Wat is je volvo nog waard?
Deze vraag hield me deze vakantie bezig omdat ik er na de zomervakantie afstand van wil gaan doen. (we gaan benzine rijden)
Als je een rondje MP of andere sites doet dan gaan de prijzen tussen de 2500 euro tot over de 10000,-
De prijs word natuurlijk bepaald door de km stand, maar wat is veel, onder de twee ton heb je volgens mij goud in handen.
Tussen de 3 en de 3.5dkm heb je het op diesel gebied wel voor elkaar volgens mij.
(bij garage vd Zande in Apeldoorn zien ze de waarde van een goede volvo in)
Ook opties is een hele belangrijke, kijk airco en cruise zitten er altijd op.
Dealer onderhouden is ook een goede en wat te zeggen van distributie vervangen ja/nee.
Allemaal factoren voor het bepalen van een prijs.
En wat is nou handiger, verkopen onder liefhebbers zoals hier, particulier verkoop, inruil bij een specialist of inruil bij een dealer van je volgende wagen.
(toen ik laatst het eea vroeg bij een mazda dealer wist hij totaal niet wat een volvo van deze bouwjaren doet.)
Voor welk bedrag mag jouw volvo weg?
En is dat reeel?
Kun je dat onderbouwen met (unieke) opties?
En misschien is het leuk om elkaars volvo te taxeren.
Lijkt me een leuke discussie
Wat is je volvo nog waard?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
- Locatie: West-Friesland
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
-
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48
Particulier krijg je er het meeste voor. Dealer onderhouden zou eigenlijk geen meerwaarde moeten geven. Ik heb een import auto zonder aantoonbaar onderhoud. Echter door aankoopkeuring, aanschaf met garantie, distributieriem vervangen, automaat gefixed, toch gewoon de marktprijs er voor betaald. De XC70's zijn beste lang waarde vast heb ik gemerkt. De ANWB koerslijst klopt in mijn geval wel. Zat er zelfs nog onder in aanschaf.
https://www.anwb.nl/auto/koerslijst#/kenteken
XC70, 11-2003, op dit moment 197000. Bovag met garantie 9250, dealer met garantie 9600, inruil 6750, verkoop tussen particulieren 7300. Meeneemprijs 7650, dagwaarde 8500.
Ik heb een jaar geleden met 178000 iets van 8200 voor betaald incl afleverbeurt enzo. Dat was een paar 100 euro.
Als ik 'm nu zou verkopen, zou ik er minimaal 7300 voor willen hebben.
https://www.anwb.nl/auto/koerslijst#/kenteken
XC70, 11-2003, op dit moment 197000. Bovag met garantie 9250, dealer met garantie 9600, inruil 6750, verkoop tussen particulieren 7300. Meeneemprijs 7650, dagwaarde 8500.
Ik heb een jaar geleden met 178000 iets van 8200 voor betaald incl afleverbeurt enzo. Dat was een paar 100 euro.
Als ik 'm nu zou verkopen, zou ik er minimaal 7300 voor willen hebben.
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Particulier verkopen inderdaad. Of inruilen, levert iets minder op maar scheelt een hoop gezeur voor en na de verkoop. Ook wat waard. Vooral omdat bij een auto in de categorie jaartje of 12 het verschil in opbrengst een paar honderd euro is. Serieus geld maar je moet er ook het nodige voor doen.
Houd je wagen tot ie 15+ is dan wordt hij fiscaal interessant voor ondernemers (25% bijtelling over dagwaarde bij zakelijk gebruik en alle kosten dan zakelijk te nemen).
Als je de markt, ANWB koerslijst en Zomoto.nl met elkaar vergelijkt krijg je wel een aardig beeld.
Non-volvo voorbeeld: net een Golf+ automaat van mijn ouders ingeruild. 4750 gekregen, met een paar optische puntjes die verholpen moesten worden. Reparatiekosten poetsbeurt en straks afleverbeurtje kost iets van 500 tot 750. Staat nu te koop bij dezelfde partij, voor 6450. Geeft ie nog 250 op weg dus marge op de auto is rond de 750.
