)
V70 2.5T LPi Black Edition (2008)
V70 2.5T LPi Black Edition (2008)
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24604
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
De 2.4 is een totaal ander blok dan de 3.2. En een 3.2 V6 wordt lastig
is een zes-in-lijn

Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- PdJ
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 27.09.2008 - 13:48
Hey Flyer,
Je keuze voor een 2.5FT op gas zou een heel goede kunnen zijn. Rijd deze zelf ook.
De FT kan ook op Ethanol/E85 rijden wat net als LPG zorgt voor een hetere verbranding. De motor is daarop al aangepast en dus beter bestand tegen rijden op gas.
Heb bij mijn installatie alsnog klepsmeersysteem laten installeren. Niet nodig in de FT, maar onder het mom baat het niet dan schaadt het niet.
Destijds is de LPG installatie er bij 70.000 km ingezet. Nu bij 275.000 km nog nooit een issue mee gehad.
Dan de keuze LPG/diesel. Heb daar zelf heel veel mee lopen rekenen en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het om het geld niet te doen is. Zullen beiden ongeveer hetzelfde kosten als je tussen 30.000 en 50.000 km per jaar rijd.
Rijdt je minder (zeg 15000km/j), en zit de tank er al in dan kan het idd voordeliger uitpakken. Maar als je dan kijkt wat de totaalkosten zijn in vergelijking met benzine rijden, dan ga je er heus niet rijk aan worden.
Ik rijd redelijk veel (ca. 40.000 / 50.000 jaar) en vind diesel gewoon vies. Is persoonlijk. Hou er gewoon niet van.
Al met al, 2.5FT is een hele goede combi. In mijn geval al 4 jaar en 200.000km probleemloos.
Je keuze voor een 2.5FT op gas zou een heel goede kunnen zijn. Rijd deze zelf ook.
De FT kan ook op Ethanol/E85 rijden wat net als LPG zorgt voor een hetere verbranding. De motor is daarop al aangepast en dus beter bestand tegen rijden op gas.
Heb bij mijn installatie alsnog klepsmeersysteem laten installeren. Niet nodig in de FT, maar onder het mom baat het niet dan schaadt het niet.
Destijds is de LPG installatie er bij 70.000 km ingezet. Nu bij 275.000 km nog nooit een issue mee gehad.
Dan de keuze LPG/diesel. Heb daar zelf heel veel mee lopen rekenen en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het om het geld niet te doen is. Zullen beiden ongeveer hetzelfde kosten als je tussen 30.000 en 50.000 km per jaar rijd.
Rijdt je minder (zeg 15000km/j), en zit de tank er al in dan kan het idd voordeliger uitpakken. Maar als je dan kijkt wat de totaalkosten zijn in vergelijking met benzine rijden, dan ga je er heus niet rijk aan worden.
Ik rijd redelijk veel (ca. 40.000 / 50.000 jaar) en vind diesel gewoon vies. Is persoonlijk. Hou er gewoon niet van.
Al met al, 2.5FT is een hele goede combi. In mijn geval al 4 jaar en 200.000km probleemloos.
v40 black - sports - 1.9d - 2003 || v70 black sapphire - 2.4 - LPG (vanaf 100dkm) - 2004 || c30 silver+brown - 1.6d - 2007 || v70 savile grey met. - 2.5ft - LPG (vanaf 70dkm) - 2008 || subaru outback tugnsten metallic - 2.5i - LPG (vanaf 20dkm) - 2019 - c40 recharche extended range rwd - 2024