Hallo allemaal,
Al een tijdje lees ik mee op dit forum, maar ben niet echt actief met berichten plaatsen. Sinds jaren een fervent Volvorijder en sinds dec 2015 in een v50 2.0d, modeljaar 2008. Deze is inmiddels toe aan een stel nieuwe banden, maar ik ben niet kapot van de huidige.
Hij staat op 17" lichtmetaal, met nu continental contisport in de maat 225/50 r17. Ik lees hier verschillende maten in 17", maar wil eigenlijk niet minder rubber. Comforttechnisch gezien vindt ik deze banden al vrij hard/hobbelig, maar ik heb ook cuppende achterband. Erg irritant, dus onlangs verplaatst naar voor om even wat sneller het rubber op te maken.
In het verleden was ik altijd wel fan van michelin, maar eerlijk gezegd moet ik zeggen dat ik niet perse merkvast ben. Op dit moment toch een setje primacy 3's op het oog. Iemand ervaring met deze band onder de v50, of wellicht een andere goede suggestie in deze maat? Ik maak redelijk wat km's, dus brandstof en slijtvastheid zijn wel een sterke drijfveer.
Dank en groet,
Otto
Zomerbanden 2017
-
- 3rd Gear member
ik heb zojuist een setje vredestein ultrac centa laten monteren in 16 inch.
al vele merken gehad waarbij de goedkope banden mij ervan overtuigd hebben dat goedkoop duurkoop is.
michelin rijdt erg goed maar slijt ook snel, conti sportcontact was ik altijd fan van maar niet goedkoop.
de bandenlabel is niet represantatief als ik naar de verschillende testen kijk in nederland en duitsland.
deze vredesteins zijn erg goed getest, komen goed uit de reviews en voor 70 euro all in vind ik het een goede koop,
over het algemeen kun je niet echt verkeerd gaan met een goed merk band.
al vele merken gehad waarbij de goedkope banden mij ervan overtuigd hebben dat goedkoop duurkoop is.
michelin rijdt erg goed maar slijt ook snel, conti sportcontact was ik altijd fan van maar niet goedkoop.
de bandenlabel is niet represantatief als ik naar de verschillende testen kijk in nederland en duitsland.
deze vredesteins zijn erg goed getest, komen goed uit de reviews en voor 70 euro all in vind ik het een goede koop,
over het algemeen kun je niet echt verkeerd gaan met een goed merk band.
-
- 2nd Gear member
Het verbaast me dat niemand vraagt wat zijn (de topic starter) eisen zijn aan.
Wil je een sportieve, een stille, een brandstofbesparende....
Je kan een Michelin Pilot Sport bv niet vergelijken met een Continental efficientgrip.
Wil je een sportieve, een stille, een brandstofbesparende....
Je kan een Michelin Pilot Sport bv niet vergelijken met een Continental efficientgrip.
V50 T5 Polestar gekieteld en mét handbak!