Particulier had ik die 4750 er niet uitgehaald denk ik, door de optische dingetjes. En ik had m voor een paar honderd niet bijgewerkt gekregen. Kortom, autohandel neemt de besognes en het risico van je over. Dat kost iets maar 'leven en laten leven' toch? De vervangende bolide is netjes afgeleverd en als je iemand het vel over de oren trekt is dat waar hij zijn besparing gaat zoeken.....
Wat was mijn Volvo waard? De vorige is rond de ANWB lijst voor particuliere verkoop vertrokken. Met een snelle deal. Meer had er beslist ingezeten maar dan had ik de tijd moeten nemen. Dit was prima zo. De huidige Volvo is van de leasefirma, dus die mogen het straks, over een jaar of 3, gaan uitzoeken
Houd je wagen tot ie 15+ is dan wordt hij fiscaal interessant voor ondernemers (25% bijtelling over dagwaarde bij zakelijk gebruik en alle kosten dan zakelijk te nemen).
Als je de markt, ANWB koerslijst en Zomoto.nl met elkaar vergelijkt krijg je wel een aardig beeld.
Non-volvo voorbeeld: net een Golf+ automaat van mijn ouders ingeruild. 4750 gekregen, met een paar optische puntjes die verholpen moesten worden. Reparatiekosten poetsbeurt en straks afleverbeurtje kost iets van 500 tot 750. Staat nu te koop bij dezelfde partij, voor 6450. Geeft ie nog 250 op weg dus marge op de auto is rond de 750.
Particulier had ik die 4750 er niet uitgehaald denk ik, door de optische dingetjes. En ik had m voor een paar honderd niet bijgewerkt gekregen. Kortom, autohandel neemt de besognes en het risico van je over. Dat kost iets maar 'leven en laten leven' toch? De vervangende bolide is netjes afgeleverd en als je iemand het vel over de oren trekt is dat waar hij zijn besparing gaat zoeken.....
Wat was mijn Volvo waard? De vorige is rond de ANWB lijst voor particuliere verkoop vertrokken. Met een snelle deal. Meer had er beslist ingezeten maar dan had ik de tijd moeten nemen. Dit was prima zo. De huidige Volvo is van de leasefirma, dus die mogen het straks, over een jaar of 3, gaan uitzoeken

-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 21.09.2008 - 08:04
- Locatie: Onder de rook van Utrecht
Ik heb mijn D5 uit 2003 gekocht voor de marktwaarde: €2.450, zonder onderhandelen, bij een handelaar met hoog volume . Dus het verhaal heeft twee kanten. Alles werkte, de onderhoudshistorie was bekend. De typische zwakke punten waren nog niet aan de beurt (leek het). Hij stond alleen nog op winterbanden, maar daar wist ik ook wel raad mee;-) APK had hij net de maand ervoor gehad.
Die hoge km standen schrikken kopers af en dat vind ik nu juist het leuke / charmante van Volvo; ze hebben de geschatte levensduur schromelijk onderschat!
Die hoge km standen schrikken kopers af en dat vind ik nu juist het leuke / charmante van Volvo; ze hebben de geschatte levensduur schromelijk onderschat!
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20921
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Auto's en hoge km-standen ... Er zijn nog steeds mensen die denken dat auto's instorten na 100.000 km en dat "alles" dan vervangen moet worden.
Al mijn auto's, en later als onze auto's, waren bij aanschaf flink ingereden en nooit hebben we bijzondere kosten gehad. Terwijl de buren elke 2 jaar een nieuwe kochten ("er moeten nieuwe banden op") reden wij heerlijk door met onze versleten auto's.
Ik zie mijn huidige auto tussen de 5 en 10k staan op internet, de Volvo's die ik gereden heb zelfde verhaal. Het is maar net wat iemand vraagt en of je dat wilt betalen.
Al mijn auto's, en later als onze auto's, waren bij aanschaf flink ingereden en nooit hebben we bijzondere kosten gehad. Terwijl de buren elke 2 jaar een nieuwe kochten ("er moeten nieuwe banden op") reden wij heerlijk door met onze versleten auto's.

