Kleppen regelen V40 direct ingespoten diesel

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
dirkbandit
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 19.10.2006 - 20:05

Kan iemand mij vertellen wanneer volgens de voorschriften van onderhoud van Volvo de kleppen dienen geregld worden voor de type met directe dieselinjectie.. motor D4192T2.
Mijne heeft namelijk volgende spelingen:

I: 0.1 0.15 0.15 0.2
U: 0.3 0.35 0.35 0.35

Volgens de gegevens die ik heb zouden ze tussen de volgende instellingen moeten liggen.

I: 0.15 - 0.25
U: 0.35 - 0.45

Groetjes en alvast bedankt.
theboz
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: 11.08.2006 - 19:06

Volgens mij moet je alleen stellen bij klachten
Zeker bij dit type diesel is de klacht slecht koud starten
de inlaat kleppen staan dan te krap
let op om te stellen moet of de nokkenas gelicht worden of uit laatspruit stuk kleppen dan blokkeren met speciale gereedschap (nokkenas demonteren gaat makkelijker)
The Boz
sentinel1984
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 12.10.2006 - 20:51

de kleppen zitten toch tussen de marges? Ik zal er dan niks aan laten doen
dirkbandit
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 19.10.2006 - 20:05

yep,
dat van de nokkenas had ik al opgevangen.
Maar wat noem je problemen,
ik vind het niet echt optimaal starten, de garage vind van wel maar dat vonden ze ook toen er 1 gloeibougie een centimeter te hoog stak.
Ze zag zo zwart als roet en de motr trok niet, en draaide onstabiel.
Ik denk dat ik beter eesn een andere garage zoek.
Alvast bedankt.
Volgens 2 Volvo garages zou het moeten op 75000 en meervoud, samen met distributie riem, logis.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20780
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Dirk,
Dat klopt ongeveer. Maar die 75.000 moet je zo uitleggen 75.000 controle en eventueel bijstellen. 150.000 controle en vrijwel zeker bijstellen. 225.000 controle en eventueel bijstellen. 300.000 controle en vrijwel zeker bijstellen.

Dit staat helaas niet in het preventieve onderhoudsverhaal. Je zult er dus zelf veelal om moeten vragen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
dirkbandit
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 19.10.2006 - 20:05

Allee,
zal een hele bedoening worden, om er iets van te bekomen.
Zo sta je naturlijk nergens.
Koop je een wagen met waarborg, en verplichten ze je aan het schema van volvo te houden wat onderhoud betreft en zelf moeten ze niks.
Weten dat er een probleem van starten was en dat ze de riem hebben moeten lossen voor slechte riemspanner hadden ze toch slimmer mogen zijn.
Het betekend dus dat mijn riem op 5000 km voor de 2de keer los moet.
150000 nieuwe gestoken, 153000 riemspanner en nu dit.
Ik verwachte toch wat anders van Volvorijden.
Ik zou nog heimwee krijgen naar mijn citroenneke.

Bedankt en ik hou jullie op de hoogte.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”