Ik zie mijn huidige auto tussen de 5 en 10k staan op internet, de Volvo's die ik gereden heb zelfde verhaal. Het is maar net wat iemand vraagt en of je dat wilt betalen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 4th Gear member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
- Locatie: West-Friesland
Jeetje voor die xc word de waarde wel hoog ingeschat, Positief!
Wat betrefd de D5 van lampje, vind ik 2750 wat te kort.
Overigens is dit wel de anwb waarde, (zie het linkje hierboven)
Bij een bovag bedrijf met garantie moet de mijne 4400 kosten, dat is bijna twee keer zoveel.
Mijn v heeft een paar bijzondere opties (7zitter, standkachel, vol leer, beker houders, houten driespaaks stuur)
Maar opties wegen nauwelijks mee.
Voor de liefhebbers bieders en taxateurs deze opgaaf:
Volvo V70 D5 automaat 2002
315000km
Red venetian pearl (bordeaux rood)
Licht bruin volledig leer.
Dealer onderhouden.
eigenaar sinds 2011 (6 jaar)
Enkele opties.
Standkachel
Derde bankje.
Houten driespaaks stuur.
Automaten bak geflusht (2016)
Distriebutieriem vervangen (2016)
rechts achter bij het achterlicht een klein deukje (taxatie 650 euro)
Wel moet hij in juli nog een beurt+ apk hebben.
Foto plaatsen lukt even niet.
Wat moet hij opleveren?

Wat betrefd de D5 van lampje, vind ik 2750 wat te kort.
Overigens is dit wel de anwb waarde, (zie het linkje hierboven)
Bij een bovag bedrijf met garantie moet de mijne 4400 kosten, dat is bijna twee keer zoveel.
Mijn v heeft een paar bijzondere opties (7zitter, standkachel, vol leer, beker houders, houten driespaaks stuur)
Maar opties wegen nauwelijks mee.
Voor de liefhebbers bieders en taxateurs deze opgaaf:
Volvo V70 D5 automaat 2002
315000km
Red venetian pearl (bordeaux rood)
Licht bruin volledig leer.
Dealer onderhouden.
eigenaar sinds 2011 (6 jaar)
Enkele opties.
Standkachel
Derde bankje.
Houten driespaaks stuur.
Automaten bak geflusht (2016)
Distriebutieriem vervangen (2016)
rechts achter bij het achterlicht een klein deukje (taxatie 650 euro)
Wel moet hij in juli nog een beurt+ apk hebben.
Foto plaatsen lukt even niet.
Wat moet hij opleveren?

Laatst gewijzigd door w.stif op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
-
- 4th Gear member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
- Locatie: West-Friesland
Leuk even.
Zoek op een bekende verkoopsite naar een soort gelijke wagen die je nu hebt.
Ik vind het schrikbarend.
Maar ook weer opvallend.
Zoek op een bekende verkoopsite naar een soort gelijke wagen die je nu hebt.
Ik vind het schrikbarend.
Maar ook weer opvallend.
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
-
- 4th Gear member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
- Locatie: West-Friesland
Ik ben nog steeds verbaast, hoe is het toch mogelijk dat deze V's zo in prijzen verschillen. Ze staan echt tussen de 2500 en 9500 te koop.
Bouwjaar kilometerstand en opties maken wel iets uit maar niet veel.
In de maand juni laad ik hem apk keuren en een beurtje geven.
Dit bij een erkende volvo specialist.
Na mijn vakantie zet ik hem dan te koop.....
Bouwjaar kilometerstand en opties maken wel iets uit maar niet veel.
In de maand juni laad ik hem apk keuren en een beurtje geven.
Dit bij een erkende volvo specialist.
Na mijn vakantie zet ik hem dan te koop.....
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6307
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik kies er voor om mijn auto zelf te verkopen. Waarom? Omdat ik dat leuk vind en het simpelweg in de meeste gevallen geld oplevert zowel bij de verkoop van de oude en aanschaf van de nieuwe.
Ik verkoop altijd met een ANWB contract. Dan ligt alles netjes vast.
Onlangs met mijn XC90 gedaan. Summum D5 GT met heel veel opties, MY2007. Technisch in perfecte staat (meer dan 10K uitgegeven aan onderhoud in 4 jaar), maagdelijke km. stand van slechts 240K en met een OH beurt bij de dealer. Ik wil geen meuk kopen en verkopen doe ik dat dus ook niet. Optisch hier en daar wel een kras en wat van die kleine K%$# deukjes van een portier. Het heeft mij al met al een dag werk gekost denk ik inclusief twee proefritten.
De inruilprijs bij de dealer varieerde van 6,5K tot 8,5K. Bij een handelaar kreeg ik 11K, maar dan geen korting op de V60 D6. Helaas voor hem vond mijn vrouw het interieur niet mooi en had deze al 200K op de teller, overigens wel in smetteloze staat! (Diezelfde auto is inmiddels 2K in prijs gezakt dus wel duidelijk waar de marge op de inruilprijs zat).
Uiteindelijk de XC90 via MP verkocht voor een prijs netjes conform ANWB koerslijst. Is dat reëel? Tja, de nieuwe eigenaar had het geld er voor over en is er nog steeds blij mee naar ik heb begrepen.
Heb daarmee toch minimaal een 2,5K in de zak gehouden. Mijn D6 zonder garantie, maar na aankoopkeuring, gekocht en ook daarmee een aantal duizenden euro's voorlopig in de zak gehouden.
Handelaar blij want die was van zijn (aankomende) winkeldochter af, ik blij want ik heb nu een top D6 met net een ton op de teller en full options en nog geld in de zak voor andere leuke dingen of eventuele tegenvallers.
Wat betreft het grote verschil in prijzen is mijn ervaring dat sommige reëel zijn en sommige gewoon niet. Maar prijzen zijn gewoon afhankelijk van heel veel factoren, zoals o.a. het business model van het autobedrijf. Veel auto's met weinig marge of een paar auto's met veel marge levert aan het eind van het jaar hetzelfde resultaat op. Een deal is volgens mij goed als beide partijen er blij mee zijn.
Ik verkoop altijd met een ANWB contract. Dan ligt alles netjes vast.
Onlangs met mijn XC90 gedaan. Summum D5 GT met heel veel opties, MY2007. Technisch in perfecte staat (meer dan 10K uitgegeven aan onderhoud in 4 jaar), maagdelijke km. stand van slechts 240K en met een OH beurt bij de dealer. Ik wil geen meuk kopen en verkopen doe ik dat dus ook niet. Optisch hier en daar wel een kras en wat van die kleine K%$# deukjes van een portier. Het heeft mij al met al een dag werk gekost denk ik inclusief twee proefritten.
De inruilprijs bij de dealer varieerde van 6,5K tot 8,5K. Bij een handelaar kreeg ik 11K, maar dan geen korting op de V60 D6. Helaas voor hem vond mijn vrouw het interieur niet mooi en had deze al 200K op de teller, overigens wel in smetteloze staat! (Diezelfde auto is inmiddels 2K in prijs gezakt dus wel duidelijk waar de marge op de inruilprijs zat).
Uiteindelijk de XC90 via MP verkocht voor een prijs netjes conform ANWB koerslijst. Is dat reëel? Tja, de nieuwe eigenaar had het geld er voor over en is er nog steeds blij mee naar ik heb begrepen.
Heb daarmee toch minimaal een 2,5K in de zak gehouden. Mijn D6 zonder garantie, maar na aankoopkeuring, gekocht en ook daarmee een aantal duizenden euro's voorlopig in de zak gehouden.
Handelaar blij want die was van zijn (aankomende) winkeldochter af, ik blij want ik heb nu een top D6 met net een ton op de teller en full options en nog geld in de zak voor andere leuke dingen of eventuele tegenvallers.
Wat betreft het grote verschil in prijzen is mijn ervaring dat sommige reëel zijn en sommige gewoon niet. Maar prijzen zijn gewoon afhankelijk van heel veel factoren, zoals o.a. het business model van het autobedrijf. Veel auto's met weinig marge of een paar auto's met veel marge levert aan het eind van het jaar hetzelfde resultaat op. Een deal is volgens mij goed als beide partijen er blij mee zijn.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor